Word het glucose of fructose??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Word het glucose of fructose??

Ben wel benieuwd wart jullie hiervan vinden.
    De meeste van ons neemt glucose na de training maar nu heb ik van andere mensen gehoort die nemen fructose meteen na de training dat schijnt beter te worden opgenomen/werken.
    Ik zelf neem nog steeds gewoon glucose omdat dat makkelijker is en je kan meer tot je nemen.
    Voor de duidelijkheid fructose zit in vruchten en honing.
    eat eat eat and look like a freak!

na de training is glucose goed om je spieren op te laden omdat de insuline gelijk de koolydraten in je spiercel opzuigt,ikzelf neem naar de training een mix met dextrose,maltodestrine en fructose met creatine en
    aminozuren,als je moet kiezen tussen glucose of fructose neem dan glucose
    ciao

Comment

ja dat lijkt mij ook de betere keuze glucose want fructose moet nog afgebroken worden tot glucose. Wat is dat maltodestrine en waar zit dat dan in??

Comment

fructose is een mono-sacharide en word niet verder afgebroken.

Het is alleen zo dat fructose door je lichaam gebruikt word om leverglycogeen aan te vullen( en vetopslag), terwijl je na het trainen juist spierglycogeen wilt aanvullen.

Dus GEEN fructose na de training (ook geen fruit)

Maltodextrine heeft een dextroseequivalent van minder als 40 en is dus niet geschikt als post-workout koolhydraat.
        Maltodextrine geeft wel een vrij snelle stijging van de bloedsuikerspiegel, maar het snelle gedeelte van maltodextrine is te weinig om voor een groot genoege insuline afgifte te zorgen, welke je direct na het trainen wilt hebben om de voedingsstoffen zo snel mogenlijk de spiercel in te shuttelen.

Dus geef geen geld uit aan allerlei duurdere oplossingen maar neem gewoon dextrose (of een goodkope limonadesiroop met een groot gedeelte glucose)

As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

En wat dan met de tekst "het beste supplement kost bijna niks." Waarin staat van na de training honing en een banaan tot zich te nemen als bron van snelle suikers. In honing zit fructose en een banaan is fruit. Is dit dan niet goed na de training???(indien niet, ben ik al een tijdje slecht bezig)

greetzzz
          The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Neem een AA-tje of iets in die richting en je zit helemaal goed.

Greets...
            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik heb verschillende voedingsmiddelen gebruikt na de training.

Vind persoonlijk dextrose het makkelijkst. Gewoon een kilo bij de drogist kopen, kost echt niks dat spul. In je beker doen, en na de training wat water bij gooien en shaken. Je drinkt het zo weg, simpel, goedkoop, snel

Die hele discussie over wat je nou na het trainen moet nemen zal nooit eindigen denk ik. Heb ook onderzoeken gezien waarin naar voren kwam dat whey eiwit het beste zou zijn na de training. Je moet maar denken: beter IETS eten/drinken na de training dan NIETS
              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

3xl ben het niet met je eens. Fructose word ook afgebroken tot glucose. Fructose gaat naar je lever en daar word het afgebroken tot glucose. Net zoals de monosacharide galactose word ook afgebroken in de lever tot glucose.

Comment

Gewoon bij de supermarkt druivensuiker kopen, mengen met water klaar. En smaakt ook nog eens minder zoet.
                  Wat 3xl zegt geen geld uitgeven aan al dat andere.
                  I live to end the game

Comment

Nee, fructose word rechtstreeks omgezet in leverglycogeen. Het is deze leverglycogeen die omgezet kan worden naar glucose als je bloedsuikerspiegel te laag woord.
                    Maar er is wat leverglycogeen aangaat geen verschil tussen welke uit fructose, glucose of welke andere monosacharide dan ook.

