niet schrikken. huidige voeding

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• niet schrikken. huidige voeding

Ik heb mij enkele dagen geleden geintroduceerd, met de boodschap dat ik als beginnend fitnesser, met erg slechte eetgewoontes, graag een goed voeding en trainingsschema wil opstellen voor mezelf. Ik ben 1.86, 69 kilo.
    Doel: Zwaarder/groter worden. Aangezien dit bij eten begint, wil ik graag eerst goed leren eten om mijn bf (nu erg laag) ff op te krikken zodat in combinatie met trainen, kan beginnen met het halen mijn mijn doel(en).

Ik train overigens meestal 5x per week, maar niet heel erg intensief. ene dag schouders en biceps een uur, andere dag alleen bankdrukken gewoon en schuin bankdrukken 45 min.

Ik ben gebied van voeding ben ik een absolute leek, afgelopen jaren ook belachelijk slecht gegeten door omstandigheden. Daardoor ben ik ook zeker geen grote eter.

Ik schaam me voor mijn voeding maar ik post het toch maar. Reacties zouden fijn zijn, negatief of positief maakt niet uit, zolang ik er maar wat van leer vind ik het top.

Mijn huidige voeding ziet er ongeveer zo uit:

Ochtend:
    - 1x Hero Fruit Ontbijt
    - 1 glas melk
    - 1 multivitamine tablet
    - 3 vitamine C tablet.
    - 1 tosti (2 boterhammen)

Middag:
    - 2 tosti's (4 boterhammen)

Avond:
    Warme maaltijd, vaak pasta zoals lasagne bolognese macaroni, pasta carbonaro, echter wel vaak kant en klaar van de ah..

Vaak laat in de avond ook nog 2 a 4 boterhammen

Op trainingsdagen:
    meestal tijdens avondmaaltijd 3 kleine glazen Mammoth 2500 (dat is 2.5 schep) en na de training weer

Tussendoor als ik honger heb eet ik eigenlijk de meest slechte dingen vanille yoghurt, chocola, cake etc. (ik weet het, het is belachelijk)

Ik weet nog niets van calorieen, ben momenteel erg druk maar ga me er binnekort als ik enigszins tijd heb, mezelf erin verdiepen. Hopelijk kan iemand mij voor komende weken al wat tips geven, wat wel en wat niet te doen, wat te skippen en eventueel wat toe te voegen.

hopelijk wordt ik niet meteen hier vanaf gekickt nu ik deze, voor jullie waarschijnlijk, verschrikkelijke lijst heb genoemd haha

En ja, dit voedingschema ziet er niet uit, het is geeneens een voedingschema, en ik ga zelf een schema opstellen, maar het zou fijn zijn als ik wat hoofdlijnen daarvoor had, zodat wanneer hij af is en ik hem post, niet het hele schema verkeerd in elkaar zit.

Grts, Jake
    Last edited by jake22; 18-11-2008, 20:21.
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Stickies lezen en andere schema's bekijken dan kom je al een heel eind. Geldt ook voor de training, want alleen schouders, biceps en bankdrukken kan natuurlijk niet. Succes!

Comment

Reacties op die voeding zouden fijn zijn, wat er allemaal fout aan is en wat ik zou kunnen veranderen.

Comment

Originally posted by steentje View Post
        Stickies lezen en andere schema's bekijken dan kom je al een heel eind. Geldt ook voor de training, want alleen schouders, biceps en bankdrukken kan natuurlijk niet. Succes!
        Ik heb de stickies gelezen meerdere malen, zou alleen graag e tosti's er niet uit willen gooien en kan moeilijk beoordelen of mijn ontbijt wel goed is.

Wat betreft trainen heb ik thuis alleen een bankje + gewichten, dus veel meer kan ik momenteel niet doen. Mijn benen zijn zelf goed getraind. Nu door sportblessure al vier maanden uit de running, zit bij fysio en train daar ook 2x per week mijn buik en benen flink. (Squat, Leg press, Good morning, Instrekken, Uitrollen)

Maargoed, ik wil graag vanuit dit huidige stelsel 2 goede schema's gaan maken en wat aanbevelingen zouden fijn zijn zodat ik daarna zelfeen goed schema kan gaan maken

Comment

reken eerst eens je calorieen die je binnekrijgt per dag: Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten (1 snee brood = 30 gram) en zet dit erbij, dan kunnne we verderkijken..
          Stats: 1.78 / 70 Kilo / 12 % Mood: Bulking op 3900 Kcal Overige Stats: DL: 5*110 / BP: 5*70 / Below Par. Squat 5 *90

Comment

Te weinig fruit, te weinig groente, te weinig eiwitten, te weinig vetten.

Maak je de tosti's met wit brood?
            Life's what you make it!

Comment

gast, huilen met de pet op. Om over je trainings "schema" maar niet te beginnen...

Ik snap 1 ding niet: als je weet dat het zo kut is (en het is echt ronduit KUT, met de hoofdletter K), waarom flans je dan niet een betere in elkaar? Zelfs in 3 minuten kan je iets in elkaar steken wat onvergelijkbaar veel beter is dan dit.

lees nou gewoon een beetje rond man, ik snap je luie gedrag echt niet. Denk je nou echt dat wij ALLES voor je voorkouwen??!!! Je denkt "hey, ik post gewoon IETS (wat je niet eens serieus kan nemen)" en verwacht dat wij je de kant en klare voedings- EN trainingsschema's om de oren laten slingeren??

NO WAY JOSE

steek die luie handen maar eens uit de spreekwoordelijke mouwen!
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

hey sis, je vergeet wat: te weinig (en te slechte) calorieën
                22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Jaa... nou.. tosti en macaroni carbonara zou nog wel kunnen aantikken qua kcals. Maar die maaltijden van de Appie zijn dan weer niet zo groot.

