Stofwisseling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stofwisseling

Ik heb al een tijdje topics doorgespit en gezocht naar stofwisseling en metabolisme, maar ik heb mijn vraag niet echt gevonden. Vandaar dit topic:

Al sinds ik jong ben word ik nooit dik, sinds ik ben gaat meten is mijn vetpercentage 12 procent.. Dat is leuk aangezien mijn spieren goed uitkomen. Het maakt ook niet uit of ik een tijdje ongezond eet, ook dan word ik niet zwaarder. Ik heb gewoon een erg snelle stofwisseling ofzo.. Ook mijn vader heeft ondertussen nog steeds geen buikje.

Nu is mijn vraag, zou ik dan toch moeten opletten om minder suikers en vetten te eten? Zou dat de groei van mijn spieren bevorderen? Ik eet gezond en redelijk divers, maar tussendoor eet ik ook regelmatig (lekkere^^) dingen met veel vet en suiker erin.

slechte vetten en teveel suiker is uiteraard niet bevorderlijk voor spieropbouw/groei
    30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

Interessante vraag.

Ik zou eerder uitkijken dat je wel genoeg goed voedsel eet.
      Het onregelmatig eten van snelle energie veroorzaakt natuurlijk aardige glucose pieken in je bloed. Ook zal te veel slecht vet zal niet goed zijn voor je lichaam. Ik weet niet of dit ook nog andere negatieve processen start met betrekking tot je spieren. Dus ben benieuwd naar antwoorden.

Je dagelijkse behoefte uitrekenen en dan dit door middel van een goed voedingsschema iedere dag netjes volgen zorgt natuurlijk voor minder kans dat je op bepaalde momenten te weinig voedingstoffen binnenkrijgt.

Het verhaal van "Ja maar ik heb toch een snelle stofwisseling" gaat denk ik niet op.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ongezond maakt niet zo gek veel uit, netto gaat het puur om de kcal of je aankomt of niet. Kijk, gezond is het op lange termijn niet.

Zolang je echter niet meer eet dan je verbrandt, kom je niet aan.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Ongezond maakt niet zo gek veel uit, netto gaat het puur om de kcal of je aankomt of niet. Kijk, gezond is het op lange termijn niet.

Daar ging ik dus ook van uit

Anyway, ik ben nog niet echt begonnen aan een bepaald voedingschema, tot nu toe zorg ik er vooral voor dat ik regelmatig eet, denk dat ik zo'n 6 keer op een dag wat naar binnen werk. Maar als ik CorbertCoCo mag geloven dan zou het dus toch handig zijn om gezonder te eten.

Hmmmm, keuzes keuzes, ik hoopte eigenlijk dat iedereen mij zou aanraden om een voedingschema te maken en gezonder te gaan eten Naja, dan ga ik nog maar even nadenken over wat ik doe. Bedankt voor de reacties!

Comment

Originally posted by Silk View Post
            Daar ging ik dus ook van uit

Anyway, ik ben nog niet echt begonnen aan een bepaald voedingschema, tot nu toe zorg ik er vooral voor dat ik regelmatig eet, denk dat ik zo'n 6 keer op een dag wat naar binnen werk. Maar als ik CorbertCoCo mag geloven dan zou het dus toch handig zijn om gezonder te eten.

Hmmmm, keuzes keuzes, ik hoopte eigenlijk dat iedereen mij zou aanraden om een voedingschema te maken en gezonder te gaan eten Naja, dan ga ik nog maar even nadenken over wat ik doe. Bedankt voor de reacties!
            MAAK EEN VOEDINGSSCHEMA!!
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Hahaha, juist, dat wil ik horen

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post

#Gaat snel op een snicker dieet#

Comment

Dat TS niet aankomt in vetpercentage wil natuurlijk niet zeggen dat zijn manier van eten bevordelijk is/al dan niet slecht voor zijn spierhypertrofie. Als hij door de dag heen insulinepieken blijft crieeren zal hij een groot nadeel ondervinden bij z'n postworkout voeding. Z'n insuline gevoeligheid is waarschijnlijk waardeloos. Het idee achter trage koolhydraten eten is natuurlijk niet enkel je lichaam continu van voedsel voorzien, het heeft zeker zoveel te maken met het tempere van je Insuline. En nogmaals, niet enkel om je vetopslag te beperken. Na een workout schreeuwen je muscles om eiwitten en bloedglucose. Maar TS zal waarschijnlijk zo'n HUGE-amount of insuline nodig hebben om indruk te maken op de opslag-receptoren in z'n lichaam, dat hij aan deze vraag nooit voldoende kan voldoen. Overigens, mensen met een hoge stofwisseling hebben enkel last van hoge cortisol-levels. Dus je zult zelf ook niet voldoen met het aantal gram proteinen waar je kamaraden genoeg aan hebben. Op het eerste gezicht lijkt het leuk, zo'n hoge stofwisseling.. maar het is alles behalve dat!

Comment

Natuurlijk is het handiger om gezond te eten. Dat je het aan de buitenkant niet ziet, wil niet zeggen dat je van binnen niet vervet. Ook magere mensen kunnen een hoog cholesterol en al die onzin hebben.

Rest van de antwoorden, is al gegeven.

Comment

Als ik jou was zou ik eens n schema plaatsen van hoe en wat je nu eet.. Zeker weten, dat de mensen hier jou ermee kunnen helpen met verbeteren.. Succes

Comment

je moet dan juist uitkijken voor je cholesterol percentage omdat jij en (mensen zoals ik) eten wat we kunnen en geen grammetje vet aankomen maar van binnen slip je dicht.
                        Eet regelmatig kleine porsies en kauw goed en zal je zien dat je je beter voeld en heel langzaam aankomt.

Comment

Oke hartstikke bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb geprobeerd je post te volgen DK01 maar ik vrees dat niet alles helemaal duidelijk is geworden, in ieder geval kwam het over als wetenschappelijk onderbouwd^^ sowieso begreep ik niet wat TS inhield.

Ik zal is bijhouden wat ik op een dag eet, dan kan ik daarna dingen aanpassen.

Comment

intressant onderwerp 1.77 64 kilo 5 % vet schat ik laatste meting was 5.8%
                            zelfde probleem alles geprobeerd ete weight gainer kreatine en aas maar me vet percentage gaat nie omhoog aas verlaagt je vet maar toen ik aas deed en veel weight gainer en alles tegelijk werd ik alleen groter en droger dus de enigste oplossing is veel vocht erbij krijge marja vocht is niet mooi
                            stofwisseling is cker te wete veel te snel zegt de dokter ook
                            niks aan te doen als je genoeg eet tot je kokhalst en er gaat nie meer in gaat het niet werken en heb je pech net als ik maar als je 12 % vet heb das mooi tochgroeten koen

Comment

Originally posted by -Koen- View Post
                              intressant onderwerp 1.77 64 kilo 5 % vet schat ik laatste meting was 5.8%
                              zelfde probleem alles geprobeerd ete weight gainer kreatine en aas maar me vet percentage gaat nie omhoog aas verlaagt je vet maar toen ik aas deed en veel weight gainer en alles tegelijk werd ik alleen groter en droger dus de enigste oplossing is veel vocht erbij krijge marja vocht is niet mooi
                              stofwisseling is cker te wete veel te snel zegt de dokter ook
                              niks aan te doen als je genoeg eet tot je kokhalst en er gaat nie meer in gaat het niet werken en heb je pech net als ik maar als je 12 % vet heb das mooi tochgroeten koen
                              Waar heb je het nou over man?? aas? AS? en de rest gaat ook nergens over

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X