Vraagje over ontbijt en vieruurtje ...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over ontbijt en vieruurtje ...

Hey iedereen ...

ik ben verzot van iets lekkers als ontbijt/vieruurtje ...
    Nu denk ik dat het in mijn ogen gezond is , maar ben het niet volledig zeker...

Een potje natuurYoghurt (ongezoet) met muesli (gedroogd fruit), rozijnen...
    1 banaan in schijfjes gesneden en dat alles overgoten met honing ...

Maak me wat zorgen over de yoghurt , muesli en honing ...
    Wil er gewoon voor zorgen dat het niet te veel caloriën , vetpercentage bevat ... Ik eet dit toch wel 2 maal per dag in vrij grote mate...

foto voor de liefhebbers

ziet er lekker uit!!!

Comment

En wat werk je dan naar binnen aan kcal, kh, ew en v? Ongezoete yoghurt kan nog steeds bergen vet bevatten bijvoorbeeld... Muesli bevat over het algemeen behoorlijk wat suikers die je liever kwijt dan rijk bent... En 'overgoten met honing'... Ja, een theelepel of een halve liter? Oftewel, check de voedingswaarden en wat je binnen krijgt.

Edit: overigens zou ik sowieso altijd iets van havermout of brinta kiezen in plaats van dit.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik zou me ook zorgen maken over rozijnen en fruit. Je hoeft niet eens naar de voedingswaarden te kijken. Je geeft aan dat je vet minder wilt. Dit gaat niet lukken als je een doses snelle suikers naar binnen gaat werken die een enorme insuline piek gaan geven waardoor je het merendeels als vet gaat opslaan.

Comment

lijkt mij geen goed ontbijt, stuk fruit bij het ontbijt is goed maar neem er dan een proteine shake en havermout/brinta bij en laat die muesli yoghurt en honing weg
          Last edited by Shredmaster; 08-05-2009, 09:45.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

ow da ga ik ook maken ziet er lekker uit

Comment

én dat is het ook makker

Comment

Ach, het is niet het beste ontbijt wat je s'-ochtends in kunt nemen, maar als beginneling moet dat geen grote problemen opleveren. Als je er maar voor zorgt dat de yoghurt niet te veel vet bevat. Het is beter om wat meer complexe koolhydraten binnen te krijgen, zoals de meeste hier in de ochtend Brinta of Havermout tot zich nemen. Niet het allerlekkerst (subjectief), maar wel een zeer gezond ontbijt.

maar wil je echt gaan groeien en je voeding topppie joppie hebben, dan moet je je wat meer in gaan lezen en dan ook weten wat je aan vetten, eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt op een dag. Muesli is een redelijk goede tweede naast bijv. volkorenbrood. In de ontbijt producten zitten wel redelijk wat (snelle) suikers, maar iig beter dan geen ontbijt.

Lekker is het wel ! maar goed, een goed voedinggschema, daar moet je soms aan wennen.

Eet smakelijk !
                Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

ziet er heerlijk uit maar overkill betreft snelle suikers.. na training zou dit wel goede maaltijd zijn omdat dat het enige moment is op de dag dat je wel een insuline piek wilt hebben

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X