Clean Bulk Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clean Bulk Schema

Hallo allemaal, ik ben momenteel met het volgende Clean bulk schema bezig (Zie Bijlagen).

NutritionData BMI & Calories Burned Calculator<--- KCal intake formule
    Met Fietsen 150 watt en intensive Weightlifting. Staat er een verbruik van rond de 4208.
    Calories Burned

Your Calories BurnedDaily Energy Expenditure: 3476 kcal ( 14553 kJ) Additional Calories from Exercise: + 707.0 kcal ( 2960 kJ)
    Allowance for Growth: + 25.0 kcal ( 105 kJ)
    Estimated Energy Requirement: 4208.0 kcal ( 17618 kJ)

Als ik dit doe zonder sport kom ik uit op :

Calories Burned

Your Calories BurnedDaily Energy Expenditure: 2547 kcal ( 10664 kJ)
    Allowance for Growth: + 25.0 kcal ( 105 kJ)
    Estimated Energy Requirement: 2572.0 kcal ( 10768 kJ)

Mijn vraag is dan...,
    Dit is dus een behoorlijk verschil. Moet ik nu uitgaan van 2572kcal per dag (zonder inspanning) of de 4208kcal (met inspanningen). Om toch te gainen met de Kcal intake zonder vet massa aan te zetten. Want als ik naar andere clean bulks kijk dan zie ik dat men toch wat lager zit in KCal intake dan ik.
    Ik ben
    1.67m
    77kg

Alvast bedankt,
    Karel
    Attached Files

voedingsbehoefte.nl
    dat invullen en dan 500 erboven.

en zoals er al staat ben je geen gevorderde als je 4 maanden traint( stel) dus naar waarheid invullen.

400 eiwitten is bruut veel, dat is 5 gram/kg lichaamsgewicht ! even ter illustratie dat dit niet klopt
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Ok dankjewel voor je reply; maar in principe heb ik toch de e/kh/v
      34%/42%/23% wat toch in verhouding goed zou zijn. Maar wat raad je aan voor maximale Eiwit want de lever lijdt er aan als je natuurlijk teveel eiwitten tot je neemt. Zou ik dan bijv. tonijn niet pakken en in de plaats amandelen nemen of ?
      P.S. alle tips zijn welkom

Alvast bedankt,
      Karel

Comment

Zou wel even willen weten waarom je lever en onder leid, en niet "omdat ik dat gehoord heb, of een dokter zei dat eens", enige fabel die ik ken is dat je nieren het zwaar krijgen met veel eiwitten. Verder zou ik nog beetje groentes toevoegen en ik weet niet of je multivits/visolie/biergist slikt, maar dat kan ook geen kwaad.

Suc6
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
          Zou wel even willen weten waarom je lever en onder leid, en niet "omdat ik dat gehoord heb, of een dokter zei dat eens", enige fabel die ik ken is dat je nieren het zwaar krijgen met veel eiwitten. Verder zou ik nog beetje groentes toevoegen en ik weet niet of je multivits/visolie/biergist slikt, maar dat kan ook geen kwaad.

Suc6
          Das geen fabel toch? Heb je zwakke nieren en neem je meer dan dat je lichaam kan verwerken, dan kan het nooit goed zijn. Net zoals dat ladingen medicijnen of iets kleins als paracetamol er totaal niet goed voor is. Alleen volgens mij moet heel erg veel nemen,wil het terugvinden in je urine. Sport je totaal niet, en eet je wel alsof je zwaar traint, dan is het anders. Maar sport je, dan heeft je lichaam gewoon veel meer nodig.

En denk dat hij lever en nier simpelweg door elkaar haalt.

Comment

Je moet niet met percentages werken om voedingstoffen te verdelen. Die methode is bruut achterhaald. Merendeels dan...zou het alleen hanteren mbt onv. vet berekenen. Tenzij je standaard zegt 50-60gr in de cut en 100-110gr in de bulk.

Je begint met de gegevens in de berekening correct in te vullen en gaat er boven zitten met 500kcal. Dit houdt je een tijdje vol. Als het resultaat niet is zoals je wilt stel je het bij. Je gaat lager of hoger met stappen van 200kcal. Met bulken kan het best zo zijn dat je onderhoud 2800kcal is (dit is incl. sport) en dat je dan begint met +500 en opeens eindigt met +1000 ofzo.

Qua verdeling.
            3gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht. Kans dat je boven de 300 uit komt is klein voor jouw.
            in de bulk neem je meer onv. vet en mik je op de 25-30% van je totale dagelijkse inname.
            En rest qua kcal besteed je aan koolhydraten.
            Last edited by Falstyr; 08-05-2009, 08:52.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X