HOE afvallen (slecht eetpatroon)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Alle informatie die ze nodig heeft heeft Falsyr haar al gegeven, als ze er niks mee wilt doen is niet aan ons om haar te motiveren. Een PT inhuren voor 60-80€ per uur om je iets uit te leggen want iemand al voor je heeft uigetypt is wel helemaal van de zotten en verspild geld wel te verstaan. Der staan opbouwende post 2-3 pagina's langs en dan komt ze terug met een schema dat kant noch wal raakt

Oude schema
    Ochtend;cornflakes of broodje kaas
    Middag;fruchtensap + broodje kaas
    Avond;groente vlees aardappelen.
    Nieuwe schema
    Ontbijt > cornflakes, verse jus d'orange
    Middag > ontbijt koek en broodje
    Avond > vlees groente aardappeltjes of vis met groente
    Glas Jus aan toegevoegd en ontbijtkoek ipv jus in de middag, nou nou nou waarom zou je nou geen vooruitgang boeken.

Tot over een aantal weken
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
      Alle informatie die ze nodig heeft heeft Falsyr haar al gegeven, als ze er niks mee wilt doen is niet aan ons om haar te motiveren. Een PT inhuren voor 60-80€ per uur om je iets uit te leggen want iemand al voor je heeft uigetypt is wel helemaal van de zotten en verspild geld wel te verstaan. Der staan opbouwende post 2-3 pagina's langs en dan komt ze terug met een schema dat kant noch wal raakt

Oude schema

Nieuwe schema

Glas Jus aan toegevoegd en ontbijtkoek ipv jus in de middag, nou nou nou waarom zou je nou geen vooruitgang boeken.

Tot over een aantal weken
      Ik vind dat je ontzettend onbeschoft en zonder ook maar enig respect reageerd. Ik zeg dit om je een spiegel voor te houden. Als je zo reageerd op mensen is het overduidelijk dat je zelf ook niet lekker in je vel zit.
      Op iemand negatief inhakken bereik je niets mee. Niet voor de betreffende persoon en niet voor jezelf. Alleen omdat ze niet bewust is over voeding en hoe alles werkt ga jij er meteen over oordelen. Ze heeft ook haar eigen redenen aangegeven waarom ze haar voedingsschema zo weinig heeft veranderd. Probeer daar gewoon begrip voor te hebben in plaats het meteen in een negatief hokje te duwen. Deze persoon weet waarschijnlijk nog bijna helemaal niks over voeding. Vind je het gek dat ze niet meteen op haar eigen een goed voedingsschema kan opstellen na wat posts te hebben gelezen in een forum?

Daarnaast zeg je dat PT in dit geval waardeloos is? Wil jij zeggen dat je alles weet over zowel voeding , training en de bijhorende levensstijl? Laat staan of al het advies dat hier staat helemaal 100% is. Daarnaast als deze betreffende persoon motivatie nodig heeft of een duwtje gaat ze dat hier niet krijgen met dit soort reactie,s. Dus PT zou in dit geval wel geschikt zijn al zou het maar voor 1-2 uurtjes in de maand zijn. Daarnaast heb je al PT,s al vanaf 25 euro per uur. Uiteraard is een alternatief dat ze de komende weken elke dag 2 uur lang zich gaat inlezen over voeding , training en alle oefeningen die enigzins resultaat boeken zoals squat etc helemaal alleen doet zonder ook maar iets over de techniek te weten. Right Personal Training is dus waardeloos en verspild geld voor beginnende sporters? Wrong...
      Last edited by Bearstrengthwithin; 15-03-2009, 17:52.
      Impossible is nothing.

Comment

Ze krijgt alle richtlijnen op een zilveren schaal aangereikt, me dunkt dat ze dan wat meer zou kunnen veranderen dan een glas jus d'orange en ontbijtkoek toevoegen, zeker omdat die twee dingen eigenlijk geen barst toevoegen, en we dat ook in bijna elk topic wel aangeven.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Ze krijgt alle richtlijnen op een zilveren schaal aangereikt, me dunkt dat ze dan wat meer zou kunnen veranderen dan een glas jus d'orange en ontbijtkoek toevoegen, zeker omdat die twee dingen eigenlijk geen barst toevoegen, en we dat ook in bijna elk topic wel aangeven.

En waarom zou dat niet op een respectvolle manier kunnen worden gebracht? Daarnaast als iemand totaal onbewust is van voeding kun je echt niet verwachten dat zij of hij op haar eigen een goed voedingsschema kan opstellen na 1 topic op een forum te hebben gelezen.

Misschien had ze wat onzekerheden (Niet gek als je helemaal niks weet over voeding) en wou ze gewoon niet meteen 4-5 maaltijden op een dag nemen. Je weet toch niet wat in zo persoon omgaat? Het heeft geen nut om over iemand op die manier te oordelen. Laat staan op een negatieve manier.
          Impossible is nothing.