Inderdaad, als groei het doel is, dan betere en meer kcals.

Tippie dan voor de topicstarter: voor je gaat slapen een bak kwark zonder smaakje. En tussendoor wat noten ipv cake.
                  Life's what you make it!

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                    gast, huilen met de pet op. Om over je trainings "schema" maar niet te beginnen...

Ik snap 1 ding niet: als je weet dat het zo kut is (en het is echt ronduit KUT, met de hoofdletter K), waarom flans je dan niet een betere in elkaar? Zelfs in 3 minuten kan je iets in elkaar steken wat onvergelijkbaar veel beter is dan dit.

lees nou gewoon een beetje rond man, ik snap je luie gedrag echt niet. Denk je nou echt dat wij ALLES voor je voorkouwen??!!! Je denkt "hey, ik post gewoon IETS (wat je niet eens serieus kan nemen)" en verwacht dat wij je de kant en klare voedings- EN trainingsschema's om de oren laten slingeren??

NO WAY JOSE

steek die luie handen maar eens uit de spreekwoordelijke mouwen!

Allereerst, bedankt voor je reactie. Ik snap je reactie ook volkomen.

Wel even een reactie terug als volgt:

Als je goed zou hebben gelezen zou je zien dat ik binnenkort wil gaan beginnen me te verdiepen in de calorieen etc. maar heb daar komende 3 weken absoluut geen tijd voor, en wilde graag voor de komende weken even wat tips wat ik kan toevoegen zodat ik die drie weken nog enigszins wat goeds binnenkrijg. Verder vraag ik om hulp wat slecht is, zoals de simpele reactie van sis. Daar kan ik wat mee, voor die komende weken.

Zie je ergeens staan: Geef mij een kant en klaar voedings- en trainingsschema? Nee. Dat vraag ik dus ook niet, is ook absoluut niet mijn bedoeling.

Waarschijnlijk kan jij in 3 minuten iets in elkaar flansen, ik niet. Jij kan dit niet serieus nemen? Ik kan je zeggen, de hero Fruit today shit en vitamine zijn voor mij al een stap in de goede richting, alsmede de pasta. Normaal was dat gewoon pizza als ik uberhaupt had. Maar voor de ervaren mensen die hier volgens mij alleen maar zijn, is dit ronduit dramatisch. Snap ik volkomen en wil daar als nieuweling ook niet tegenin gaan.

Comment

Originally posted by sis View Post
                      Jaa... nou.. tosti en macaroni carbonara zou nog wel kunnen aantikken qua kcals. Maar die maaltijden van de Appie zijn dan weer niet zo groot.

Inderdaad, als groei het doel is, dan betere en meer kcals.

Tippie dan voor de topicstarter: voor je gaat slapen een bak kwark zonder smaakje. En tussendoor wat noten ipv cake.
                      Thanks Sis. Ik noteer het allemaal, top! Verder nog een speciaal soort noten, of zijn die euroshopper nootjes gewoon prima?

Comment

Walnoten zijn goed, cashews, ongezouten notenmix kan ook.

Geen borrelnoten
                        Life's what you make it!

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                          Als je goed zou hebben gelezen zou je zien dat ik binnenkort wil gaan beginnen me te verdiepen in de calorieen etc. maar heb daar komende 3 weken absoluut geen tijd voor, en wilde graag voor de komende weken even wat tips wat ik kan toevoegen zodat ik die drie weken nog enigszins wat goeds binnenkrijg.
                          begin dan eerst met lezen voordat je troep post en om verbetering vraagt... zo heeft iedereen wel een smoesje om ons toch weer aan het werk te zetten, terwijl het allang op het forum staat

Zie je ergeens staan: Geef mij een kant en klaar voedings- en trainingsschema?
                          er is ook zoiets als insinuatie, en dit is het schoolvoorbeeld ervan

Waarschijnlijk kan jij in 3 minuten iets in elkaar flansen, ik niet.
                          iedereen die ook maar een paar minuten hier rondleest kan dat. je komt meteen goeie producten tegen en daar maak je een schema van. brinta, havermout, pasta, rijst, volkoren brood als kh leveranciers, vis/kip/ei/melk/kwark etc eiwitten... knock yourself out

Jij kan dit niet serieus nemen?
                          oke ik moet toegeven, we hebben ze wel eens slechter voorbij zien komen, maar dit valt gewoon, objectief gezien, niet serieus te nemen. De andere bodynetters sparen je, ik niet.

Ik kan je zeggen, de hero Fruit today shit en vitamine zijn voor mij al een stap in de goede richting, alsmede de pasta. Normaal was dat gewoon pizza als ik uberhaupt had.
                          beter wil niet zeggen goed

Comment

Originally posted by sis View Post
                            Walnoten zijn goed, cashews, ongezouten notenmix kan ook.

Geen borrelnoten

amandelen zijn ook goed. Ikzelf hou echt van de gebrandde van de albert heyn!

Comment

dat hier uberhaubt nog zoveel aandacht aan besteed wordt! Ik ben er weer een tijd niet geweest blijkt wel..

@ Jake22: Álles wat je vraagt is te vinden op het forum : Eérst lezen, dán vragen. Ofwel: regels. Je wist dat je voeding kut was, dus kon je zowiezo al gaan kijken voor een beter voedingsschema en deze posten. Daarnaast weet je ook dat je training zuigt, dus hoef je niet te vragen wat beter is, want als je weet dat je eigen training zuigt, wil zeggen dat je hebt gelezen hoe het wel moet.
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X