Voedingschema voor fat loss

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema voor fat loss

Hoi,

Ik wil weten of dit een goede voedingschema is voor een intensief dieet, ik wil vet verliezen op een korte termijn en ik heb ook een klein aanvulling op mijn dieet.

Mijn doel is nu om al het gestapelde vet weg te werken (plus minus 10 kg) en ook rondom men buik en borst door cardio (veel intensief joggen in de park) en tegelijkertijd iets dringend doen aan mij conditie zodat mijn longen verbeteren (nee ik rook niet). Daarna wil ook ineens beginnen met een six pack op te bouwen als dat me lukt en richting de spierfase (borst, biceps en rug bewerken) voor een bulk up. Anyway, mijn vraag is of dit een goede schema is voor vet te verliezen en nee GEEN cut of bulk up fase maar vet verlies. Alvast bedankt!

Maaltijd 1
    In de morgend:
    Magere (Danone) yoghurt, 1x Activia drink, glas Magere of halfvolle melk en twee sneetjes volkoren brood met mager beleg/Pindakaas/jam met weinig suikers. Ik drink er ook veel water bij.

Maaltijd 2
    In de middag:
    Fruit (meestal peertje, appel, appelsien, kiwi etc) met veel water. Bananen probeer ik te vermijden want ik heb gehoord dat het slecht is als je wilt vermageren.

Maaltijd 3
    Namiddag:
    Verse geperste sinaasappelsap en/of andere fruit en iets kleins zoals een calorie vriendelijke koekje (grany appel) meestal.

Maaltijd 4
    Avondeten:
    Bijna altijd zalm, tonijn of visgerecht/kip (proteine) met halve bord vol groenten. Ik maak geen gebruik van cola ofzo dan neem ik Jus D’orange erbij of water.

Maaltijd 5
    Tussendoor:
    Magere kwark, handvol amandel noten

Maaltijd 6
    Tussendoor:
    Fruit, fruit en nog is fruit (ananas) en water.

+ 2 Proteine shakes (http://www.sport-tiedje.com/weiderna...ose_detail.jpg) voor en na men workout.

Iemand die me kan corrigeren op deze schema, ik besef wel dat ik weinig eet maar het is enkel voor die eerste maand en dan zal ik rustig aan opbouwen. Thanks!

Yogurt eruit(denk ik, weet het niet 100% zeker)
    Activia eruit.
    Geen jam ookal is eht weinig suiker.
    Geen koekjes.

Kwak precies voor het slapen gaan. Ik weet niet of je dat nu al deed maar het staat er neit duidelijk bij.

Waarom zoveel fruit?

Plaatselijke vet kan je niet verbranden.
    vet verlies is een cutfase.

Comment

Originally posted by gameface View Post
      Yogurt eruit(denk ik, weet het niet 100% zeker)
      Activia eruit.
      Geen jam ookal is eht weinig suiker.
      Geen koekjes.

Kwak precies voor het slapen gaan. Ik weet niet of je dat nu al deed maar het staat er neit duidelijk bij.

Waarom zoveel fruit?

Plaatselijke vet kan je niet verbranden.
      vet verlies is een cutfase.
      - Magere yoghurt van Danone is toch goed? bevat weinig kcal iig..

- Hoezo Activia eruit? kun je wat meer uitleg geven over die stap dan?

- Ok, dus die jam en koekjes ga ik weg schrappen, bedankt!

Veel fruit verplaatsen door vettige maaltijden ofcourse. Met plaatselijke vet bedoel ik dan vet rondom men buik, want ik heb namelijk een klein spek buikje en die wil ik wegwerken door cardio en letten op men voeding

Comment

Een eetschema maken, calorieen en voedingstoffen tellen en goed verdelen.
        Kracht training erbij gaan doen volgens Generalix's fullbody schema als je nog beginner bent.

