Voorstellen en controle 1e voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen en controle 1e voedingsschema

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, onlangs heb ik de keuze gemaakt om naast mijn krachttraining een goed voedingsschema op te stellen. Na het lezen van diverse sticky's en discussie's ben ik tot het volgende schema gekomen. Graag zou ik van jullie opmerkingen en adviezen ontvangen aangezien dit het eerste voeding schema is welke ik gemaakt heb.

Mijn gegevens: 1.82, 84 KG vet % onbekend wil binnenkort laten opmeten.
    Dagelijkse Cal. behoefte is 2815 voor onderhoud.
    Mijn doel is om te groeien (bulken)

Mijn schema heb ik bijgevoegd als excel document, volgens mij zit ik redelijk laag in de KH.

Graag jullie adviezen alvast bedankt
    Attached Files

Welkom (Om je voor te stellen is er een aparte sectie )

Wat is diksap?

Schema ziet er nog goed uit vind ik, alleen voor pre-workout zou ik de dextro weglaten.

Kwark verhogen naar 500gr. Zo kom je terug op 3200 kcal.

Begin hier mee enkele weken, zie je niet te veel verschil verhoog dan een 200 kcal. (Extra brood, brinta, kipfilet,...)

succes
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Eiwitten zitten te laag. 250 regio klopt beter. Vet is echt het minimale. Zou zelf liever rond de 100gr gaan zitten. En dan de rest aan koolhydraten besteden.

Ik zat zelf te puzzelen voor later dit jaar en heb dezelfde kcal onderhoud zo'n beetje. Wat misschien idee voor je kan zijn qua dag verdeling.

Trainings dagen
      250gr Eiwit = 1000kcal
      100gr onv. vet = 900kcal
      350gr kh's = 1400kcal
      totaal = 3300kcal

Niet trainings dagen
      300gr eiwit = 1200kcal
      100gr onv. vet = 900kcal
      200gr kh's = 800kcal
      totaal = 2900kcal
      Last edited by Falstyr; 29-04-2009, 09:45.

Comment

Hey Guys, bedank voor jullie reactie.

@Sancho: Diksap is zoiets als roosvice maar dan geheel biologisch, aanmengen met water en dan drinken.Ik had op de forum gelezen om 0,2 x gewicht aan grammen dextro en whey voor en na de training te nemen.

@Falystyr: Voor de eiwiten heb ik 2,2 gekozen omdat ik mijn BF niet wist, ik zal dit kunnen verhogen naar 2,5 en kom dan uit op 210 gram.

Volgende punten aangepast:
        - Diksap en magere yoghurt eruit gegooid.
        - Kwark verhoogd naar 500 gram (laatste maaltijd
        - Lijnzaad olie toegevoegd. (laatste maaltijd)

Door deze wijzigingen kom ik op de volgende totalen uit.

Totaal: Kcal:3306 Eiwit:212 KH:334,5 Vet:94

Comment

@Falstyr: Bedankt voor je voorbeeld, bevalt het goed om wisselend te eten op trainings en niet trainingsdagen? Hoevaak train jij per week?
          Ik train 3x per week kracht en 1x per week kickboxen.

Comment

Als je liever de lijnzaad niet neemt kun je bij je laatste maaltijd even goed een handje ongezouten nootjes eten
            The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

@Sancho: Kan je ook aangeven waarom ik dextrose niet voor de training moet innemen. Op het forum had ik gelezen om 0,4 g x lichaamsgewicht aan dextrose en whey in te nemen verdeeld voor en na de training. Klopt dit niet?

Comment

Verdeeld eten zorgt er bij mij voor dat ik minder snel vet aanzet. Iets wat zo wie zo snel gebeurd bij een endo. En verdeeld eten zorgt ook nog voor enigsinds iets qua variatie in voeding ipv elke dag hetzelfde en dezelfde hoeveelheden.

210gr eiwit in een bulk? Zelfs voor een cut vind ik dat weinig. Zou het gewoon op 3gr zetten ipv 2,2 of 2,5. Samen met de nodige vetten voor verhoogde testosteron ontwikkel je spiermassa/kracht. Koolhydraten heb je alleen nodig zodat je lang en intens kunt sporten. Qua herstel/groei voegt het relatief weinig toe. Nog een reden waarom ik "cycle" door op rustdagen meer vet/eiwitten te nemen en op sportdagen meer aandacht bij koolhydraten te leggen.

Voor een work-out heb je een stevige maaltijd nodig met complexe koolhydraten. Dat is je hoofdvoorziening voor het sporten. Als je wilt kun je voor het sporten nog een proteine shake nemen. Dit is prioriteit 1. Dextro is prioriteit 2. Je hoeft de dextro niet per se te nemen, maar tijdens een cut waarbij je laag in koolhydraten zit is het wel zo handig om nog die extra energie boost te krijgen. Zelf neem ik geen Dextro maar Supercharge Labrada. Snelle koolhydraten + creatine in 1.

Na de workout zijn snelle koolhydraten prioriteit 1. Zorgt dat je lichaam van katabool naar anabool gaat. Proteine shakes zijn prio2 en optioneel dus mogen overgeslagen worden.
                Last edited by Falstyr; 30-04-2009, 09:45.

Comment

Thanx, duidelijk verhaal. Zal weer ff gaan puzzelen met mijn schema.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X