Ik keek net even in moeders kastje om te zoeken of we toevallig nog havermout of brinta hebben (heb sinds gisteren besloten een deel van me boterhammen te vervangen met brinta of havermout), en kwam een pak tegen met Tarwegriesmeel 500gr. Het is de bedoelling om er pudding mee te maken.
In de pudding zit:
100 gr Tarwegriesmeel met 1 liter melk, snufje zout, 1 zakje vanillesuiker en 75 gram suiker, suiker kan je weglaten. nou weet ik van mezelf dat ik zon pudding niet verkeerd vindt.
Even opgezocht wat er nou in een gemaakte pudding zit (zonder suiker) en kreeg dit:
Puddingpoeder griesmeel zonder suiker [ per 100 gram ]
energie 381 Kcal
eiwit 9 g
koolhydraten 84 g
vet 1 g
- verzadigd 0 g
- onverzadigd 1 g
natrium 28 mg
Dus volgens mij een ideale bron van koolhydraten
Je kan er een sausje of iets overheen gooien om het iets meer smaak te geven
Wou jullie even een makkelijk te bereiden variatie geven om je koolhydraten binnen te krijgen, die nog lekker is ook. Tijdens bulk doe je hem met suiker, in cut zonder
Je kan de pudding tijdje bewaren in koelkast, en gewoon mee naar werk / school meenemen
bron inhoud: watziterin.nl
In de pudding zit:
100 gr Tarwegriesmeel met 1 liter melk, snufje zout, 1 zakje vanillesuiker en 75 gram suiker, suiker kan je weglaten. nou weet ik van mezelf dat ik zon pudding niet verkeerd vindt.
Even opgezocht wat er nou in een gemaakte pudding zit (zonder suiker) en kreeg dit:
Puddingpoeder griesmeel zonder suiker [ per 100 gram ]
energie 381 Kcal
eiwit 9 g
koolhydraten 84 g
vet 1 g
- verzadigd 0 g
- onverzadigd 1 g
natrium 28 mg
Dus volgens mij een ideale bron van koolhydraten
Je kan er een sausje of iets overheen gooien om het iets meer smaak te geven
Wou jullie even een makkelijk te bereiden variatie geven om je koolhydraten binnen te krijgen, die nog lekker is ook. Tijdens bulk doe je hem met suiker, in cut zonder
Je kan de pudding tijdje bewaren in koelkast, en gewoon mee naar werk / school meenemen
bron inhoud: watziterin.nl
Comment