Tonijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tonijn?

ok ik ben nu druk bezig om mijn voedingsschema op orde te krijgen. ik wil hierin tonijn gaan voegen.

heb nu 2 soorten gekocht om te proberen:

- tonijn moot in water van princess
    - tonijn in water van deepblue.

beide smaken kont! zelfs met mayo of ketchup veel te droog en niet te vreten.

iemand een ander merk die wel lekker is of een goede toevoeging die wat smaak geeft? of anders een betere suggestie?

Tonijn in zonnebloemolie
    Weet het merk zo niet, maar is wel een bekend merk

Comment

Gewoon eten niet zeiken, met yogurt smaak sla dressing mengen in het blikje goed mengen en dan uitsmeren op je boterham!

Comment

Ik neem altijd die van impereal, valt wel mee. Meestal doe ik er wel wat tomaat, selder, ui, ketchup en basilicum bij, dan is het echt lekker
        @ ketIF

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ie-tonijn.html

Er staan hier heeeel veel voorbeelden

Comment

Je hebt ook van die blikjes tonijn in groente en pittige saus, maar ja daar zit wel meer van die groente in als tonijn.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Grappig,..zat ik net aan te denken toen ik mijn eten voor morgen klaar aan het maken was.
              Waarom is de tonijn in water bij de AH 1,69 euro en die van de Liddl 0,75 euro??
              Er staat allebei op dat de enige ingredienten zijn "tonijn, water, zout". Maar is die van de liddl meer zout dan?
              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                Grappig,..zat ik net aan te denken toen ik mijn eten voor morgen klaar aan het maken was.
                Waarom is de tonijn in water bij de AH 1,69 euro en die van de Liddl 0,75 euro??
                Er staat allebei op dat de enige ingredienten zijn "tonijn, water, zout". Maar is die van de liddl meer zout dan?
                Marketing, overige kosten, winstmarge... dat verklaart het verschil, niet de hoeveelheid zout (als daar al een verschil in zit).

Comment

Originally posted by mischa1991 View Post
                  Tonijn in zonnebloemolie
                  Weet het merk zo niet, maar is wel een bekend merk
                  Had ik vanmiddag, van de Lidl. Geen zin om ingewikkeld te doen, dus met een beetje peper naar binnen gelepeld. Goed te doen.

Comment

Originally posted by Emagix View Post
                    Marketing, overige kosten, winstmarge... dat verklaart het verschil, niet de hoeveelheid zout (als daar al een verschil in zit).
                    Ik vraag het me serieus af. Ik weet dat heel veel B-merken net zo goed zijn of vaak zelfs beter. Maar ik weet ook dat veel voedingsmiddelen bij de liddl goedkoper zijn omdat ze wat meer zout of vet ofzo extra hebben. Bij liddl tonijn staan ook geen voedingswaarden op
                    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Inderdaad ja, die AH reclames moeten ergens van betaalt worden.

OT: Vind zelf wel lekker om tonijn in salade te verwerken beetje ui erbij en smullen maar.
                      " Failure is not an option "

Comment

Right... Moet je eens die goedkope van de aldi open (is 40 cent ofzo) en de John West. 2 uitersten tegenover elkaar. Die van de aldi wil zelfs mn kat niet eten

Heel veel logo's zoals bijvoorbeeld Dolfijn vriendelijk zegt niets. Het soort wat tussen de dolfijnen zwemt, en het soort wat in de blikjes zit, is een totaal ander soort. Dus dan is het niet moeilijk om het dolfijnvriendelijk te maken. Mjah ik dwaal af

Oke, ik geef toe, John West wil hij ook niet eten.

Comment

Verschil kan hem inderdaad ook zitten in de duurzaamheid van de visvangst.

En als je tonijn op water te droog vindt, pak dan op olie. Beter olijfolie dan zonnebloem.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik haal van john west, tot princess, deep blue, tot aldi tonijn.
                            allemaal op water basis. ze stinken allemaal als je ze openmaakt.
                            en ze smaken ook allemaal ongeveer hetzelfde.

hoe je die ie**************** viezige smaak eruit krijgt is,
                            door je tonijn af te gieten dan op een bord doen,
                            alle tonijn tussen 2 handen nemen en uitknijpen.
                            (het water is hetgene wat stinkt/goor is)

de smaak/geur is nu 10x aangenamer,
                            maar de tonijn is nu kurkdroog. ikzelf doe er 1 el oliefolie doorheen.
                            (als je nu ruikt heeft de tonijn zelfs een lekkere en frisse geur)

daarna spuit ik er wat ketchup op, en versnipper 1 schijfje annanas.
                            dit meng ik goed door. (dit mengsel eet ik dan op 2-3 sneetjes brood)
                            (ook goed te doen puur, of zonder oliefolie)

maarja ik wil toch verzadigde vetten, maar geen tonijn op olie basis.
                            (zo heb ik zelf in de hand hoe vet mijn tonijn wordt, en weet ik zeker dat er goede olie in komt te zitten) vandaar dat ik 1 el olijfolie toevoeg.

Een andere manier om snel een blikje tonijn te verwerken is als volgt:
                            1 blikje tonijn "droogknijpen" en half blikje mais toevoegen.
                            50 gram feta kaasw verbrijzelen en erdoorheen mengen. 30g walnoten verbrijzelen en erdoorheen mengen. hieroverheen mik je een dressing
                            (2 el balsamica azijn, 1 el olijfolie, 3 el melk). dit mengsel is ook erg lekker,
                            en is tevens goed te eten met 2-3 sneetjes brood.

(zo hoef je je verder ook niet druk te maken over verzadigde vetten, je kan meer of minder walnoten toevoegen. Ook kun je makkelijk de koolhydraten beheersen door minder of meer brood toe te voegen.)

succes
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Drink er water bij, dat scheelt. Ik neem er overigens ook sambal bij voor de spicy smaak
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X