Please help / eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Please help / eetschema

Hallo,

Mijn naam is remko ben 29 jaar 1.72cm 72 kg 17% bf. Energie behoefte ca. 2435 kcal.
    Ik denk dat eiwitten 127 gram, vet 54 gram en koolhydraten 360 ongeveer de verdeling zou moeten zijn.

Mijn doel is de kwaliteit van mijn spieren verbeteren en voor nu op het zelfde gewicht blijven. over ca. een half jaar gaan cutten.

na uren zoeken en rekenen en bedenken kom ik niet verder dan dit eetschema kunnen jullie me helpen. Ik moet oa. meer koolhydraten eten maar weet niet goed hoe, brinta kan ik niet wegkrijgen nl. Verder heb ik creatine sóchtends en voor het sporten. Plus eiwit shake voor na het sporten.

Hier mijn schema:

7 uur. 15 eiw 68 kh 6 vet = portie muesli met youghert en banaan

10 uur. 14 eiw 32 kh 18 vet = 2 boterhammen met pindakaas

13 uur. 14 eiw 28 kh 10 vet = 2 boterhammen met 2 eieren

15.30 uur 14 eiw 32 kh 18 vet = 2 boterhammen met pindakaas

18. uur 28 eiw 86 kh 17 vet = nasi/pasta met gehakt en groenten

21. uur 23 eiw 2 kh 1.5 vet = eiw shake/ kwark met lepeltje honing

Tussendoor drink veel water en chocomelk light 18 eiw 25 kh 10 vet

Totaal eiw 126 gram koolhy 273 gram en vetten 79 gram

Ik zou heel graag weten wanneer ik wat moet eten en wat beter kan/moet. Alvast super bedankt voor jullie reactie.

Groeten remko

Vergeten

Ik vergat te vertellen dat ik nu drie jaar 3x in de week serieus train + 1a2 x in de week voetbal. Het laatste half jaar heb ik nauwelijks/niet getraind vanwegen een rugblessure.

Comment

Ik zal niet zeggen dat het bar slecht is, maar het kan wel iets beter. Je verdeling lijkt wel ongeveer te kloppen, maar daar heb ik ook maar even vluchtig naar gekeken dus het kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien. Ik zou zelf toch wat andere efficientere voedingsbronnen proberen aan te houden, maar goed dat is jou keus. Zou de muesli en yoghurt bij je eerste maaltijd sowieso er uit flikkeren en vervangen door iets anders. Daarnaast, bronnen als nasi, opzich niet verkeerd en in de bulk kan het goed, maar er zijn natuurlijk betere bronnen en daar is waar ik vooral op doel. Gehakt is prima, maar let er dan wel op dat je mager rundergehakt pakt.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
        Ik zal niet zeggen dat het bar slecht is, maar het kan wel iets beter. Je verdeling lijkt wel ongeveer te kloppen, maar daar heb ik ook maar even vluchtig naar gekeken dus het kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien. Ik zou zelf toch wat andere efficientere voedingsbronnen proberen aan te houden, maar goed dat is jou keus. Zou de muesli en yoghurt bij je eerste maaltijd sowieso er uit flikkeren en vervangen door iets anders. Daarnaast, bronnen als nasi, opzich niet verkeerd en in de bulk kan het goed, maar er zijn natuurlijk betere bronnen en daar is waar ik vooral op doel. Gehakt is prima, maar let er dan wel op dat je mager rundergehakt pakt.
        Hoezo moet het mager zijn dan?

Comment

Beste Jordy,

dankje voor je bericht, ik eet idd alleen mager rundergehakt. Wat voor beter voedingsbronnen bedoel je als vervangers voor muesli en nasi/pasta?

Groeten remko

Comment

brinta, havermout, volkoren brood, volkoren pasta's, rijst

Comment

je neemt 4 boterhamme met pindakaas ik zou er 2 met kipfilet doen aangezien je iets te hoog in vet zit en imo te laag in eiwit

en de musli zou ik toch echt brinta of havermout van maken

en een extra banaantje na de training voor extra kh
              of weleens aan een weightgainer gedacht?
              een halve weightgainer zou je tekort aan kh precies vullen
              Last edited by ajpimp; 27-11-2009, 11:55.

Comment

Weightgainer

Oke bedankt ik zal eens gaan kijken of ik die havermout weg kan krijgen, brinta lukte niet nl. Kan ik weightgainer samen met creatine gebruiken? Moet ik na het sporten eerst een eiwit shake nemen of een goede maaltijd ? Mij is verteled dat ik na de shake 1 uur geen andere eiwitten mag pakken.

Comment

Originally posted by pinkpanter007 View Post
                  Oke bedankt ik zal eens gaan kijken of ik die havermout weg kan krijgen, brinta lukte niet nl. Kan ik weightgainer samen met creatine gebruiken? Moet ik na het sporten eerst een eiwit shake nemen of een goede maaltijd ? Mij is verteled dat ik na de shake 1 uur geen andere eiwitten mag pakken.
                  Je moet eens havermout met melk en en schepje whey in de blender gooien, dat maakt het lekker.
                  Zonder blender kreeg ik het ook niet weg.
                  en na de training kan je prima wel andere eiwitten dan een protein shake nemen.

Comment

Thanks voor de blender en schepje whey tip, ga ik zeker proberen. Over na het trainen bedoelde ik dat als ik de shake heb gepakt niet meteen andere eiwitten mag eten dus niet tegelijk zeg maar?

greets

Comment

Thanks voor de blender en schepje whey tip, ga ik zeker proberen. Over na het trainen bedoelde ik dat als ik de shake heb gepakt niet meteen andere eiwitten mag eten dus niet tegelijk zeg maar?

greets
                      nee zou ik idd ff mee wachten
                      je lichaam kan maar een bepaald aantal gram eiwit verwerken..
                      dus zou zinloos zijn
                      ik neem altijd chocomel een banaantje en daarna pas whey
                      chocomel voor dextrose en banaan voor wat kh
                      weet niet of dit het beste is
                      maar vind het wel goed zo

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
                        je lichaam kan maar een bepaald aantal gram eiwit verwerken..
                        dus zou zinloos zijn
                        Waar halen jullie die onzin vandaan?

Ik denk dat eiwitten 127 gram, vet 54 gram en koolhydraten 360

neen, dat moet het niet. 250gr eiwit, 100gr vet en wat er overblijft qua kcal aan koolhydraten komt veel meer in de buurt van wat goed is.

Comment

Originally posted by Silk View Post
                          Hoezo moet het mager zijn dan?
                          Je hebt bijv. ook half om half, dat is is half varken en half rund. Varkensvlees heeft zeker geen voorkeur wat betreft bb voeding. Te veel verzadigde vetten die we niet moeten. Vandaar dat de voorkeur al snel uit gaat naar mager rundergehakt, wat ook alleen maar afkomstig is van rund.

Beste Jordy,

dankje voor je bericht, ik eet idd alleen mager rundergehakt. Wat voor beter voedingsbronnen bedoel je als vervangers voor muesli en nasi/pasta?

Groeten remko
                          Standaard bb voeding. Check bijvoorbeeld Falstyr's post.
                          Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
                            chocomel voor dextrose en banaan voor wat kh

Waarom aapt eigelijk iedereen mijn sig na?
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X