Vraagje over stofwisseling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over stofwisseling

Hoi,

Ik weet dat het schildklierhormoon samenhangt met de stofwisseling, maar als je lichaam in de spaarstand zit, daalt de hormoonwaarde dan ook? Ik vraag dit omdat ik namelijk ver onder m'n behoefte van de voedingsbehoeftecalculator en de harris-benedict methode eet (als in: minder dan de helft), maar m'n bloedwaardes zijn qua schildklier wel in orde.

Betekend dit dat ik niet in de spaarstand zit en gewoon gedoemd ben om op zeer weinig te moeten leven, of hoeft dit niet samen te gaan en hoeft de thyroxine-waarde niet verlaagd te zijn?

Ik ben nu al meer dan een half jaar vrij stabiel qua gewicht, ik wil ook niet afvallen maar als het even kan wel meer eten.

Gewoon meer eten. Je bent niet verdoemd om weinig te eten. Verhoog desnoods met 500kcal per 2 weken tot je zit waar je moet zitten. Je metabolisme heeft 4 dagen nodig om aan de nieuwe inname te wennen. Dus neem gewoon tijd qua verhogen om vet aanzet te minderen. Zorg wel dat je de juiste voeding toevoegd en geen junk food.

Comment

Heb je je vrij thyroxine gemeten of je thyroxine?
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X