Dit heet gewoon cut. Zo kun je het meest efficiënt vetverbranden en spieren behouden. Door jezelf uit te hongeren zal je niet veel resultaat krijgen. Hooguit spiermassa verliezen. Lees de zomersticky eens. Je hele lichaam moet strakker worden door je vetpercentage te verlagen. Niet alleen je buik.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Muayboran View Post
          - Magere yoghurt van Danone is toch goed? bevat weinig kcal iig..
          Het is op zich niet heel erg, maar er zijn betere producten.
          - Hoezo Activia eruit? kun je wat meer uitleg geven over die stap dan?
          Zit veel suiker in, gaat je tegen werken met het afvallen.
          - Ok, dus die jam en koekjes ga ik weg schrappen, bedankt!

Veel fruit verplaatsen door vettige maaltijden ofcourse. Met plaatselijke vet bedoel ik dan vet rondom men buik, want ik heb namelijk een klein spek buikje en die wil ik wegwerken door cardio en letten op men voeding
          Zoals ik al zei: plaatselijke vetverbranding kan niet. Je lichaam "pakt" het vet vanzelf en je kan je niet persé richten op je buik.

Je moet ff w8ten op bevestiging van een ervaarder iemand.

Comment

euhm stickys lezen? Een echt voedingsschema maken.
            Krachttraining doen en niet teveel cardio.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Zoals iedereen hier aangeeft, eerst de sticky's lezen.

Ook heb ik globaal je kcal inname berekend, en ik kom uit op ongeveer 1800 kcal.
              Van die 1800 kcal eet jij 400 kcal aan overbodige ( en zeker tijdens een cut) suikers.
              Danone, activa, granny , jam en zoveel fruit ( incl. orange juice) bij elkaar is zo'n 100 grammekes aan suiker= 700 gram per week.
              Je eet bijna 1 kilo suiker per week, zoveel heb je volgens mij echt niet nodig.

Ik zou zeggen, veel leesplezier, stel jezelf ook eens voor, je stats en doelen en kom dan nog eens met vraagjes als je het een en ander niet snapt.

succes
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Vet verlies = cutten
                dus...zomer sticky is de basis

kan nu al zien dat je te weinig eet.

Comment

Alright, hartelijk bedankt voor jullie tips, medewerking boys en na het lezen van de sticky's ben ik nu vol geladen met informatie! Prachtig werk Falstyr! Ik heb een redelijk spek buikje en borst begint ook beetje uit te hangen, niet echt iets extreem, dat wilt zeggen Ik weeg 74 kg en ik ben 1m73 en ik wil er van af tegen deze zomer en mijn eetpatroon (ipv vet gezond eten) veranderen.

Update van mijn voeding schema die ik geleidelijk aan ga bewerken eens dat ik wat vermagerd ben:

Maaltijd 1
                  In de morgend:
                  Magere (Danone) yoghurt, Verse geperste sinaasappelsap en twee sneetjes volkoren brood met mager beleg of pindakaas. 2 glazen water.

Maaltijd 2
                  In de middag:
                  Fruit (meestal peertje, appel, appelsien, kiwi etc) met veel water. Bananen probeer ik te vermijden want ik heb gehoord dat het slecht is als je wilt vermageren.

Maaltijd 3
                  Namiddag:
                  Een dood simpele omelet met eieren zonder brood of saus.

Maaltijd 4
                  Avondeten:
                  Bijna altijd zalm, tonijn of visgerecht of kip (proteïne) met halve bord vol groenten. Hier varieer ik elke week en gooi ik er gekookte aardappeltjes bij of rijst als ik deze gerechten wat ‘moe’ ben. Ik maak geen gebruik van cola, fanta, sprite ofzo dan neem ik Jus D’orange van Minute maid (zonder toegevoegde suikers) of een calorie vriendelijk drankje erbij en water natuurlijk.

Maaltijd 5
                  Tussendoor:
                  Magere kwark, handvol amandel noten

Maaltijd 6
                  Tussendoor:
                  Fruit (meestal ananas, iets meloensachtig), een glas Magere of Halfvolle melk met een klein eetlepel honing en watah .

+ 2 Proteine shakes (http://www.sport-tiedje.com/weiderna...ose_detail.jpg) voor en na men workout en 1 junkfood-maaltijd om de twee weken.