Comment

Als je al minder eet dan een crash dieet a la Sonja Bakker ben je inderdaad slecht bezig. Je lichaam heeft niet genoeg voeding om voldoende energie uit te putten voor je spierbehoud en activiteiten. Geen wonder dat je moe wordt. Als je te weinig voeding hebt gaat je lichaam als het ware zichzelf opvreten om aan energie te komen. Krijg je allerlei lichamelijk klachten zoals pijnlijke maag, in de loop der tijd spier atrofie wat in de ergste gevallen kan leiden tot artritis en andere kwaaltjes die je bij oudjes ziet.

Twee stukjes fruit op een dag gaan echt niet veel verschil uit maken. Die snelle suikers zijn verbruikt voordat je het binnen hebt. Neen, ga normale complete maaltijden toevoegen. Niet meteen met 6 als je dat niet wilt, maar begin met 3 en voeg elke week 1 maaltijd toe. Een maaltijd is een maaltijd en geen tussendoortje zoals een stukje fruit of iets kleins als dat.

Je maag heeft zich ingesteld in weinig eten. Dus kleine maag. De maag moet zich gaan oprekken dus de eerste paar weken zul je eten moeten wegstauwen ook al zul je vol zitten voor je gevoel. Het lichaam moet zich gaan her-conditioneren aan de voeding die het krijgt en kan verwachten op bepaalde tijdstippen per dag.

Begin dus met een goed ontbijt. 100gr brinta
            , havermout voor complexe koolhydraten. Gooi er eventueel nog wat rozijnen of blauwe bosbessen in. Beiden geven snelle koolhydraten. Rozijnen geven vezels voor de stoelgang, de bessen anti-oxidanten om de vrije radicalen in je lichaam tegen te gaan. Dus af en toe afwisselen die twee lijkt me handig. Gooi er nog een proteine shake er bij, of er door...en je hebt al een goed begin van de dag. Dat is namelijk al zo'n 500-550kcal. En ontbijt is het belangrijkste van de dag dus leer die maaltijd als eerste te nuttigen, want het is ook de grootste maaltijd van de dag, ook al denk je nu misschien dat je iemand bent die niet kan eten in de ochtend. Alles is gewenning.

Tussendoortje 3 uur na ontbijt is eentje met koolhydraten. proteine vetten. Dus denk dan bijvoorbeeld aan 2-4 sneeen brood met pindakaas en wat eieren. Of 40-50gr ongekookte zilverlies rijst, 100gr kip, met wat cashew noten er door. Iets in die trant.

Lunch. Lekker stevig eten. Probeer groene groenten als selderij, brocoli e.d. te verwerken in deze maaltijd. Rijst, kip, sperziebonen vind ikzelf prima werken. Maar wellicht dat jezelf wat anders wilt.

Tussendoortje rond 15:00 in de middag kun je voorlopig proberen iets te nemen als een zelf gemaakte tonijn salade. Je neemt 200gr tonijn uit blik, of zalm (het liefst zalm aangezien dit vetter en rijker is aan omega 3 vetzuren wat mij betreft). Gooi er wat ongezouten nootjes bij van zo'n 20gr. Dan heb je proteine en vetten maaltijd. Vervolgens kun je het aankleden met wat tomaat, sla, komkommer, zilvervliesuitjes. Onthoud dat de aankleding alleen dat is. Het heeft geen voedingswaarde en bestaat uit vocht en mineralen. Wel kan het je helpen een vol gevoel te behouden. Andere optie voor een proteine/vet maaltijd 250gr magere kwark met wat walnoten er door, eventueel nog een klein schepje proteine poeder voor smaak er bij.

Avond eten zal veel weg hebben van je lunch.

2-3 uur na het avondmaal is de laatste maaltijd van de dag. Dit bestaat uit een proteine bron waar je de hele nacht op kan teren. Of in ieder geval zolang mogelijk de nacht mee door komt. Denk aan 250-500gr Magere Kwark. 200gr vette vis etc.

---
            Als je elke week een extra maaltijd toevoegt zal je niet snel vet gaan aanzetten. Je lichaam zal wakker schrikken en overuren gaan werken om te gaan verbranden. Zolang je suikers zoals fruit en snoep en toevoegingen in kwark etc laat staan zal je insuline pieken ook minimaal zijn. Dus zal je lichaam minder in vet op gaan slaan.

Als je iemand bent die pasta's eet...laat vlees afkomstig van varkens links liggen en neem een andere visbron. Laat de sauzen uit blikken ook staan vanwege de zout toevoegingen en foute vetten die er vaak in zitten. Maak zelf natuurlijke tomaten saus.

