Cutschema kickboxer - advies aub!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema kickboxer - advies aub!!

Hoi,

ik ben onlangs weer begonnen met trainen na een jaar lang niks te hebben kunnen gedaan.
    Ben nu 20 jaar oud, weeg 73kg waarvan 18% vet en ben 1,80m lang.
    Ik doe 3x in de week fullbody krachttraining en 3x in de week kickbox, dat ziet er zo uit.

Maandag: Kickbox 18:30 - 20:00
    Dinsdag: KT 16:00 - 17:00
    Woensdag: Kickbox 19:00 - 21:00
    Donderdag: KT 16:00 - 17:00 OF 20:00 - 21:00 (ligt aan schooltijden)
    Vrijdag: Kickbox 18:30 - 20:00
    Zaterdag: KT 12:00 - 13:00

De trainingsschema's zitten na een tijdje research goed in elkaar, echter ik weet helemaal niks van voeding af.
    Er wordt gezegd dat je niks aan je training hebt als je voeding niet in orde is, vandaar dat ik daar nu zoveel tijd in steek.
    Dit heb ik na veel zoeken en berekenen in elkaar geflanst

Maaltijd 1 09:00

20gr whey isolaat
    50gr havermout

Maaltijd 2 11:30
    100gr zilvervlies rijst
    100gr kipfilet
    5ml olijfolie

Maaltijd 3 14:00
    200gr tonijn in water
    1 ei

Maaltijd 4 16:00
    200gr broccoli
    100gr zilvervlies rijst
    100gr kipfilet
    5ml olijfolie

Maaltijd 5 18:00
    20gr whey isolaat

TRAINING 18:30 - 20:00

Maaltijd 6 20:00
    20gr whey isolaat
    20gr dextrose

Maaltijd 7 21:00
    Wat de pot schaft

Maaltijd 8 22:30
    500gr magere kwark
    25gr amandelen

Totaal: 2278 kcal, 233e, 233k, 46v
    Ratio van ong. 41/41/18 EKV

Sups:
    Visolie caps
    Whey Isolaat
    Dextrose

We eten thuis verantwoord vanwege mijn moeder die veel op zulke dingen let. Maaltijd 7 zal daarom niet veel extra kcal toevoegen. Denk dat ik in totaal op zo'n ~2500 kcal zit met dit schema.

Ik volg op dit moment geen voedingsschema en gebruik geen whey of PWOs. Alleen visolie caps.

Extra vragen voeding:
    - Schema moet toch verschillen voor kickbox-, KT- en de rustdagen?
    - Meerdere schema's maken om zo de variatie er toch in te houden?
    - Niet teveel eiwitten? Lean mass*2,5 wordt ver en wijd aangeraden, ik zit
    op 3.9...

Vragen supplementen:
    - Hoe zit het met supplementen voor de verschillende dagen? ->
    - Zijn Pre- en Postworkout shakes nodig voor het kickboxen? ->
    - Wat zouden de beste Pre- en Postworkout shakes zijn voor mij (whey/dextrose/maltodextrine/vitargo etc.)?
    zullen er vast wel meer volgen...

Hoop wat vragen beantwoord te krijgen

Schema ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Ik zou het gewoon proberen en kijken wat het voor je doet.

Zou geen andere schema's maken, gewoon op deze houden.
    Who's the Chef

Comment

Extra vragen voeding:
      - Schema moet toch verschillen voor kickbox-, KT- en de rustdagen?
      - Meerdere schema's maken om zo de variatie er toch in te houden?
      - Niet teveel eiwitten? Lean mass*2,5 wordt ver en wijd aangeraden, ik zit
      op 3.9...
      1 hoeft niet perseé, je verbrand met kb genoeg dus zal niet zo ernstig zijn.
      2 na een tijdje zou ik wel ander schema erin gooien maar sommige eten hele week het zelfde hier.
      3 is niet erg, zit er op sommige dagen ook ver overheen. side effect kan wat puistjes veroorzaken maar dat is bij iedereen anders.

