Cola Zero.?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cola Zero.?

Hello

Ik ben nu bezig met een dieet, en vroeg me af of cola zero eigenlijk wel zo gezond is. er staat namelijk op dat het 1kcal per blikje is, heeft helemaal geen voedingswaarde maar is wel 'zoet' is de kunstmatige zoetstof die erin zit schadelijk voor mn dieet?

alvast bedankt

Triple_OG
    18 jaar, 105 kg,

DL:
    210 BP: 130 NP:100 SQ:175

er zit aspartaam in, daar zijn de nodige dingen over bekend.
    voor de rest kon ik me herinneren dat er ergens een discussie was over invloed van zoete dranken(zonder koolhydraten) op je insulinespiegel. weet niet meer exact hoe dat zat iemand anders?
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Geen idee....zou ik ook wel willen weten mbt me Fanta zero.

*pakt fles op en leest etiket*

Aspartaam zit er in als zoetstof. Ene zegt dat het goed spul is andere weer dat het gezondheids problemen bezorgd. 250ml is 9kcal en 1,8gr suikers. Suikers...dat wordt hem niet dus.

Comment

aspartaam ben ik recent beginnen onderzoeken, ik vertrouw het spul echt niet meer, zeker niet in de doseringen dat ik het innam.
        the one and only tabata overlord

Comment

Voor zover ik weet, kan alle prikkelende dranken je spijsvertering vertragen.
          Het kan ook voor darm- en maagkrampen zorgen.

Comment

Originally posted by Sabrina27 View Post
            Voor zover ik weet, kan alle prikkelende dranken je spijsvertering vertragen.
            Het kan ook voor darm- en maagkrampen zorgen.

Waar haal je dat eerste vandaan?
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

mijn moeder heeft een maag verkleining ondergaan. Dit is het eerste wat haar arts tegen haar zei.
              Ik heb het ook nog even opgezocht om te kijken of dit waar was. Maar goed, het ene onderzoek is het andere niet.

Comment

had net gelezen dat aspartaam kankerverwekkend is maar dan alleen in hele hoge doseringen

Alarm! Aspartaam verhoogt kans op kanker!

k hoop dat het geen slechte impact heeft op mn insuline
                18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Zou je dat onderzoek toevallig nog kunnen posten hier?
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

drink nou maar gewoon water, stuk goedkoper, ben je van alle ellende af....tis gewoon ff 3 dagen doorbijten en je kan op water / melk leven.....
                    BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                    BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

wel, het is niet de aspartaam die insuline afgeeft maar de ascesulfaam-K (ofzo). Heb het es ergens gelezen maar weet de bron helaas niet meer. De insulineafschijding is wel niet zo groot als bij gewone frisdranken, maar ik zou toch aanraden om gewoon water te drinken. Drink een zero'tje of 2-3 in het weekend. Ik drink ze meestal als ik uitga.
                      To fear death is to limit life.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                        Zou je dat onderzoek toevallig nog kunnen posten hier?
                        je moet klicken op onderstreepte zin goza
                        18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Originally posted by Dualinity View Post
                          drink nou maar gewoon water, stuk goedkoper, ben je van alle ellende af....tis gewoon ff 3 dagen doorbijten en je kan op water / melk leven.....
                          k leef sinds me geboorte op min 1liter melk p/dag

maar ben sinds kort begonnen met de zero's, drink eigenlijk nooit cola omdat het zon vieze plakkerige laag op je tanden 8erlaat maar bij de zeros heb je dat niet.

dat ik ben begonnen met het drinken van cola komt ook door cola reclame in de game 'Fallout 3'
                          18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Originally posted by TRIPLE_OG View Post
                            k leef sinds me geboorte op min 1liter melk p/dag

maar ben sinds kort begonnen met de zero's, drink eigenlijk nooit cola omdat het zon vieze plakkerige laag op je tanden 8erlaat maar bij de zeros heb je dat niet.

dat ik ben begonnen met het drinken van cola komt ook door cola reclame in de game 'Fallout 3'
                            meeloper :P
                            BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                            BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Beter light dan zero. Paar oud-klasgenoten van me hadden destijds de boel eens door een gaschromatograaf gejaagd om te kijken welke nou minder zoetstoffen had. Light had in totaal minder zoetstoffen, en minder aspartaam.

Wil hiermee overigens niet zeggen dat het gezond is. Of het echt kwaad kan betwijfel ik, maar water is volgens mij beter. (Drink ook genoeg cola light hoor, daar niet van).
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X