Buikpijn en alles in het begin is niet vreemd. Je lichaam en eventuele organen ontdoen zich van stof en gaan opeens weer functioneren zoals het hoort. Zit het 3 weken uit, ga veel naar de wc, drink voldoende vloeistof zoals water en thee.
            Kan me vergissen maar alleen al hieruit kan ik wel een voedingsschema opstellen, lees de rode letters maar(kleine letters ^^). Dus kom niet aanzetten met, als iemand niet weet over voeding hoe moet ze het dan leren uit 1 topic, onze falsyr heeft het voor der voorgekauwd, herkauwd, uitgespuugt en ff geprakt voor der. Moet gewoon even duidelijk gemaakt worden.

P.S. Zie jij de beker jus staan, ikke niet.

~Harde waarheid

P.P.S Ik zit prima in me vel thnx
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Bearstrengthwithin View Post
              En waarom zou dat niet op een respectvolle manier kunnen worden gebracht? Daarnaast als iemand totaal onbewust is van voeding kun je echt niet verwachten dat zij of hij op haar eigen een goed voedingsschema kan opstellen na 1 topic op een forum te hebben gelezen.

Misschien had ze wat onzekerheden (Niet gek als je helemaal niks weet over voeding) en wou ze gewoon niet meteen 4-5 maaltijden op een dag nemen. Je weet toch niet wat in zo persoon omgaat? Het heeft geen nut om over iemand op die manier te oordelen. Laat staan op een negatieve manier.
              Luister eens goed vriend... als je je lichaam en je gezondheid drastisch wil aanpakken moet je het meteen goed doen. Er is geen andere manier. Je doet het goed of je doet het kut.
              En zij doet het KUT.
              Ze moet haar eigenwijsheid aan de kant schuiven en gewoon doen wat haar gezegd wordt. Punt uit.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

ophaler ophaler heuh heuh heuh
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                  ophaler ophaler heuh heuh heuh
                  Hahahahaha!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Luister eens goed vriend... als je je lichaam en je gezondheid drastisch wil aanpakken moet je het meteen goed doen. Er is geen andere manier. Je doet het goed of je doet het kut.
                    En zij doet het KUT.
                    Ze moet haar eigenwijsheid aan de kant schuiven en gewoon doen wat haar gezegd wordt. Punt uit.
                    Zover ik weet heeft elk mens vrije wil en het recht zijn eigen keuzes te maken. Als zij het niet meteen op jullie of jou manier wilt doen is dat haar goed recht. Leuk hoe je het trouwens meteen in hokjes duwt zoals "goed" of "kut". Iedereen heeft zijn eigen tempo en daar recht op. Als we het trouwens over eigenwijsheid hebben lees eens je eigen post over.
                    Last edited by Bearstrengthwithin; 16-03-2009, 11:41.
                    Impossible is nothing.

Comment

Zover ik weet heeft elk mens vrije wil en het recht zijn eigen keuzes te maken. Als zij het niet meteen op jullie of jou manier wilt doen is dat haar goed recht. Leuk hoe je het trouwens meteen in hokjes duwt zoals "goed" of "kut".
                      Als we het trouwens over eigenwijsheid hebben lees eens je eigen post over.

Moet hier de ophaler wel gelijk ik geven..
                      Aangezien ze hier alles krijgt aangerijkt hoe het beter kan enzo.. en dan er niets mee doet( of weinig..) dan heb je dus indd 2 hokjes..

Goed of kut( DSO zijn woord voor niet goed ).
                      De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Originally posted by MasterTuning View Post
                        Moet hier de ophaler wel gelijk ik geven..
                        Aangezien ze hier alles krijgt aangerijkt hoe het beter kan enzo.. en dan er niets mee doet( of weinig..) dan heb je dus indd 2 hokjes..

Goed of kut( DSO zijn woord voor niet goed ).

Als je er heel beperkt naar wilt kijken wel ja. Dit is niet lullig bedoeld maar er word gewoon 0,0 inlevingsvermogen hier getoond. In hokjes duwen heeft trouwens nooit zin wie ben jij om over haar te oordelen? Jij hebt geen idee wat in haar hoofd omgaat en waarom zou zij niet recht hebben op haar eigen tempo?. Dit is overigens mijn laaste post want ik heb het idee dat ik tegen dovemansoren praat.
                        Ik reik een spiegel aan zodat je daar wat van kan opsteken. Als je daar niet open voor staat vind ik dat prima maar dan verspil ik me tijd niet verder.
                        Last edited by Bearstrengthwithin; 16-03-2009, 11:49.
                        Impossible is nothing.

Comment

dovemansoren praat.
                          typen gaat makkelijker.. aangezien een forum niet terug praat..

We hebben het over fleurster.. die dingen graag verandert wil hebben...