Vragen supplementen:
      - Hoe zit het met supplementen voor de verschillende dagen? ->
      - Zijn Pre- en Postworkout shakes nodig voor het kickboxen? ->
      - Wat zouden de beste Pre- en Postworkout shakes zijn voor mij (whey/dextrose/maltodextrine/vitargo etc.)?
      1 kan je het zelfde houden alleen op zondag train je niet dus vervalt die shake en andere sups op zondag niet innemen behalve shake bij ontbijt.
      2 pre/post workouts kan je doen als je je er lekkerder bij voelt, shake na je training zou ik wel doen omdat je toch veel verbrand en veel kracht kost.
      3 dextrose kan je voor training nemen en whey ernaa ( zo doe ik het teminste)
      Calisthenics / Street workout

Comment

3,9 gram eiwit is hoog maar als je voldoende drinkt moet het geen probleem geven.

Volgens mij juist dextrose ná het trainen.
        Eerst alle reserves leegmaken en daarna volpompen.

En ik eet de hele week hetzelfde
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
          1 hoeft niet perseé, je verbrand met kb genoeg dus zal niet zo ernstig zijn.
          Oke.

2 na een tijdje zou ik wel ander schema erin gooien maar sommige eten hele week het zelfde hier.
          Daarom, elke dag precies hetzelfde eten lijkt me snel saai tot vervelend worden.
          3 is niet erg, zit er op sommige dagen ook ver overheen. side effect kan wat puistjes veroorzaken maar dat is bij iedereen anders.
          Ik weet van mezelf dat ik snel puistjes krijg van teveel eiwitten, dit omdat ik vroeger na elke maaltijd een shake dronk. Overkill aan eiwitten.
          Alleen als ik eiwitten uit mn schema gooi dan kan ik de KEV ratio toch niet op 40/40/20 houden?

1 kan je het zelfde houden alleen op zondag train je niet dus vervalt die shake en andere sups op zondag niet innemen behalve shake bij ontbijt.
          Oke.
          2 pre/post workouts kan je doen als je je er lekkerder bij voelt, shake na je training zou ik wel doen omdat je toch veel verbrand en veel kracht kost.
          Heb nooit aan Pre/Postworkout shakes gedaan, vandaar dat ik twijfel of ze na het kickboxen wel nodig zijn...
          Zie mensen alleen maar praten over Pre/Post shakes bij de krachttrainingen.
          3 dextrose kan je voor training nemen en whey ernaa ( zo doe ik het teminste)
          Bedoelde de samenstelling van de shakes, sommigen zweren erbij dat een mix van maltodextrine, vitargo, dextrose etc. beter is dan puur dextrose.
          Originally posted by Shredmaster View Post
          3,9 gram eiwit is hoog maar als je voldoende drinkt moet het geen probleem geven. Ik drink ong. 2.5-3 liter water per dag. Maar toch zou ik het liefst de richtlijnen zoveel mogelijk volgen en maar 2.5~3* lean mass aan grammen eiwitten per dag innemen.

Volgens mij juist dextrose ná het trainen.
          Eerst alle reserves leegmaken en daarna volpompen.
          Dit heb ik idd na veel lezen ook geconcludeerd, maar dan bij krachttraining. Weet niet hoe de PWOs bij kickbox zijn...

En ik eet de hele week hetzelfde
          Haha oke.
          Thanks voor de reacties

Comment

1. Minder eiwitten nemen want je moet kcal vrijspelen om je vetten omhoog te gooien. Wat je nu aan vet eet is veel te weinig. Moet zo'n 30% van je totale kcal inname zijn.
            2. 2300kcal is wel erg weinig voor iemand die ook nog eens andere sporten doet. Zelfs ik moet meer dan 3000kcal eten om uberhaupt vet te kunnen verliezen. Dus bereken je kcal nog eens opnieuw, want je eet te weinig volgens mij.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
              1. Minder eiwitten nemen want je moet kcal vrijspelen om je vetten omhoog te gooien. Wat je nu aan vet eet is veel te weinig. Moet zo'n 30% van je totale kcal inname zijn.
              Goed advies, ik zal m'n eiwit inname verminderen en de kcal aan vetten omhoog gooien. Zal wel op 40/30/30 uitkomen nu ong. Ik heb alleen geen flauw idee wat ik in m'n schema kan opnemen aan goeie vetten...
              2. 2300kcal is wel erg weinig voor iemand die ook nog eens andere sporten doet. Zelfs ik moet meer dan 3000kcal eten om uberhaupt vet te kunnen verliezen. Dus bereken je kcal nog eens opnieuw, want je eet te weinig volgens mij.
              Ik eet rond de 2500~2600kcal met maaltijd 7 inbegrepen. Dat is meer dan genoeg voor mijn stats in de cut denk ik zo
              Advies is altijd welkom! Ik zou graag m'n schematje willen afronden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X