Metabolic Diet for Powerlifters

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Metabolic Diet for Powerlifters

Bronnen
    The Metabolic Diet - Powerlifters
    The Metabolic Diet | Dr. Mauro Di Pasquale
    The Anabolic Diet: More Muscles, More Strength, Less Fat | StrongLifts.com
    http://www.t-nation.com/free_online_..._anabolic_diet
    The effect of rest interval length on metabolic responses to the bench press exercise

Verhaaltje
    Al lange tijd ben ik bezig met me te verdiepen in het Anabolic/Metabolic Diet. Hierbij eet je door de weeks 25gr carbs uit groenten aangezien je vezels nodig hebt. Voor de rest eet je veel rood vlees, andere proteine en vetten. In de weekenden ga je vervolgens vol laden met koolhydraten en neem je relatief weinig proteine/vetten.

Op zich is het duidelijk dat je hier makkelijk en snel en ook veel vet op kunt verliezen. Toch wordt er beweerd dat je ook kunt bulken op deze methode. Na het lezen van het duitse boek "Das anabolische diete fur bodybuilders" klonk het erg interessant. Veel kracht en massa winnen maar nog steeds vet verliezen. Maar ik wil het a la powerlifters doen en dus veel kracht winst boeken.

Het is zo dat na een weekend carb loaden je veel energie hebt en dus begin van de week intensief en zwaar kunt trainen. Vervolgens zwakt dit af naarmate je glycogeen depots opraken. Iets wat na circa 3 dagen plaatsvindt en je de laatste 2 dagen dus als een dwijl zult sporten heb ik het idee. Hoe mensen hier mee om gaan weet ik niet en kan ik niet vinden. Hopelijk dat er hier wat leden wat kunnen vermelden en wat ze er van vinden.
    Last edited by Falstyr; 08-01-2009, 14:16.

Dit is zowat het KETO dieet die ik nu volg? De methode die jij bespreekt ik CKD, maar daarnaast heb je nog TKD.

Bij die laatste doe je geen carbs-up in het weekend, maar blijf je carbs eten rond de trainingen.

Veel meer ken ik er niet van, omdat CKD goed genoeg is voor mij

Greetz
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Is ook gewoon een keto afgeleide, maar dat klinkt minder stoer dan het anabolic diet.

Lijkt me overigens waardeloos voor kracht.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik denk dat dit voor iedereen weer anders werkt, ik ben wel een voorstander van minder koolhydraten te nemen, omdat ik uit ervaring weet dat je er goed op afvalt, ik heb zo'n 2 jaar de methode van Atkins gevolgd, at wel veel groenten en vlees, maar op den duur weer brood beginnen eten en ja toen kwam ik weer aan, tot ik een paar weken geleden het artikel in de muscle & fitness las over in de week niet veel koolhydraten en in het weekend weer veel koolhydraten, ik heb mijn eigen schema gemaakt en afgelopen maandag mee begonnen, en ik moet zeggen dat het wel werkt, ik heb tot nu toe geen krachtverlies omdat ik toch nog wel koolhydraten eet, maar ik eet ze zeer met mate.
        Groetjes van Liesbeth

Comment

Ik volg dit dieet sinds begin deze week. Ben 2 kg kwijt op 4dagen tijd. Veel water, maar we doen voort

Sakurakilla heeft hier mooie resultaten mee gehaald.

Comment

Stel ik zou het doen in bulk fase dan zou het wel aangepast worden met doordeweekse re-feed dagen. Dus op Woensdag en Zondag. Anders red je het echt niet met intensief sporten.

Comment

Dit druist toch tegen het hele principe "Je kan niet afvallen en aankomen tegelijkertijd" in?
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

@Fallus: Roept Sakura eens. Die heeft gebulkt op keto als ik me goed kan herinneren

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                  @Fallus: Roept Sakura eens. Die heeft gebulkt op keto als ik me goed kan herinneren
                  Die was net zo mager als een ethipoiër die groeien overal op :P
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    Die was net zo mager als een ethiopiër die groeien overal op :P
                    Lulkoek. Hij was harstikke vet lullo!
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

Na zn KETO dieet stond die toch aardig mager vind ik

Comment

Na zn KETO dieet stond die toch aardig mager vind ik
                        Daarna wel ja....daarvoor absoluut niet.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Wel ja, ik bedoelde dat ie eerst gecut heeft op KETO en daarna gebulkt op KETO. En ik denk dat Shredmaster het hier op heeft

Comment

Wel ja, ik bedoelde dat ie eerst gecut heeft op KETO en daarna gebulkt op KETO. En ik denk dat Shredmaster het hier op heeft
                            Yep

Vreselijke avatar trouwens sancho
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                              Yep

Vreselijke avatar trouwens sancho
                              why?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X