Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cut schema

Hoi,

Hierbij wil ik mijn twee schema´s van de laatste tijd aan jullie zien plus een grafiek waarop je kunt zien hoe ik in gewicht ben gezakt.
    Ik zet echter vraagtekens bij de hoeveelheid suikers wat ik via deze twee schema´s binnen krijg. In cashewnoten zit suiker, in magere melk, in bambix, in meergranen macaroni....Het is dus een feit dat ik suiker binnen krijg, en ik vraag me af of dit wel kan.
    Hierbij mijn twee schema´s: http://i38.tinypic.com/tamov6.jpg en http://i38.tinypic.com/24yvgw1.jpg.

Gewichtsgrafiek: http://i27.tinypic.com/2ynjd5z.jpg

Wat is de meerwaarde van suiker? Hoeveel suiker mag je in de cut? Gaat het afvallen sneller als je geen suiker meer eet, en enkel alleen nog maar complexe KH? Is het gezond om geen suiker (fruit buiten gelaten) meer te eten?

Ik ben 1.99CM lang, ik weeg 90KG, ben 19 jaar oud. Aan beweging fiets ik dagelijks, loop ik elke maandag, woensdag, en vrijdag hard. Loop ik veel, en is Zonder de enige dag waarop ik geen/weinig beweging heb.

Ik hou me overigens aan het warrior dieet van Ori Hofmekler.
    Was op 23 Juli begonnen met IF, alleen at ik toen slecht. Ik begon ´beter´ te eten toen op 05 Augustus, en sindsdien zak ik langzaam in mijn gewicht.

Bedankt voor diegene die hier even naar willen kijken, en misschien ook reacties achter willen laten.

Dit is mijn laatste schema: http://i38.tinypic.com/ev1kew.jpg

Comment

Je moet even in je schema de tijden neerzetten wanneer je eet. Maakt het wat overzichtelijker.

En druiven kan je beter weglaten. daar zitten heel veel suikers in.
      Verder wat je eet is goed.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

De tijden heb ik indd niet aangegeven, omdat ik via het warrior diet principe eet. Dat betekend voor mij:

In de ochtend een bord bambix, havermout en druiven,
        In de middag een handje cashewnoten, en een paar uur later weer een hand vol cashewnoten,
        En in de avond eet ik de rest van wat er op mijn schema staat op.
        6 - 8 keer op een dag eten schijnt onzin te zijn. Vandaar dat ik het zo op 3 maaltijden op een dag hou.

Druiven eet ik in de ochtend, omdat het suikers zijn en er zitten vitamines en antidoxianten in. Soms vervang ik de druiven voor vers geperste sinaasappelsap.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
          Je moet even in je schema de tijden neerzetten wanneer je eet. Maakt het wat overzichtelijker.

En druiven kan je beter weglaten. daar zitten heel veel suikers in.
          Verder wat je eet is goed.
          Druiven hoeft hij helemaal niet weg te laten. Dit is een hele goede bron voor dextrose. Het best kun je druiven voor en/of na je work-out nemen.

Comment

Mwa, ik doe dus niet aan KT. Heb ik jarenlang gedaan, maar ik wil het niet meer doen (ik weet dat het met KT veel sneller gaat, het afval proces). Ik ben overgegaan op hardlopen! En daarmee hoop ik dus te kunnen zakken in mij BF, naast een perfecte voedingschema.

Hoe jullie het nu stellen met die druiven, komt op mij over alsof ik geen druiven meer mag nemen op rustdagen. Hoe zit het met je vitamines en dergelijke? Dat heb je toch ook nodig? Fruit in beperkte mate is toch hartstikke gezond?

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              Druiven hoeft hij helemaal niet weg te laten. Dit is een hele goede bron voor dextrose. Het best kun je druiven voor en/of na je work-out nemen.
              Misschien wel voor of na een training maar ik zal ze zeker niet voor het slapen gaan nemen.

Nu zie ik dat hij ze in ochtend neemt zal dat niet veel uitmaken.

