ik heb weer wat verder onderzocht en goed mijn vetmeting gedaan en kwam uit op het volgende:
Ik ben 1.72 en weeg 72 kilo, mijn lichaamsvet percentage is 18%(heel wat verschil, ik weet het vandaar ik ook mijn twijfels had)
Ik heb nu weer een aantal vragen die ik hoop beantwoord kunnen worden:
Mijn doel is mijn vetpercentage verminderen en mijn spiermassa wat vergroten, heb heel wat topics gelezen en de Q en A to get ripped doorgelezen.
Vraag 1: Ik train 6/7x cardio in de week en 5/6x krachttraining, de vraag is of het verstandiger is om cardio te gaan trainen in de ochtend voor mijn ontbijt of is het beter als ik het na mijn krachtraining doe?
Vraag 2: Is het voor mij verstandig om 1 of 2 wei eiwitshakes te nemen? Ik deed er eerst een voor mijn cardio in de ochtend, maar is het dan ook goed om er een na mijn KT in de avond te nemen?
Vraag 3: Wanneer ik cardio doe volg ik 90% van de keren HIIT, maar ik las het Q en A to get ripped en daar stond dat 30/45 minuten cardio met een hartslag van 145/155, welke is beter voor mijn doel?
Vraag 4: Zijn er mischien andere shakes waar het verstandig voor mij zou zijn om te nemen?
Mijn schema is als volgt:
Eiwitshake in de ochtend?
Meestal rond 9 uur dan ontbijt
80 gram brinta met magere melk en een banaan
1200
2 snee brood met kipfilet
2 eieren
stuk fruit
1500
250g magere kwark
50g noten
1730
Vlees ( rund of kip) met varierend rijst pasta of aardappelen(goed of slecht?) en nog groenten erbij
1830
Trainen massa, meestal 5 keer per week
Voor het slapen gaan
250g magere kwark
Mijn behoeftes zijn:
Is mijn voedingsschema dan goed voor mijn doel?
Ik ben 1.72 en weeg 72 kilo, mijn lichaamsvet percentage is 18%(heel wat verschil, ik weet het vandaar ik ook mijn twijfels had)
Ik heb nu weer een aantal vragen die ik hoop beantwoord kunnen worden:
Mijn doel is mijn vetpercentage verminderen en mijn spiermassa wat vergroten, heb heel wat topics gelezen en de Q en A to get ripped doorgelezen.
Vraag 1: Ik train 6/7x cardio in de week en 5/6x krachttraining, de vraag is of het verstandiger is om cardio te gaan trainen in de ochtend voor mijn ontbijt of is het beter als ik het na mijn krachtraining doe?
Vraag 2: Is het voor mij verstandig om 1 of 2 wei eiwitshakes te nemen? Ik deed er eerst een voor mijn cardio in de ochtend, maar is het dan ook goed om er een na mijn KT in de avond te nemen?
Vraag 3: Wanneer ik cardio doe volg ik 90% van de keren HIIT, maar ik las het Q en A to get ripped en daar stond dat 30/45 minuten cardio met een hartslag van 145/155, welke is beter voor mijn doel?
Vraag 4: Zijn er mischien andere shakes waar het verstandig voor mij zou zijn om te nemen?
Mijn schema is als volgt:
Eiwitshake in de ochtend?
Meestal rond 9 uur dan ontbijt
80 gram brinta met magere melk en een banaan
1200
2 snee brood met kipfilet
2 eieren
stuk fruit
1500
250g magere kwark
50g noten
1730
Vlees ( rund of kip) met varierend rijst pasta of aardappelen(goed of slecht?) en nog groenten erbij
1830
Trainen massa, meestal 5 keer per week
Voor het slapen gaan
250g magere kwark
Mijn behoeftes zijn:
Totale dagelijkse behoefte energie:
2384
Kcal
Dagelijkse behoefte Eiwitten:
130
Gram
Dagelijkse behoefte Vetten:
53
Gram
Dagelijkse behoefte Koolhydraten:
347
Gram
Is mijn voedingsschema dan goed voor mijn doel?
Comment