suikers na het sporten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• suikers na het sporten?

hallo allemaal

ik las net dat je na het trainen glucose moet nemen omdat na het trainen al het glycogeen uit de spieren en lever is verdwenen en dit om spierafbraak te voorkomen zo snel mogelijk weer moet aanvullen

er stond ook dat de eiwitten uit de proteineshake die je na het sporten neemt dan door het lichaam worden omgezet in glucose om het tekort aan te vullen

mijn vraag is nu is dit waar? en zo ja hoe kan je deze suikers binnenkrijgen zoder weer dure supplementen aan te hoeven schaffen

alvast bedankt

ja dat doen erg veel mensen.

dextro (druivensuiker) uit de supermarkt..
    (sommigen drinken bijvoorbeeld volle chocomelk na de training..om hetzelfde te bereiken)
    Bulking tot 100kg

Comment

moet je dan van die dextro energy tabletten nemen of gewoon echte druivensuiker? of is een AA drankje ook goed? en hoeveel moet je ongeveer nemen?

Comment

wij hebben op de sportschool z'n pot met suikersnoepjes

die neem ik altijd gelijk na mijn training
        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by dennis s View Post
          moet je dan van die dextro energy tabletten nemen of gewoon echte druivensuiker? of is een AA drankje ook goed? en hoeveel moet je ongeveer nemen?
          zit het zelfde in zo'n tablet.
          maar je kan ook gewoon druivensuiker of dextro's halen staat gewoon bij het cristal suiker bij ons in de supermarkt ernaast.
          Calisthenics / Street workout

Comment

hoeveel van die dextro energy tabletten moet je dan wel niet nemen want zag hier ergens op het forum dat je 0,4gram per kg lichaamsgewicht moet nemen dat is dan dus 35 gram suiker'voor mij is dat niet onwijs slecht voor je tanden?

Comment

koop gewoon zo'n zak 1 kg, zonnatura, geloof dat dat 3 euro kost ofzo.

35 gram valt wel mee.

Ik meng het zelf door de whey shake heen is die nog iets zoeter
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Ik heb ook gewoon een zak van 1kg gekocht, kost rond de 2 euro hier.

Dextro-tabs zou ik niet nemen, want daar betaal je weer voor het merk en kan het duur uitvallen. Een pot van 750gr dexto van het gekende merk kost hier een 7 euro. Keuze is rap gemaakt
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Dextrose kost niks, dat zou ik nemen, of gewoon volle chocomel. Tweede kost ook bijna niks en levert alles wat je nodig hebt pwo.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Dextrose kost niks, dat zou ik nemen, of gewoon volle chocomel. Tweede kost ook bijna niks en levert alles wat je nodig hebt pwo.
                    Je moet toch juist geen vetten na de training nemen? Dus dan hoef je geen whey+dextrose te nemen

Comment

Originally posted by henk33 View Post
                      Je moet toch juist geen vetten na de training nemen? Dus dan hoef je geen whey+dextrose te nemen
                      Whey en dextro hebben dan bijna ook geen vet...
                      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by henk33 View Post
                        Dat is dus een interessante discussie. Was een onderzoek eens in de M&F waarin naar voren kwam dat je vet het beste vermeed tot twee uur na de training, maar er zijn ook onderzoeken met melk pwo, en dan genereert juist de volle melk de grootst mogelijke eiwitsynthese t.o.v. magere melk.

Maar je mag het dus zelf testen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                          Whey en dextro hebben dan bijna ook geen vet...
                          Bedoel met het 1e dat ik het niet snap dat je volle chocomel moet nemen omdat je beter geen vet kunt nemen na de training (tenminste dit hoorde/las ik overal en met het 2e bedoel ik dat je dus ipv de whey en dextro alleen volle chocomel hoeft te nemen... snap je hem, was een beetje fout geformuleerd van me

Comment

volle chocomelk is wel een lekkere voor na de training, echt een beloning na de training....maar ik wil eens keer geen zuivel voor een tijdje nemen....dus trakteer ik mezelf meestal op iets lekkers na een training, blikje ice tea, cola of een redbull...zijn deze drankjes geoorloofd als pwo???

Comment

Originally posted by Liborius View Post
                              ja dat doen erg veel mensen.

dextro (druivensuiker) uit de supermarkt..
                              (sommigen drinken bijvoorbeeld volle chocomelk na de training..om hetzelfde te bereiken)
                              druiven suiker moet je heelemaal niet naar detraining neemen,gaat te snel naar de piek,en daarna wordt je zo lam als de tering ,terminste als je hard getraind hebt.
                              kan je beter glucose gebruiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X