Ik zag je schema ook op BR
              Last edited by Ashley; 20-09-2009, 08:56.
              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                Mwa, ik doe dus niet aan KT. Heb ik jarenlang gedaan, maar ik wil het niet meer doen (ik weet dat het met KT veel sneller gaat, het afval proces). Ik ben overgegaan op hardlopen! En daarmee hoop ik dus te kunnen zakken in mij BF, naast een perfecte voedingschema.

Hoe jullie het nu stellen met die druiven, komt op mij over alsof ik geen druiven meer mag nemen op rustdagen. Hoe zit het met je vitamines en dergelijke? Dat heb je toch ook nodig? Fruit in beperkte mate is toch hartstikke gezond?
                Natuurlijk kun je druivensuiker nemen als je aan hardlopen doet.
                Voor/na en zelfs tijdens de run kun je het drinken. Vooral hardlopers kunnen wel wat extra dextrose gebruiken.
                Vitamines heb je nodig, ook mineralen. Fruit is een uitermate geschikte voedselbron om aan vitamines te komen. Groenten ook. En als je een tekort hebt aan bepaalde vitamines of mineralen kun je ze aanvullen door supplementen te gebruiken. Denk aan multi vitaminen/mineralen.

Comment

En verder hoef ik helemaal niks aan mijn dieet te veranderen?

Hoe denken jullie over meergranen macaroni vs. zilvervlies rijst?

En ik weet dat het eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat je eet, maar de hoeveelheid calorieën tellen. Alhoewel macro nutriënten ook erg belangrijk zijn. Vooral voor de sportende mensen!

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post

1. Met hardlopen alleen kun je afvallen. Maar je verliest meer totale kilo's zoals vocht en spiermassa en relatief weinig vet. Op het eind zie je er hoogstwaarschijnlijk uit als een kleinere nog steeds relatief mollige verrsie van jezelf. Dus gewoon KT in het schema houden zodat de spieren stevig blijven en je niet in zakt als een pudding. Cardio/hardlopen e.d. is niets meer dan een eventuele aanvulling op het afvallen meer niet.

2. Zo min mogelijk fruit en snelle suikers. Vitamines kun je ook uit groenten halen en multi-vitaminen in de periode dat je afvalt.

3. Zou de eiwitten verhogen naar de 250 en de koolhydraten laten zakken naar de 220gr. Je hebt maar in 1 schema genoeg eiwit en je blijft de gehele tijd te veel koolhydraten nemen. In name van vet zit wel goed.

4. Als je vindt dat je te veel suikers neemt...vervang dan die produkten met wat anders. En ik zou inderdaad druiven e.d. weg laten op rust dagen. Heb zelf frambozen en e.d. bij het ontbijt genomen en werkte eerder averechts. En me chocomel neem ik alleen rondom de work-out en niet op rust dagen en werkt nu prima met vetverbranding. Dus als je die druiven wilt...zou ik zeggen neem ze rondom de work-out.

5. Meergranen macaroni of Zilvervlies rijst maakt wat mij betreft geen reet uit. Zolang je het in de juiste hoeveelheden neemt kan het prima. Ik eet af en toe ook gewoon pasta en geen rijst ter afwisseling en werkt prima. Overige keuze van voedingsbronnen ziet er ook goed genoeg uit.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      1. Met hardlopen alleen kun je afvallen. Maar je verliest meer totale kilo's zoals vocht en spiermassa en relatief weinig vet. Op het eind zie je er hoogstwaarschijnlijk uit als een kleinere nog steeds relatief mollige verrsie van jezelf. Dus gewoon KT in het schema houden zodat de spieren stevig blijven en je niet in zakt als een pudding. Cardio/hardlopen e.d. is niets meer dan een eventuele aanvulling op het afvallen meer niet.

2. Zo min mogelijk fruit en snelle suikers. Vitamines kun je ook uit groenten halen en multi-vitaminen in de periode dat je afvalt.

