Hoi!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi!

Ey allemaal ik heb de "zie link" doorgelezen en ik heb ff vraagje.

http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Bij het bijkomen ipv afvallen, moet ik dan het tegen overgestelde van de stick waarnemen of moet er nog wat bij ?

Groetjes marc

*ps*
    OEI ! ff vergeten mijn behoefte is

2394 kcal

Zoals Falstyr in je voorsteltopic al zei: +400 ipv -400 kcal. Of is dat je vraag niet?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wat bedoel je precies met tegenovergestelde? Je bedoeld met Kcal berekening en dan -400 om af te slanken? Dan moet je inderdaad Kcal berekening +400kcal doen om aan te komen. Rest is hetzelfde.

Met je huidige 2400kcal als onderhoud zou je 2000kcal moeten nemen om af te slanken en 2800kcal om aan te komen.

Comment

Falstyr praat ook over Koolhydraten.

Zoals gezegd is het belangrijk om je koolhydraat inname te beperken als je wilt afslanken.

moet ik dus meer Koolhydraten in nemen?
        "zie ook berekening"

Het voorbeeld !
        Ik weeg 90kg en mijn kcal onderhoud is 3000kcal. Om af te slanken haal ik er 500 vanaf en kom uit op 2500kcal als me dagelijks budget.
        90kg lichaamsgewicht x 3gram = 270gr eiwitten. 225gr eiwitten x 4kcal = 1080kcal van me budget.
        100gr onverzadigd vet x 9kcal = 900kcal van het budget.
        1080kcal + 900 kcal = 1980kcal verbruikt. Er is nog 1020kcal om te besteden.
        1020kcal / 4kcal = 255gr koolhydraten.

De reden dat ik voor de hoge uiteinden heb gekozen voor eiwitten en 100gr onverzadigd vet is omdat we anders bij de 345gr koolhydraten uit kwamen.
        Last edited by altec; 14-07-2009, 12:10.

Comment

Ah ok. Dezelfde berekening is merendeels van toepassing.

Je neemt 2.5 a 3gr eiwitten per 1kg lichaamsgewicht. Ik zelf prefereer 3gr zodat je wat ruimte hebt als je meer massa krijgt. Dan hoef je niet constant te blijven verhogen.

Dan neem je 30% van je totale kcal en besteed dit aan je onverzadigde vetten.
          2800kcal x 0.3 = 840kcal
          840kcal / 9kcal = 93gr onverzadigd vet per dag

Alles wat er qua kcal overblijft besteed je aan de koolhydraten.

Comment

2394 kcal wordt 2800 kcal

3gr eiwitten per 1kg lichaamsgewicht = 168gr.
            Vlees (behalve dat van een varken), Vis, eiwit van eieren, magere zuivel produkten, Soja produkten.

Dan neem je 30% van je totale kcal en besteed dit aan je onverzadigde vetten.

2800kcal x 0.3 = 840kcal
            840kcal / 9kcal = 93gr onverzadigd vet per dag
            840 kcal b.v
            Ongezouten noten zoals walnoten, cashew, pinda's, macademia's. Avocado's, vet van een vis zoals de Zalm, pindakaas, beef jerky.

Alles wat er qua kcal overblijft besteed je aan de koolhydraten.

1960kcal b.v
            Volkoren produkten, brinta, havermout, rijst, kleine zoete aardappeltjes

Groetjes marc

Comment

Dan kom je op 490gr koolhydraten uit wat wel veel is. Afijn je bent 56kg met laag vet%. Zou wel goed moeten kunnen uitpakken voorlopig. Je kan eventueel de vetten nog naar 120gr brengen als je wilt en dan ietsjes minder koolhydraten.

dan krijg je
              170gr eiwitten = 680kcal
              120gr vet = 1080 kcal
              260gr kh = 1040kcal
              totaal = 2800kcal

Verder is het correct wat je daar post.

Comment

Je vergeet de kcal van de eiwitten: 2800 - 4 x 168 - 9 x 93 = 1291 kcal uit koolhydraten, oftewel 323 gram koolhydraten.

Comment

Verrek was me nog niet opgevallen dat hij de eiwitten kcal niet mee berekend had. Ja dan krijg je in de 300gr kh's en das beter dan 450-500

Comment

Haha ff kortsluiten

ik moet

170gr eiwitten = 680kcal
                    120gr vet = 1080 kcal
                    260gr kh = 1040kcal
                    totaal = 2800kcal

in mijn voeding schema gaan berekenen met bv deze producten?

Vlees (behalve dat van een varken), Vis, eiwit van eieren, magere zuivel produkten, Soja produkten.

Ongezouten noten zoals walnoten, cashew, pinda's, macademia's. Avocado's, vet van een vis zoals de Zalm, pindakaas, beef jerky.

Volkoren produkten, brinta, havermout, rijst, kleine zoete aardappeltjes

Sorry dit is ff nieuw voor mij, Groetjes marc

Comment

170gr eiwitten = 680kcal
                      120gr vet = 1080 kcal
                      260gr kh = 1040kcal
                      totaal = 2800kcal

En je eerdere berekening

170gr eiwitten = 680kcal
                      95gr vet = 855 kcal
                      315gr kh = 1040kcal
                      totaal = 2800kcal

Beiden kan je doen. Je mag zelf kiezen leuk heh.
                      Met de voedingsstoffen die je vermeld

Reden dat ik nieuwe berekening postte was omdat ik niet had gezien dat je de eiwitten vergeten was mee te berekenen en daarom klopte me controle niet :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X