Opstellen van voedingschema (vragen,raad)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opstellen van voedingschema (vragen,raad)

Goede avond,

Was maandag begonnen met mijn voedingsschema die na mijn laatste maaltijd al is beeindigt..
    Omdat ik nog thuis woon moet ik helaas mee eten met de rest..

Nu wil ik een nieuw schema inmekaar draaien.. (heb een handig excel bestandje van dbb gedownload)..

Wat wil ik nu doen met het schema... Ik wil proberen zoveel mogelijk eiwitten binnen te krijgen op een dag en zo min mogelijk vet en koolydraden.. Is dit verkeerd of zou ik hiermee ook kunnen groeien?

Ik hoor het graag van jullie..

Beste Wallie,

We zijn even oud, en ik zelf kook dan gewoon als mijn ouders wat eten wat ik niet wil eten, dit zou jij zelf ook kunnen doen.
    Ik werk 2x in de week en daarmee betaal ik de extra kosten buiten de andere maaltijden dan vinden mijn ouders het niet erg.
    Leg ze goed uit waarom je het doet.

zo min mogelijk vet en koolydraden:
    je hebt vet en koolydraden ook nodig lees ffies de stikky's door en bekijk andere voedings schema's van andere mensen en let op de kritiek op hun schema ervan.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Vergeet niet dat het 'mee moeten eten met je ouders' enkel van toepassing is op het avondeten en ondanks dat dat een hele belangrijke maaltijd is, kun je de overige 5 a 6 maaltijden wel volgens schema uitvoeren.

Maar even los daarvan... je hebt klaarblijkelijk nog bijzonder weinig verstand van voeding en het zou het daarom best wel eens zo kunnen zijn dat je ouders momenteel nog betere maaltijden inelkaar draaien dan jijzelf...

Lees je gewoon eerst even goed in! Informatieve stickies zat!

Suc6
      Last edited by Heineken; 13-08-2008, 20:19.
      Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
        Vergeet niet dat het 'mee moeten eten met je ouders' enkel van toepassing is op het avondeten en ondanks dat dat een hele belangrijke maaltijd is, kun je de overige 5 a 6 maaltijden wel volgens schema uitvoeren.

Maar even los daarvan... je hebt klaarblijkelijk nog bijzonder weinig verstand van voeding en het zou het daarom best wel eens zo kunnen zijn dat je ouders momenteel nog betere maaltijden inelkaar draaien dan jijzelf...

Lees je gewoon eerst even goed in! Informatieve stickies zat!

Suc6
        hoezo is het avondeten zo belangrijk voor je? Nou zou je het eten 1 uur na de training, avondeten kunnen noemen en denk dat je dat bedoelt, maar dat moet je er wel bij zeggen. Anders denkt de TS dat het avond eten belangrijk is. Terwijl 1 uur na de training eten belangrijk is.

Oh en wat zijn trouwens de extra kosten? een zak aardappels en een beetje kipfilet, moet niet meer gaan kosten dan de normale aardappels met gehaktballetje.

Brood met pindakaas, kipfilet? Het goedkope brinta en havermout. Een goedkopere en gezondere manier om aan je behoefte te komen is er niet.

ik zie zo het probleem niet. Als je het slim aanpakt, kun je zo, zonder meer koste voor je ouders, een goed schema opstellen

Comment

Voeding om te groeien.........1kg in de week

Over voeding kan uren gepraat worden, het aantal maaltijden ook...

Ik zal voor beginnende mensen kwa voeding iets heel makkelijks op stellen en kan je garanderen dat je hiermee aankomt als je het maar volhoud en discipline hebt om hele voedingsadviezen hier te gaan schrijven is gewoon heel veel werk.

