Visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GeneralIx View Post
    Negen. Ik pak ze in een keer, maar ik denk dat spreiden beter is.
    is dat niet erg veel? ik neem de aanbevolen dosis van 1 capsule
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Negen is veel als je het vergelijkt met een. Maar wat mij betreft levert het ook meer op.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        Negen is veel als je het vergelijkt met een. Maar wat mij betreft levert het ook meer op.
        Maar atta, ik neem aan dat er niet voor niks op de verpakking "max 1 capsule" staat ????

Comment

Das voor normale mensen Bilo Hier lopen maar weinig normale rond
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Genjuro, 6 kilo per dag ja yooooo

Comment

Originally posted by erikv View Post
              Das voor normale mensen Bilo Hier lopen maar weinig normale rond
              Je hebt gelijk :

Visolie: Meer dan 450 mg EPA/DHA niet goed?
              De dosis waar de Consumentenbond zich op baseert, is de door de Gezondheidsraad aanbevolen dosis. Wanneer een merk méér bevat dan deze dosis dan krijgt dit merk een slechtere beoordeling. Een hogere dosis zou namelijk schadelijke bijwerkingen kunnen hebben, máár zegt de Consumentenbond: 'dit is niet zeker'. Dat het niet zeker is dat een hoge dosis EPA/DHA schadelijk is dat klopt. Sterker nog, een veel hogere dosis dan aanbevolen door de Gezondheidsraad blijkt juist een zeer positieve invloed te hebben op de gezondheid van hart en hersenen.
              Er wordt veel onderzoek gedaan met doseringen EPA/DHA die veel hoger zijn dan 450 mg per dag. Uit deze onderzoeken met zeer hoge doses EPA/DHA per dag (vaak meerdere grammen) blijkt dat het gebruik van visolie zelfs in hoge doseringen zeer veilig is. Deze wetenschappelijke onderzoeken zijn al lange tijd bekend.

Gezondheidsraad: 450 mg EPA/DHA per dag
              De Consumentenbond baseert zijn aanbeveling dus op de door de Gezondheidsraad aanbevolen dagdosering. Want als de Nederlandse Gezondheidsraad zegt dat 450 mg EPA/DHA per dag voldoende is dan is dat voldoende. Toch? Helaas is de waarheid anders.
              In de afgelopen jaren heeft de Gezondheidsraad de minimale dagdosis EPA/DHA al meerdere malen verhoogd omdat onderzoek dat rechtvaardigde. Desondanks was deze verhoging van de aanbeveling steeds niet voldoende en verhoogde de Gezondheidsraad meerdere malen zijn eigen gestelde minimale dagdosering EPA/DHA. En ook nu rechtvaardigt de overvloed aan wetenschappelijke onderzoeken met visolie het verhogen van de huidige Gezondheidsraad-dagdosis van 450 mg per dag. Het duurt alleen iets langer voordat de Gezondheidsraad zelf dit in de gaten heeft.

Comment

Originally posted by Benji NL View Post
                Maar Hoeveel Capsules nemen jullie per dag in?1 bij elke maaltijd of meer/minder?
                Ik ook 9, enigszins verspreid...
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dan verhoog ik mijn iname toch ook naar 8 ofzo...als dit mijn vetverbranding meer boost en het ook goed is voor mijn lichaam..neem ze dan ook versprijd,iedere maaltijd 2 behalve voor het slapen gaan want dan heb ik mem zalm al..

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                    Maar atta, ik neem aan dat er niet voor niks op de verpakking "max 1 capsule" staat ????
                    Overheid loopt in 90% van de gevallen achter op de wetenschap. Same story met het voedingscentrum en diens richtlijnen. Volkomen uit de tijd.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                      Nja, bij mij staat er max 3x2 per dag... Is ook al meer dan één
                      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

ik heb 1000mg omega 3 tabletten. Daarop staat 1 tot 3. Slik er 6 + de omega 3,6,9 1 maal. Maar dan kom ik op veel meer dan die 9 x 450mg omega 3 die jullie slikken. Met 9 slik je namelijk 4 gram. en ik bijna 6,5 gram. Maar 't blijkt dat 't niet zoveel kwaad kan dus voorlopig zet ik dit door ondanks de kosten.

Maar dat onderzoek dat bilo poste is blijkbaar al van de oude doos. Aangezien die van mij 1 tot 3 gram omega 3 als maximale toegestane dosering aangeeft. Inplaats van 450 mg in bilo's post.
                        "Rapapapa" - Ome Willem

Comment

Een normale visoliecapsule bevat 12% DHA en 18% EPA geloof ik. Netto 30% van het gewicht dus. 9x1000x0,3=2700mg omega3.

Jij neemt 6x450mg omega3=2700mg + 1x 100mg omega 3 uit die andere capsule(ofzo). Netto zit je dus echt niet zoveel hoger dan wij. Daarnaast snap ik niet hoe je aan 6,5gram komt met jouw berekening...

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X