Vragen:
                  - 1) Ik merk dat als ik honing toevoeg aan mijn warme melk of kwark dat het enorm zoet is, ik weet dat het honing is, maar dit zal toch geen negatieve suiker effect hebben op mijn dieet?
                  - 2) Mijn schema ziet er zo goed uit of moet ik nog wat stuff aanpassen?
                  - 3) Amandel noten ipv Cashew noten, amandel noten bevatten toch geen slechte vetten of moet ik toch maar naar Cashew noten overschakelen?
                  - 4) Omelet is een goeie bron voor eiwitten? volledige/hele eieren ook of alleen de ei-wit? Is het verstandig dat ik ook een eiwit shake ga drinken voor over genoeg eiwitten te beschikken?

Groeten

PS: Mijn excuses als ik domme vragen stel, ik doe men best om ze te vermijden wat me niet echt lukt
                  Last edited by Muayboran; 19-12-2009, 17:23.

Comment

Zet het in een excel bestandje met de voeddingswaarden. Dat maakt het neit allen voor jezelf maar ook voor ons om advies te geven.

Comment

hallo
                      mij lichaamvet % is 24 kilo's vet 19 vetvrije massa is 62
                      ben een beginner wat moet ik doen massa kweken of eerst cutten

Comment

Originally posted by resh88 View Post
                        hallo
                        mij lichaamvet % is 24 kilo's vet 19 vetvrije massa is 62
                        ben een beginner wat moet ik doen massa kweken of eerst cutten
                        Onbeschoft hoor om zomaar iemands topic te kraken! Bovendien kom jij hier binnen vallen zonder jezelf ook maar ff fatsoenlijk voor te stellen met je domme vraag. Iedereen adviseert de topicstarter de stickies te lezen, dus ga dat zelf eerst ook maar ff doen pannekoek!

Ow ja...en leer Nederlands. Deze vorm van grammatica is zo erg dat zelfs mijn nichtje van 7 je hier keihard staat uit te lachen!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Onbeschoft hoor om zomaar iemands topic te kraken! Bovendien kom jij hier binnen vallen zonder jezelf ook maar ff fatsoenlijk voor te stellen met je domme vraag. Iedereen adviseert de topicstarter de stickies te lezen, dus ga dat zelf eerst ook maar ff doen pannekoek!

Ow ja...en leer Nederlands. Deze vorm van grammatica is zo erg dat zelfs mijn nichtje van 7 je hier keihard staat uit te lachen!
                          NEE gen jaar en scheatse rie,er..En pindea kess opden pannekoek..

Comment

Nu dat er toch wat 'actie' (eerder negatief) is in men topic en er werd mij door een admin van bodynet vriendelijk gevraagd om het te posten zal ik het gewoon hier shooten. Ik gebruik namelijk Eetmeter2002 i.p.v. excel, vind ik veel overzichtelijker.

1) Ontbijt 1ste maaltijd.JPG Mijn ontbijt gaat er zo uitzien maar ik ga dan wel wat Whey Proteine poeder toevoegen aan men versgeperste appelsiensap en dit zal ik dan ook variëren met 2x in de week een kopje koffie of Brinta.

2) Lunch 2de maaltijd.JPG Dit is mijn lunch varieer ik ook met verschillende soorten fruit

3) Avondeten 3de maaltijd.JPG Mijn avondmaaltijd zit er zo uit.

4) 1ste Tussendoor.JPG 1ste tussendoortje

5) 2de Tussendoor.JPG 2de tussendoortje

Hier voeg ik dan ook 2 proteine shakes met water of fruit toe voor en direct na men workouts en ik kom op een totaal 1194 kcal zonder te shaken. Ik weeg 74 kg en ben 1m73 lang en ik ga deze voeding ook variëren met Rijst, Spinazie a la creme, Visfilet, Kipfilet.

Ik ga ook transvetten (fastfood, snacks) vermijden en ben van plan later die vitamines zoals multi, ZMA, Omega 3 te gebruiken tijdens mijn eerste opkomende kuurtje dat binnen een paar maanden gaat zijn, nu gewoon lekker voor de techniek gaan voor gewichtheffen en rustig opbouwen en men gewrichten m.a.w. goed intensief power training nu etc.