Ze krijgt advies.. van jongens/meiden hier.. die een stoot info bij elkaar hebben waar je misselijk van word. Elke keer krijgt ze advies..en elke keer slaat ze die in de wind.. of gaat er recht op in...
                          dan krijg je snel de hokjes in beeld van luisterend en kunnen we mee verder / niet luisterend en zoek het dan maar uit..

Ik hoef me zelf niet in de spiegel te zien.. ik weet zelf heel goed.. wat ik goed en fout doe,, maar die keuze voor een patatje of iets anders ongezond wat mij dus totaal niet beter doet voelen.. doe ik zelf.. en ga ik niet op het forum een topic voor openen van HOE kom ik van me ongezonde leefstijl af.. dat ik daar tips over krijg.. en er niets mee doe.. :S:S

trouwens... ze geeft zelf al een antwoord in der topic titel..

HOE AFVALLEN ( slecht eetpatroon )
                          Last edited by MasterTuning; 16-03-2009, 11:53.

Comment

Goed/Slecht zoals ik dat van Ophaler interpreteer heeft te maken met de menselijke psyche. Dit moet ook mee genomen worden in de equatie.

Als je kijkt naar de meeste fitness/health clubs zie je leden die iets aan hun gezondheid willen doen. Veel mensen die denken met hun boerenverstand te weten hoe hun lichaam werkt mbt voeding/sport. Dat weten die mensen niet en ze geloven in veel nonsens die er voogeschoteld wordt. Inclusief de onzin van instructeurs die beter horen te weten, maar alleen maar hun lesboekjes na praten.

Mensen op die clubs houden zichzelf voor de gek en willen niet al te veel aanpassingen doorvoeren in hun levensstijl. Daarom zie je diezelfde mensen 6 jaar later nog steeds hetzelfde doen zonder enige progressie. Ze zijn niet afgevallen, ze zijn nauwelijks sterker geworden en qua algemene gezondheid zijn ze ook weinig tot niks vooruitgegaan.

Een mens is een gewoonte dier. Als die iets wilt bereiken zal dat niet gebeuren met halfzachte uitvoeringen. Iemand die echt iets wilt bereiken moet al hun gewoonten afleren en opnieuw beginnen. Hun fundering bestaat uit slechte gewoontes en het huis wat er op staat is vol met gebreken. Je moet er een kanonskogel door heen knallen zodat het huis met de grond gelijk gemaakt wordt. Nieuwe fundering leggen om een goed huis op te bouwen.

Dit zie je bij iedereen die een transformatie wilt ondergaan. En hierdoor zie je vooraf al wie er zullen slagen en wie niet. Alle andere gebruiken "smoesjes" en geven zichzelf vooraf al uitgangswegen en onbewust hebben zich al voorbereid op falen en opgeven. Persoonlijk hou ik dan op met advies geven en het begeleiden van zo'n persoon. Verspilde energie.

Mbt PT's. Het is nog vrij jong en is niet al te lang geleden komen overwaaien uit de USA. Als je kijkt naar de opleidingen en wat er geleerd wordt is het niveau nog steeds naadje. Wil je een goede instructeur/begeleider zijn moet je bijna alles vergeten wat je geleerd wordt en zoveel mogelijk kennis van erkende bronnen op het internet gaan gebruiken. De begeleider/instructeur moet zich zelf ontwikkelen nadat hij zijn papiertjes behaald heeft. Papiertjes zijn alleen leuk aan de muur zodat het imponerend staat naar de klant. Maar wie zegt dat de instructeur/PT de juiste technieken en kennis in huis heeft puur omdat hij papiertjes heeft?

Wel ben ik van mening dat goede begeleiding een must is, maar waar vindt je die tegenwoordig. Er zijn maar enkelingen die verstand van zaken hebben tussen het gros die elkaar na lult met onzin.

Daarnaast wil ik iedereen er op wijzen dat dit topic al "dood" was. Een lid had het topic een "bump" gegeven. Vervolgens reageerd weer iemand, hoe goed bedoeld ook, en krijgen we semi-flame wars. Best entertaining, maar vermoed dat er een slotje aankomt als het zo door gaat :P
                            Last edited by Falstyr; 16-03-2009, 11:53.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Daarnaast wil ik iedereen er op wijzen dat dit topic al "dood" was. Een lid had het topic een "bump" gegeven. Vervolgens reageerd weer iemand, hoe goed bedoeld ook, en krijgen we semi-flame wars. Best entertaining, maar vermoed dat er een slotje aankomt als het zo door gaat :P
                              De garnaal doet ook gewoon mee met bumpen dus dan zal die wel open blijven

Comment

Ja ik neem aan dat Atta het allemaal wel vermakelijk vind. Misschien dat het dan maar tijd wordt dat Been of Pinada er een eind aan maken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X