Zorg dat je elke 2 tot 2,5 uur 30 gram eiwitten binnen krijgt ( koolhydraten pak je met je shakes en met je gewone eten.......teveel eiwitten worden omgezet in koolhydraten. )

b.v. 7 uur je ontbijt met shake....9 uur een blikje makreel....11 uur je shake... 13 uur je maaltijd met shake....15 uur blikje makreel....17 uur warm eten+shake ( bv eten van je ouders lol ) 19 uur je blikje makreel en tenslotte savonds nog je shake ( beste is langzaam verteerbare eiwitten voor het slapen gaan ). Tussen al die tijden door mag je zoveel eten als je wilt. ( je hebt zelf in de hand of je slechte of goeie dingen eet en dus niet dik word )

Dit is 1 van de makkelijkste dingen om je vast aan te leren gestructureerd te gaan eten...........Ik zou zeggen begin er nu mee en post hier hoe het verloop is naar een paar weken. 1 Kg in de week moet haalbaar zijn. Je zal zelf zien dat hoe zwaarder je word je ondanks deze voeding nog meer honger krijgt...........inhoudelijk... NOG MEER EIWITTEN.

Veel succes en hopelijk heb ik een paar mensen geholpen.

Comment

Originally posted by leroyw View Post
            Over voeding kan uren gepraat worden, het aantal maaltijden ook...

Ik zal voor beginnende mensen kwa voeding iets heel makkelijks op stellen en kan je garanderen dat je hiermee aankomt als je het maar volhoud en discipline hebt om hele voedingsadviezen hier te gaan schrijven is gewoon heel veel werk.

Zorg dat je elke 2 tot 2,5 uur 30 gram eiwitten binnen krijgt ( koolhydraten pak je met je shakes en met je gewone eten.......teveel eiwitten worden omgezet in koolhydraten. )

b.v. 7 uur je ontbijt met shake....9 uur een blikje makreel....11 uur je shake... 13 uur je maaltijd met shake....15 uur blikje makreel....17 uur warm eten+shake ( bv eten van je ouders lol ) 19 uur je blikje makreel en tenslotte savonds nog je shake ( beste is langzaam verteerbare eiwitten voor het slapen gaan ). Tussen al die tijden door mag je zoveel eten als je wilt. ( je hebt zelf in de hand of je slechte of goeie dingen eet en dus niet dik word )

Dit is 1 van de makkelijkste dingen om je vast aan te leren gestructureerd te gaan eten...........Ik zou zeggen begin er nu mee en post hier hoe het verloop is naar een paar weken. 1 Kg in de week moet haalbaar zijn. Je zal zelf zien dat hoe zwaarder je word je ondanks deze voeding nog meer honger krijgt...........inhoudelijk... NOG MEER EIWITTEN.

Veel succes en hopelijk heb ik een paar mensen geholpen.
            Wat een flut advies zeg.

Dus je moet alle maaltijden met shake vullen. Shakejes moet je alleen nemen als je met normale voeding niet aan je behoeftes komt. En tussen de maaltijden die je om de 2 a 3 uur hebt, mag je alles eten. Je moet zelf weten of het goed of slechte dingen zijn? Dat is jou advies om spieren te krijgen. Slecht ontbijten, met alleen een shake.

Of zie ik nu iets fout?

Oh en lang niet alle eiwitten worden omgezet in kh. Over groot deel van het overschot wordt weer uitgeplast.

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              hoezo is het avondeten zo belangrijk voor je? Nou zou je het eten 1 uur na de training, avondeten kunnen noemen en denk dat je dat bedoelt, maar dat moet je er wel bij zeggen. Anders denkt de TS dat het avond eten belangrijk is. Terwijl 1 uur na de training eten belangrijk is
              Alle maaltijden zijn belangrijk.

Dat wil ik ermee zeggen.

Niet alleen het avondeten of enkel 1 uur na de training... maar allemaal

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                Alle maaltijden zijn belangrijk.

Dat wil ik ermee zeggen.

Niet alleen het avondeten of enkel 1 uur na de training... maal allemaal
                k, zit wat in.

Maar de belangrijkste, dus waar je veel moet eten zijn het ontbijt ( om het lichaam laat maar zeggen weer op te starten ) en 1 uur na de training ( hier vind het meeste herstel plaats. Natuurlijk moeten de andere maaltijden ook goed in elkaar steken

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                  k, zit wat in.

Maar de belangrijkste, dus waar je veel moet eten zijn het ontbijt ( om het lichaam laat maar zeggen weer op te starten ) en 1 uur na de training ( hier vind het meeste herstel plaats. Natuurlijk moeten de andere maaltijden ook goed in elkaar steken
                  Het zijn absoluut maaltijden die voor veel mensen een valkuil zijn, maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld het nemen van casseine voor 't slapen gaan minder belangrijk is. Of de maaltijd voor het trainen..