Ik ben momenteel van plan om een aanvulling op mijn dieet te gebruiken, Clenbuterol en dat ook geleidelijk aan op te bouwen met 2 weken ON (beginnen met een halve tab) en om de 3 dagen ga ik de dosis verhogen met 25 mcg. Is dit een goed idee? Ik heb genoeg research gedaan over Clen en begrijp de mogelijke bijwerkingen van deze product/drug dat gewoon ter informatie. Tijdens mijn 2 weken OFF ben ik ook van plan nog iets te gebruiken zoals ECA-stack OF dieetpillen van Gaspari http://www.xxlnutrition.nl/Gaspari-N...itotropin-P547 te gebruiken waarover ik beschik voor maximale resultaten. Wat zou JIJ persoonlijk aanraden voor mij en wat is jou mening over mijn hele theorie om z.s.m. vet te dumpen? Ik heb een belangrijke thaibox tournooi deze zomer en ik wil lekker droog staan in de ring (ik ben nu bijgekomen op een korte periode door teveel fastfood).

Vragen over mijn voeding:
                            - 1) Ik merk dat als ik honing toevoeg aan mijn warme melk of kwark dat het enorm zoet is, ik weet dat het honing is, maar dit zal toch geen negatieve suiker effect hebben op mijn dieet of insuline piek?
                            - 2) Mijn schema ziet er zo goed uit of moet ik nog wat stuff aanpassen? Moet ik er een 6de maaltijd bij toevoegen
                            - 3) Amandel noten ipv Cashew noten, amandel noten bevatten toch geen slechte vetten of moet ik toch maar naar Cashew noten overschakelen? Ik had ook Japanse mix in gedachten, is dit ook een goeie vervanger voor Amandelnoten & Cashew noten?
                            - 4) Omelet is een goeie bron voor eiwitten toch? volledige/hele eieren ook of alleen de ei-wit? Is het verstandig dat ik ook een eiwit shake ga drinken voor over genoeg eiwitten te beschikken? Eetmeter2002 zegt dat ik over genoeg eiwitten beschik en proteine maar ben niet 100% sure.
                            - 5) Welke vet moet ik gebruiken voor het bakken van mijn vis en vlees? Is Alpro Soya Bak&Bread een goeie bron voor bakvet? vb: http://www.calorielijst.nl/_lib/img/product/3390.jpg
                            - 6) Een tab Clenbuterol = 50 mcg toch? dus de helft van die piepkleine tab is 25 mcg als ik het goed begrijp? op het doosje zelf staat er niets en het is ook Chinese clen waarover ik beschik.

Heel veel, enorm veel respect voor de mensen die dit lezen en begrijpen en die ook bereid zijn mij te helpen met advies etc!

PS: Sorry voor de mensen die hier al een tijdje geregistreerd zijn dat ik 'spam' via PM, hopelijk heb ik geen negatieve indruk achtergelaten want ik ben hier namelijk enkel alleen voor hulp en advies. Mijn terechte excuses!
                            Last edited by Muayboran; 25-12-2009, 20:55.

Comment

1250-1260kcal op een dag is te weinig. Je hebt blijkbaar niet geluisterd. Zorg nu eens dat je basis in orde is en ga rond de 2000kcal eten en laat clenbuterol achterwege man.

Ben je nu echt zo dom? Het is fucking frustrerend. Je doet geen reet met de uitleg en info die je krijgt dus waarom stel je uberhaupt vragen? Je doet toch niks met de info die je krijgt tenzij mensen naar je mond praten en doen alsof je goed bezig bent wat je absoluut niet bent. Als je uberhaupt wist waar je het over had dan zou je nog enigsinds het recht hebben om koppig te zijn. Maar wat je doet is alleen maar nadelig...get your head out of your ass. Respect krijg je pas als je fatsoenlijk aan de slag gaat.

En ja ik ben degene die onze PM wisseling naar admins en co heeft gestuurd om te laten zien hoe slecht je bezig bent.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X