Rijst probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijst probleem

Hallo BB ers...

Mijn probleem: Ik heb een voedingsschema dat uit 10 maaltijden bestaat waarvan 3 rijst met kip en roerbakgroenten de kip gekookt gaat perfect krijg ik makkelijk naarbinnen ook na deze lange tijd nog roerbakgroente tjaa dat gaat ook nog goed maar de rijst ik krijg het niet meer voor elkaar...

het gaat nu voortaan zo 12 uur rijst met roerbakgronten en kip en daar ben ik dan 45 minute mee bezig om dat weg te krijgen moet het gewoon met water naarbinnen slikken anders lukt het me echt niet meer...

Nu is mijn vraag natuurlijk weten jullie hoe ik mijn rijst met kip makkelijker weg kan krijgen ( kruiden heb ik al geprobeerd )

Het probleem is het hem vooral dat het veels te droog is!!!

Het zou mischien al een stuk meer helpen als ik er wat kerrie saus bij doe zodat het wat natter is zeg maar... Hoop dat ik de rijst wel kan blijven eten in plaats van andere koolydraat rijke voedingstoffen.... enigste wat ik zou kunnen doen is die vervangen door havermout maar dan heb ik alleen havermout in me schema staan als echte koolydraat brandstof

Hoop dat jullie goede ideeen hebben want zo gaat het niet lang meer goed of ik kots het echt uit...

Bedankt alvast groeten!
    Last edited by Niels1988; 19-06-2009, 11:29.

Ander alternatief zoeken.Wat me altijd op valt,sommige mensen houden echt stug vol aan bepaalde 'bodybuilding principes'.

Comment

Met macaroni hoef je ook niet te proberen dat heb ik namelijk gister gedaan das 10x zo erg

Heb er zelf helaas geen oplossing voor behalve gewoon eten, havermout met losse kip is ook enorm gross dat deed ik 2 weken geleden, leek me een goed idee toen, trust me it isn't

Misschien bonen ?
      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Is het niet te shaken ofzo heb ooit is gelezen dat een PRO BB alles liet shaken zodat hij het kon opdrinken dit omdat hij ook geen grote eter was....

Verder als ik alleen havermout eet als koolydraat brandstof is dit niet minder goed ofzo???? Want havermout stamp ik dan gewoon fijn en vlam dat zo naar binnen dat vind ik helemaal top als het een goede brandstof vorm is vriendelijke groeteee

Comment

10 maaltijden!?!?! nou zeg... volgens mij gaan je lever en nieren niet langer dan 10 jaar mee dan

Comment

Lontong

Je kunt lontong proberen, is rijst in een zakje kost 40 of 50 cent bij de Indische toko.
            Het zakje kook je terwijl het onder water staat ongeveer twee uur (dus uiteraard doe je meerdere zakjes in een keer). Als je het koopt is het zakje maar half gevuld, eenmaal gekookt staat het zakje helemaal bol. Het is kleefrijst dus als het afgekoeld is snij je het in blokjes. Je kunt het koud of warm eten en is niet zo droog als gewone rijst.
            Selamat makan.
            ''Elke reis begint met een stap''

Comment

Originally posted by TurkiBoy View Post
              10 maaltijden!?!?! nou zeg... volgens mij gaan je lever en nieren niet langer dan 10 jaar mee dan
              Net zoals die vetzakken die bijna de hele dag door eten...oh nee die halen hun 60-70 jaar gewoon. Of te wel je stelling is bullshit.

Comment

Originally posted by TurkiBoy View Post
                Geef je nu antwoord op een vraag van mij? En zal als ik jou was wat meer over voeding lezen hahah hoe komt ie daar bij zeg haha...

Comment

Originally posted by Rotterdam View Post
                  Je kunt lontong proberen, is rijst in een zakje kost 40 of 50 cent bij de Indische toko.
                  Het zakje kook je terwijl het onder water staat ongeveer twee uur (dus uiteraard doe je meerdere zakjes in een keer). Als je het koopt is het zakje maar half gevuld, eenmaal gekookt staat het zakje helemaal bol. Het is kleefrijst dus als het afgekoeld is snij je het in blokjes. Je kunt het koud of warm eten en is niet zo droog als gewone rijst.
                  Selamat makan.

Ben alleen bang dat het niet zo goed is als zilvervliesrijst ik zoek een goede vervanger maar kan iemand me het antwoord geven of het gewoon goed is om in princiepe zilvervliesrijst in te ruilen voor havermout heel de dag??

Comment

Je zou wat (olijf)olie er door heen kunnen gooien,glijdt beter haha.

Comment

Originally posted by Niels1988 View Post
                      Ben alleen bang dat het niet zo goed is als zilvervliesrijst ik zoek een goede vervanger maar kan iemand me het antwoord geven of het gewoon goed is om in princiepe zilvervliesrijst in te ruilen voor havermout heel de dag??
                      Basmati en Pandan was ietsjes vochtiger zoals ik me herinner. Zijn zakjes van 125gr rijst per stuk.

Maar ik heb dat probleem niet zo. Kip en groenten in plastic bak met rijst. Rijst met afgieten zit altijd nog klein beetje water in wat achterblijft. Nog wat vocht wat van de groenten afdruipt en olijfolie van de kip. Dan is de rijst vanzelf doordrenkt met wat smaak en vocht :P

Comment

Waarom rijst? Niet voor de vezels iig.

Een hele discussie over rijst..

Comment

Pak er gewoon wat kerriesaus bij.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou aanhouden in mate van "goedheid"

1) Oatmeal
                            2) Volkoren rijst
                            3) Andere rijst
                            4) Volkoren brood
                            5) Ander brood

Lees ook veel dat er maar minimale verschillen zitten in witte rijst in vergelijking met bruine rijst (zelf eet ik alleen volkoren hoor daar niet van, verschil is verschil) en brood is eigenlijk helemaal processed en alles, tis alleen zo makkelijk en lekker hé. Zelfs volkoren brood is niet per se gezonder dan ander brood, de reden dat er meer vitamines in zitten is omdat na het malen alle nuttige dingen destroyed zijn, deze worden artificially weer toegevoegd en dan zit er ineens weer vitamines in het brood.

Pr0's eten ook alleen havermout en witte rijst na het trainen, dus of je alleen havermout kan eten JA, je bent wss beter af. Suc6

PS; Discussie over rijst/brood en whatnot staan allemaal artikelen over in de nutrition sectie van t-nation, als je interesse hebt kan je die nog even doorlezen
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

met beetje kerriesaus in de blender gooien?
                              ookal ziet het er niet lekker uit je kan het dan zo weg drinken door een rietje
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X