Voedingsschema MarkoM

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema MarkoM

Ik ben deze week begonnen met het extra letten op mijn eiwit inname. Daarom heb ik, na veel lezen op forums en info gevraagd bij experts, een voedingsschema opgesteld. Ik heb 6 maaltijd momenten ingedeeld en per maaltijd minimaal 25 gram eiwit toegevoegd.
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb em als afbeelding bijgevoegd.

Mijn stats: 26 jaar, 1.93m., 98 kilo, vetpercentage: 21%
    Mijn doel: Smaller om de middel en breder aan de bovenkant
    Ik train 3x in de week (op maandag, woensdag en vrijdag)
    Na iedere training neem ik in de sportschool direct een WHEY eiwit-schake.

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen

Volgens mij zit je te laag met je eiwit-gehalte (dit moet 2,5 x lichaamsgewicht) zowel in de cut als bulk
    .. no pain = no gain ..

Comment

En wat heeft Vet misdaan om er niet bij te mogen?
      Dan zit je inderdaad te laag in eiwitten. Pak een 200gr is genoeg. Dit kan je al een stuk behalen voor 500gr kwark te eten ipv 250 en iets meer kipfilet.

Wat ik wel mis is wat jouw behoefte is en wat je hier mee binnen krijgt. Want iemand die zwaar werkt of iemand die een bureaujob heeft zullen een ander voedingsbehoefte hebben?

Op welk uur train je?
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Sancho View Post
        En wat heeft Vet misdaan om er niet bij te mogen?
        Dan zit je inderdaad te laag in eiwitten. Pak een 200gr is genoeg. Dit kan je al een stuk behalen voor 500gr kwark te eten ipv 250 en iets meer kipfilet.

Wat ik wel mis is wat jouw behoefte is en wat je hier mee binnen krijgt. Want iemand die zwaar werkt of iemand die een bureaujob heeft zullen een ander voedingsbehoefte hebben?

Op welk uur train je?
        Tsja, inderdaad, vet had er ook bij gemoeten...maar ik dacht dat jullie wel aan de producten kunnen zien dat het vetgehalte wel goed zit...

Mijn totaal aan eiwitten is eigenlijk 176,8 + 25 = 201,8 gram per dag. In het tabelletje is bij het totaal het avondeten niet meegerekend.

Ik heb overdag een bureaujob. Ik train van 17:00 uur tot 18:00 uur. 1,5 uur later ga ik meestal avondeten.

Originally posted by HYilmaz85 View Post
        Volgens mij zit je te laag met je eiwit-gehalte (dit moet 2,5 x lichaamsgewicht) zowel in de cut als bulk
        Je hebt gelijk 2,5 keer de VETVRIJE massa (heb ik hier op het forum gelezen...). Bij mij is dat 98 - (0.98*21%) = 98 - 20,58 = 77,42 kg. 77,42 x 2,5 = 193,55 gram. Dus volgens mij zit ik er zelfs overheen met 8 gram....

Comment

Ik zelf neem altijd gewicht x 2,5, niet VVM

Comment

Dat zal ik dat nog wel ff navragen. Want het is vet slecht voor je nieren als je iedere dag teveel eiwitten inneemt...

Comment

En dan nog n vraagje. In het weekend kan ik me helaas niet aan mn schema houden ivm met mn werk en andere activiteiten in t weekend.

Is dat erg? en heeft n strak voedingsschema door de week dan nog wel zin?

Comment

Uiteraard. 80% Goed doen is beter dan 20% goed doen. Maar besef wel dat je het zult merken. Ik heb het ook hoor. Ik stap er geen dag minder om, maar het staat je wel in de weg.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Daar heb je gelijk in. Tis inderdaad erg lastig, maar let er wel op. Zo drink ik geen bier meer. Daarvoor in de plaats drink ik jenever 7-up of whiskey. Maar of dat wel zo goed is, hahaha!

Maar als ik bijvoorbeeld n week lang ongeveer 50% minder eiwitten per dag eet dan volgens mijn schema. Heeft dat grote gevolgen? Ik ga namelijk in de meivakantie n week weg en denk niet dat ik mn schema kan aanhouden...In die week kan ik overigens ook niet trainen...

Comment

Ik zou er niet meer van stressen. Eet zo goed mogelijk afhankelijk van hoe belangrijk je het vind, en geniet verder lekker. Vroeger was het echt reden tot paniek bij mij, maar zo erg is het zeker niet.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

ok cool, thanks.

Maare, wat vind jij eigenlijk van mijn schema?

Comment

Originally posted by MarkoM View Post
                        Dat zal ik dat nog wel ff navragen. Want het is vet slecht voor je nieren als je iedere dag teveel eiwitten inneemt...
                        Bron?

Comment

Hierbij een link:

http://www.wza.nl/dsc?c=getobject&s=...!dsname=WZA001

Van wat ik allemaal heb gelezen gaan de eiwitten die 'over' zijn naar je nieren en worden er op die manier nierstenen aangemaakt. Wat er dan gebeurd voel je wel :-p

Comment

Zelfs de nierstichting geeft aan dat je zonder vooraf bestaande problemen onmogelijk zoveel eiwit kunt eten dat je nieren eraan gaan. Betwijfel het dus.

Aan de andere kant is jouw bron geen slechte bron, dat dan weer niet.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Zelfs de nierstichting geeft aan dat je zonder vooraf bestaande problemen onmogelijk zoveel eiwit kunt eten dat je nieren eraan gaan. Betwijfel het dus.

Aan de andere kant is jouw bron geen slechte bron, dat dan weer niet.
                              heb je daar misschien ook een artikel over?

Ik weet dat te veel eiwit slecht is voor de nieren, maar hoeveel is te veel....? Dat is natuurlijk de vraag...

Ow, en nog ff een vraagje. Ik ben net deze week begonnen met mn voedingsschema, maar vroeg me af wanneer ik wat meer resultaat zal zien... Niet dat ik haast heb, maar wil graag een indicator of ik wel genoeg eiwitten binnen krijg.
                              Last edited by MarkoM; 03-04-2009, 21:34. Reason: nog een vraagje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X