3. Zou de eiwitten verhogen naar de 250 en de koolhydraten laten zakken naar de 220gr. Je hebt maar in 1 schema genoeg eiwit en je blijft de gehele tijd te veel koolhydraten nemen. In name van vet zit wel goed.

4. Als je vindt dat je te veel suikers neemt...vervang dan die produkten met wat anders. En ik zou inderdaad druiven e.d. weg laten op rust dagen. Heb zelf frambozen en e.d. bij het ontbijt genomen en werkte eerder averechts. En me chocomel neem ik alleen rondom de work-out en niet op rust dagen en werkt nu prima met vetverbranding. Dus als je die druiven wilt...zou ik zeggen neem ze rondom de work-out.

5. Meergranen macaroni of Zilvervlies rijst maakt wat mij betreft geen reet uit. Zolang je het in de juiste hoeveelheden neemt kan het prima. Ik eet af en toe ook gewoon pasta en geen rijst ter afwisseling en werkt prima. Overige keuze van voedingsbronnen ziet er ook goed genoeg uit.
                      Wauw, wat een nette manier van iemand tekst en uitleg geven dit keer.
                      Geen mensen de grond intrappen, niemand zeggen dat ze dom bezig zijn, geen vijandigheid, geen agressiviteit, geen air om je heen van ik weet alles beter, nee helemaal top dit keer.
                      Denk dat ik maar eens een journalist van Hier Zwijndrecht ga bellen want dit moet echt in de krant, ongelovelijk.
                      Zo zie je, op deze manier is het een heel stuk vriendelijker, respekt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Aha, dat is dus wat er met mij gebeurt. Dat je weinig vet verliest, maar meer vocht en spiermassa, verklaard een hoop.
                        Dan ga ik eens sparen voor een ligbank en dumbbells.

Hier zit wat in. Zou het dan alleen maar rond mijn training doen.

Dit dacht ik dus al, alleen ik zat met een voedingsstof dilemma. Kan ik minder koolhydraten eten, en mijn eiwitten halen uit traag eiwit poeder?

Ik moet een schema maken voor de rustdagen, voor de trainingsdagen, en voor de dagen dat ik werk en niet sport.

Magere melk, bambix, enz. Daar zitten allemaal suikers in. Kan helaas echt heel weinig eten dan. Ik ga sowieso iets veranderen aan de KEV verhouding. Mij was dus verteld dat de KEV verhouding niet zoveel uitmaakt, enkel de hoeveel kcal wat je binnen krijgt...Maar na 2 maanden kan ik stellig zeggen dat de KEV verhouding en de kwaliteit van jouw beweging (Hardlopen en Krachttraining) Wel enorm veel uitmaakt!

Ah, dankje.

Hartstikke bedankt voor jouw bericht, want dit had ik dus precies nodig!

Comment

Je hoeft niet per se 3 schema's te maken. Je kan gemakkelijk vooruit met 2 schema's. Een sportdag en een niet sportdag.

Je kan casseine eiwit shake nemen als je niet aan de eiwitten komt via meer vlees of wat kwark.

Bambix kan je prima vervangen met brinta. Melk kun je met mate gewoon nemen. Drink zelf ook 300ml half volle melk per dag zonder problemen.

KEV verdeling is ondergeschikt aan het belang van de hoeveelheid kcal. Verdeling moet je zorgen voldoende eiwitten binnen te krijgen zoals 2-3gr eiwit per 1kg lichaamsgewicht. En de vetten is spelen. Sommigen hebben genoeg aan 60gr, maar iemand zoals mij heeft er 100-120gr om goede resultaten te behalen met afslanken. En dan heb je vanzelf een beperkte hoeveelheid koolhydraten die je neemt voor energie om te sporten.

Comment

Brinta zit meer suiker in dan in bambix helaas...

En ik ga weer kwark eten dan. En ook met dumbells aan de weer...

Comment

En weet iemand waar ik KT oefeningen kan vinden, wat je kunt doen zonder een bankje'?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X