Alle maaltijden hebben hun eigen doel en zijn daarmee allemaal waardevol.

Comment

Oke bedankt voor jullie reacties/adviezen tot nu toe..

Als ik morgen even tijd heb ga ik even bezig met een schema.. Gewoon weer 7 maaltijden.. Alleen eet ik gewoon mee met het avondeten hier..
                    Het probleem zit hem niet in het apart koken maar ze denken dat het ongezond is wanneer ik elke dag hetzelfde eet savonds...

Heb ook weinig zin in gezeur en mijn doel is toch niet om een bodybuilder te worden.. Ik ga het proberen met een vast patroon aan te houden kwa eten met genoeg eiwitten, koolydraden en vetten.. (vet zo weinig mogelijk!)

Wanneer ik een schematje heb gemaakt zal deze op het forum verschijnen en mogen jullie je je erop uitleven om mij een nog perfecte schema te krijgen!

Comment

Originally posted by Wallie View Post

Als ik morgen even tijd heb ga ik even bezig met een schema.. Gewoon weer 7 maaltijden.. Alleen eet ik gewoon mee met het avondeten hier..
                      Het probleem zit hem niet in het apart koken maar ze denken dat het ongezond is wanneer ik elke dag hetzelfde eet savonds...

Heb ook weinig zin in gezeur en mijn doel is toch niet om een bodybuilder te worden.. Ik ga het proberen met een vast patroon aan te houden kwa eten met genoeg eiwitten, koolydraden en vetten.. (vet zo weinig mogelijk!)

Wanneer ik een schematje heb gemaakt zal deze op het forum verschijnen en mogen jullie je je erop uitleven om mij een nog perfecte schema te krijgen!
                      Vind het nogal onzin om laag in vetten te gaan. Vetten heb je nodig om te groeien. Ik zou zelf iets meer nemen dan je nodig hebt. Massa kweken is meer eten dan je onderhoud. komen ook andere dignen bij kijken, maar dit is er dus 1 van.

Van het gezeur moet je niks aan trekken. Krijg ook wel eens van de opmerkingen.

En je ouders weten schijnbaar niet waar ze het over hebben. Wat is ongezond aan iedere dag gezond spul eten. Dat je hele tijd kipfilet bij het avond eten is, maakt het niet ongezond. Beginnen er eigenlijk een hekel aan te krijgen, aan die wanna be voedings experts, die zomaar iets zeggen, dat totaal niet waar is.

Ik ben ook geen voedingsexpert, maar ik zeg niet dat dingen ongezond zijn, terwijl ik niet weet waar ik het over heb.

Maar goed, ouders zouden geen ouders zijn, als ze zich niet drukken maken om je. Dus leg ze het gewoon uit, dan moet het wel goed komen.

Comment

Ik wil het eerst even een tijdje proberen om gewoon mee te eten hier.. Als ik nog steeds op hetzelfde gewicht blijf en weinig tot geen verschil zie ga ik nog meer vreten..

Ik weet van mezelf dat ik veeslte weinig eet.. Ook altijd op verschillende tijden..

Denk dat ik morgenmiddag even flink bezig ga na mijn training..

Comment

Originally posted by Wallie View Post

Volgens mij hoef je ook echt niet iedere avond hetzelfde te eten hoor... Ik kom iedere dag aan mijn behoefte en eet iedere dag wat anders, gewoon een beetje fantasie gebruiken bij het eten
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                            Volgens mij hoef je ook echt niet iedere avond hetzelfde te eten hoor... Ik kom iedere dag aan mijn behoefte en eet iedere dag wat anders, gewoon een beetje fantasie gebruiken bij het eten
                            Elke dag hetzelfde..Brrr..Wat je zegt: gewoon je fantasie gebruiken! Voedingsschema is in mijn ogen een algemene richtlijn, valt genoeg te wisselen en te variëren!
                            Kwestie van weten wat waar inzit: Lezen, leren, toepassen
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Inderdaad. Op den duur staat er in je schema niet meer 200gr kip, maar 200gr schoon vlees zoals het niet van een varken of worst variant van iets is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X