Feit blijft dat fructose een omweg maakt om de spiercel te bereiken. Iets wat je na de training niet wilt

Ik ben trouwens ook van mening dat je direkt na de training niet alleen koolhydraten, maar ook eiwit moet nemen.
                    Onderzoek heeft uitgewezen dat de insuline stijgingbij een combinatie van koolh+eiwit groter is als bij koolh. alleen.

Ik heb geexperimenteerd met glucose+wei, glucose+wei+caseine en ben nu aan het experimenteren met glucose+weihydrolisaat, wat tot nu toe goede resultaten heeft opgeleverd.

Ben sinds ik hydrolisaat gebruikt ca 1kg aangekomen en iets droger zonder de rest van m'n voeding/training aangepast te hebben.
                    Nu lijkt 1kg mischien niet veel, maar op mijn gewicht en trainingsjaren is it best wel wat.

Ik blijf het voorlopig dus houden bij 50gr clucose(dextrose) + 50gr wei-hydrolisaat

Comment

En dat wei-hydrolisaat waar zit dat in? is het proberen waard

Comment

Hydrolisaat is "voorverteerd". Het is dus al afgebroken tot di- en tri-peptiden.

Voordeel hiervan is dat het heel snel de maag paseert en word opgenomen.

Nadeel is dat door het bewerkingsproces de overige eigenschappen en de biologische aktiviteit van het eiwit verdwijnen.

Maar na de training gaat het me alleen om snelheid. (op andere momenten van de dag zou ik het niet nemen.)

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                          Nee, fructose word rechtstreeks omgezet in leverglycogeen. Het is deze leverglycogeen die omgezet kan worden naar glucose als je bloedsuikerspiegel te laag woord.
                          Maar er is wat leverglycogeen aangaat geen verschil tussen welke uit fructose, glucose of welke andere monosacharide dan ook.

Feit blijft dat fructose een omweg maakt om de spiercel te bereiken. Iets wat je na de training niet wilt

Ik ben trouwens ook van mening dat je direkt na de training niet alleen koolhydraten, maar ook eiwit moet nemen.
                          Onderzoek heeft uitgewezen dat de insuline stijgingbij een combinatie van koolh+eiwit groter is als bij koolh. alleen.

Ik heb geexperimenteerd met glucose+wei, glucose+wei+caseine en ben nu aan het experimenteren met glucose+weihydrolisaat, wat tot nu toe goede resultaten heeft opgeleverd.

Ben sinds ik hydrolisaat gebruikt ca 1kg aangekomen en iets droger zonder de rest van m'n voeding/training aangepast te hebben.
                          Nu lijkt 1kg mischien niet veel, maar op mijn gewicht en trainingsjaren is it best wel wat.

Ik blijf het voorlopig dus houden bij 50gr clucose(dextrose) + 50gr wei-hydrolisaat
                          Originally posted by 3XL View Post

Hier adviseer je (in 2003) juist fructose te vermijden ipv dextrose.
                          je bent zelfs droger geworden en 1kg aangekomen (samen met whey hydro)
                          Waarom adviseer je nu juist het tegenovergestelde...

Comment

Originally posted by proteinfreak View Post
                            Hier adviseer je (in 2003) juist fructose te vermijden ipv dextrose.
                            je bent zelfs droger geworden en 1kg aangekomen (samen met whey hydro)
                            Waarom adviseer je nu juist het tegenovergestelde...

Wil je ook even het topic aangeven waar dat zo is, ik geloof er namelijk weinig van.
                            3XL is niet iemand die zomaar iets tegenovergestelds gaat zeggen, neem dat maar van mij aan. En ik geloof al helemaal niet dat 3XL nu opeens fructose aanhanger is en tegen dextro.

Dus als je even een quote plaatst met link dan wordt het wat duidelijker(ook voor 3XL zelf denk ik) Want ik denk dat je of e.e.a. verkeerd zal interpreteren of slechts half vermeldt.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

dikke vette bump lol, ff topic uit 2003 openen zonder onderbouwing lekker vaag

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X