water

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• water

hallo allemaal,

je hoort verschillende verhalen over water, de een drinkt dik 5 liter per dag, de ander let er niet op en drinkt alleen wanneer hij dorst heeft.
    wat is nou de achterliggende gedachte van veel water drinken?
    iemand beweerde laatst dat je niet meer dan 1 liter water tijdens het trainen moet drinken omdat je anders al je voedingstoffen weg zou spoelen, dit leek mij onwaarschijnlijk maar vraag het toch even, deze zelfde persoon zei ook dat beter dranken met voedingstoffen erin kan drinken, zoals aquarius.

graag wat antwoorden, zou mij weer wat wijzer maken

2 liter perdag is voldoende met sporten drink je altijd meer als je tussen de 3 en de 4 liter zit is het goed, had ergens gelezen dat je ook een watervergiftiging kon krijgen als je zoveel water per dag dronk omdat er dan een te kort aan natrium onstaat... weet er vrij weinig over meschien heb je hier wat aan? Met water begint alles - Oordeel mee - Gezondheidsplein.nl

Comment

Meer dan een L per training?! Ik snap niet hoe je dat weg zou krijgen, als je dat al zou willen. Krijg dat zelfs met 2 uur zware cardio of spinning niet weg.

Comment

Zijn al veel topics over.. even zoeken dus..
        De waarheid kan erg hard zijn

Comment

overdrijven is ook een vak.
          als je teveel drinkt is de overbelasting zo groot op je nieren dat het heel slecht is voor je.
          dus zou rond de 2 a 4L zitten
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
            Meer dan een L per training?! Ik snap niet hoe je dat weg zou krijgen, als je dat al zou willen. Krijg dat zelfs met 2 uur zware cardio of spinning niet weg.
            daar zit je sneller aan als je denkt, heb zelf 2 halve liter flesjes van spa blau (samen 1 liter dus) en die vul ik met water als het dan beentraining is ofzo zijn ze op de helft van de training wel al op en vul ik ze nog een keer dus drink bij een zware training wel zo'n 2 liter water.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Misschien heb jij gewoon meer dorst dan zij

Ontopic: Gebruik de zoekfunctie. Er is recentelijk nog een topic geweesd over het drinken van water.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Drinken van water is net zoals eten en het effect op je metabolisme. Eet je meer verbrand je meer. Drink je meer slaat je lichaam minder vocht op en passeert het gewoon door je lichaam en pis je het er ook snel weer uit. Minder vocht ophoping in het lichaam is goed. Zeker bij mensen die veel vocht vasthouden op het moment en dus pofferige tepels en een bolle kop e.d. krijgen door vocht. Het aantal voedingstoffen dat weggespoeld worden is...zo goed als niets eigenlijk zover ik me kan herinneren uit onderzoeken.

Natuurlijk moet je niet te veel drinken, want dat belast de nieren te veel. De graadmeter is gewoon 1 gallon per dag. 3.6l. Als je sport drink je natuurlijk meer. Ik zet altijd een 1L fles naast me en die is altijd op het eind leeg. Soms moet ik hem richting het einde nog wat bijvullen. Zwaar en intensief sporten, weinig tot geen rust tussen sets ga je heel erg van zweten en krijg je een hele droge bek van. Met cardio zelf drink ik niet eens een kwart liter in een uur weg.

Comment

Er zijn wel onderzoeken gedaan naar het drinken van TEVEEL water. Het zou zelfs zo zijn dat je dan teveel mineralen wegspoelt. Maar ergens vind ik dat onzin want dan zou je gedestilleerd water moeten drinken om dat effect te krijgen. In kraanwater en fleswater zitten mineralen opgelost.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Voedingsstoffen wegspoelen?Dat lijkt mij heel sterk!Ze adviseren vaak 2 liter water per dag,maar ik denk dat dit ook heel persoonsgebonden is.Ik drink tijdens het trainen vaak 1 tot 2 liter water weg,omdat ik anders een droge mond krijg.

Comment

bedankt voor de reacties! gewoon drinken wanneer je dorst hebt dus en tijdens trainen de dorst voor zijn, dan weet je zelf wel hoeveel je moet drinken (zal per persoon verschillend zijn).
                      leek mij ook al sterk dat je voedingstoffen zou wegspoelen maar dacht gooi het eens in de groep, samen weet je meer dan alleen

Comment

teveel water drinken is altijd nog beter dan te weinig

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X