suikers na het sporten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by cojones View Post
    volle chocomelk is wel een lekkere voor na de training, echt een beloning na de training....maar ik wil eens keer geen zuivel voor een tijdje nemen....dus trakteer ik mezelf meestal op iets lekkers na een training, blikje ice tea, cola of een redbull...zijn deze drankjes geoorloofd als pwo???
    Kan. Red bull kan overigens wel en niet. Ja, vanwege het vetverbrandende effect van de cafeïne, maar nee, omdat het je insulinegevoeligheid verslechterd.

Ik zou het niet nemen pwo, zou dan light pakken vroeg op de dag ofzo. Maar kijk zelf maar.

Originally posted by leipe ouwe View Post
    druiven suiker moet je heelemaal niet naar detraining neemen,gaat te snel naar de piek,en daarna wordt je zo lam als de tering ,terminste als je hard getraind hebt.
    kan je beter glucose gebruiken.
    Dextrose=glucose.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik neem als snelle suikerbron meestal jam, honing of stroop op witbrood.
      Als ik daar geen beschikking over heb neem ik red bull, AA-drink, Gatorade, Aquarius of vruchtensap. En als ik zelfs dat niet ter beschikking heb heb ik altijd voor de zekerheid ee nrolletje Dextro-energy in mijn auto liggen!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Een collega van mij (prof.) is van mening dat fructose beter is dan glucose.
        een glas (versgeperste) sinaasappelsap zou dus de voorkeur hebben??

groet
        bram
        NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Neen. Ben zeer benieuwd naar de argumenten van de professor waarom de fructose beter is dan de glucose.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by cojones View Post
            volle chocomelk is wel een lekkere voor na de training, echt een beloning na de training....maar ik wil eens keer geen zuivel voor een tijdje nemen....dus trakteer ik mezelf meestal op iets lekkers na een training, blikje ice tea, cola of een redbull...zijn deze drankjes geoorloofd als pwo???
            Cola al zeker niet denk ik, mede door de koolzuren die er inzitten. Ice Tea kan smaken na een training, maar ik krijg er vaak meer dorst van
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

ik dacht dat je na het sporten gewoon een shake met water moest nemen zodat de eiwitten snel opgenomen worden en niet met melk omdat dit de opname erg vertraagd dus dan is volle chocomelk of melk na het sporten toch niet goed?

ik doe trouwens door me kwark altijd een scheut lessini limonadesiroop is dat misschien wat om door me shake te gooien na het sporten om zo suikers binnen te krijgen?

Comment

Als je genoeg eiwitten op een dag binnenkrijgt is een whey shake eigenlijk niet nodig. Al moet ik zeggen dat ik toch deugd heb van de shake

Maar de mensen die chocomelk na hun training nemen, nemen daar geen whey bij dacht ik
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Dennis, als je aan je dagelijkse voedingsschema gaat werken, kom je er vast achter wat het beste is om te nemen na je training.
                  Bulking tot 100kg

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Kan. Red bull kan overigens wel en niet. Ja, vanwege het vetverbrandende effect van de cafeïne, maar nee, omdat het je insulinegevoeligheid verslechterd.

Ik zou het niet nemen pwo, zou dan light pakken vroeg op de dag ofzo. Maar kijk zelf maar.
                    maar waarom verslechtert red bull de insulinegevoeligheid en cola bijvoorbeeld niet???

ow ja en waarom cola light zo vroeg mogelijk???
                    Last edited by cojones; 25-03-2009, 12:44.

Comment

Neen. Ben zeer benieuwd naar de argumenten van de professor waarom de fructose beter is dan de glucose.
                      ik zal hem eens vragen naar de exacte reden...
                      NIET ZEUREN, MAAR BEUREN!!

Comment

Originally posted by dennis s View Post
                        ik dacht dat je na het sporten gewoon een shake met water moest nemen zodat de eiwitten snel opgenomen worden en niet met melk omdat dit de opname erg vertraagd dus dan is volle chocomelk of melk na het sporten toch niet goed?
                        Lees nou eens wat er in dit topic allemaal verteld wordt...

@ Cojones
                        Dat is de cafeïne haar schuld. En daar zit veel meer van in Red bull dan in cola. Vandaar.

De light omdat ik geen suikers 's ochtends zou nemen in verband met dippen, maar als het binnen je macro's past kan het wel. Is een leuk experiment, red bull regular vs red bull ligt met eenzelfde hoeveelheid carbs uit havermout. Kijken of je verschil merkt.

sigpic

Comment

maar light veroorzaakt sowieso geen dippen toch? of je het nu sochtends neemt of smorgens, of zie ik dat verkeerd??

Comment

Vandaar dat ik dus de light aanraad inderdaad. En dan maakt het tijdstip inderdaad minder uit, hoewel ik nog steeds cafeïne zou vermijden rond je trainingen.

sigpic

Comment

Originally posted by leipe ouwe View Post
                              druiven suiker moet je heelemaal niet naar detraining neemen,gaat te snel naar de piek,en daarna wordt je zo lam als de tering ,terminste als je hard getraind hebt.
                              kan je beter glucose gebruiken.
                              lol..

Comment

Vandaar dat ik dus de light aanraad inderdaad. En dan maakt het tijdstip inderdaad minder uit, hoewel ik nog steeds cafeïne zou vermijden rond je trainingen.
                                Vertel, nu ik zwaar aan de koffie zit door liona's advies drink ik alleen maar koffie voor de training, en knallen dat ik doe tijdens de trainingen. Nee dat kan niet tussen mijn oren zitten..

Heb alleen mijn maaltijd 1.5 uur voor de training, vlak voor het sporten twee kopjes koffie zwart en na het sporten dextrose. Groeien zul je..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X