Mijn hernieuwd voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn hernieuwd voedingschema

's morgens 100gr havermout of brinta + sojamelk
    Arnolds shake I
    (2eieren, 30gr weight gainer, lecithine,
    2 koppen sojamelk, banaan)

's middags vier boterhammen (vlees, kaas)
    150gr tonijn

's namiddags 100gr pinda's

voor het trainen theelepel creatine

's avonds [b]avondeten

's avonds 200gr yoghurt
    I just live once and I want the max out of it!

Ziet er al een heel stuk beter uit dan je vorige schema

Het zou voor jezelf ook heel handig zijn als je voor elke maaltijd het aantal Kcal. berekend. Ook de eiwitten, vetten, en koolhydraten moet je dan uitrekenen.

Op die manier kom je zelf ook heel goed tot inzicht wat je nu exact eet en ik welke hoeveelheden. Als je dit uitgerekend hebt is het voor ons ook makkelijker om je tips te geven om het schema nog beter te maken.

Wat ik trouwens wel mis is fruit...
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

is fruit dan zo goed? Ik eet wel elke dag een banaan.

het probleem is dat met mijn uurrooster van school ik niet altijd op vaste tijdstippen alles kan eten. maar ik zorg er wel voor dat wat er in dat lijstje staat wel degelijk elke dag weggewerkt wordt.

greetzz

Comment

Ik heb de indruk dat je nu nog minder eet dan het vorige schema, je ging toch voor meer massa of heb ik het hier verkeerd.Je zou nog iets moeten kunnen eten tussen ochtend en middag, die 100gram pinda's is nog het enige dat je eet voor de training. Probeer voor het trainen nog snelle koolhydraten te eten je zal merken dat je minder vermoeid en beter kan trainen. Wat de creatine bevat heb je hier een oplaadfase mee gedaan en neem je deze elke dag nu in en hoeveel.
        stil growing

Comment

die creatine neem ik 1 grote theelepel van voor de training

geen oplaadfase gedaan.

Hoe doe je dat?

greetzzz

Comment

Normaal heb je met creatine een oplaadfase van een dag of 5. Ik geloof overigens dat het ook per merk verschilt..

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Creatine eerste 5 a 7 dagen 20 tot 25 gram per dag verdeeld over 4 of 5 porties. Daarna onderhoudsdosis. Op trainingsdagen direct na de training (ik doe het in m'n AA 'tje&#33, op andere dagen gewoon bij het ontbijt. Wijsheid a la Willem Koerts (Ergogenics).
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

oké, bedankt voor de info

greetzzz

Comment

Ik vind dat je echt veel te weinig eet voor iemand die aan wil komen.
                  Met drie (en een half) keer per dag eten ga je het sowieso niet redden hoor...
                  Strikt eten is uiteraard verreweg het beste maar je moet niet te makkelijk een wisselend urenschema als excuus aangrijpen.
                  Hoeveel tijd kost het bijvoorbeeld om even twee boterhammen weg te werken die je vantevoren hebt klaargemaakt? Kun je best doen tussen twee lessen in ofzo volgens mij. Als je daar in het begin wat moeite mee hebt begin je gewoon met een liga ofzo, op een min of meer vast tijdstip halverwege de ochtend en middag. Probeer zeker 6 echte eetmomenten in te bouwen in iedere dag.
                  Vind ook het feit dat je eerste echte vaste voedsel pas in de middag te voorschijn komt niet zo goed. Je ontbijt is immers in zijn geheel behoorlijk vloeibaar.
                  De yoghurt 's avonds kun je beter vervangen door kwark, zitten veel meer eiwitten in.
                  En zeker eten voor het trainen en verliezen aanvullen direct daarna, anders breek je meer af dan dat je opbouwt!

Eigenlijk ziet dit schema er op die ene shake na ongeveer uit als dat van iedere willekeurige 'bankhanger'.
                  Dat je eraan werkt is uiteraard perfect maar je zult er nog heel wat meer werk in moeten steken want ik zie werkelijk niet in hoe je hierop zou moeten groeien...

Succes in ieder geval, kijk veel naar eetschema's van anderen en vergeet niet dat voeding 70% van het geheel is!  

Bijna vergeten: fruit en groenten zijn inderdaad heel belangrijk!
                  Ze leveren vitamines en dergelijke die moeilijk of niet uit andere soorten voeding te halen zijn. Vitaminepillen en dergelijke kunnen helpen maar het is veel beter om zoveel mogelijk gewoon uit je voeding te halen.

Comment

bedankt Shanasse,

ik zal men best doen

Comment

Heel duidelijk/direct gezegd Shannasse

Hopelijk breng je het ook in de praktijk Kenshu_etsukau
                      En als je een degelijk schema hebt reken dan ook de Kcal, eiwitten, vetten, en koolhydraten uit.

Comment

Lekker dan, leg je iets duidelijk uit krijg je een tik op je kop met een hamer...    

Ik weet trouwens dat K_E wel wat kan hebben hoor, vond daarom al te voorzichtig formuleren niet zo nodig.  

Comment

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X