bulken, maar kom niet aan.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bulken, maar kom niet aan.

Ik ben zoon 8-9 maanden bezig met krachttraining, en wissel regelmatig tussen cutten en bulken. met goed resultaat.

als ik ga cutten, dan eet ik gemiddeld zoon 2700 kcal per dag. het liefst doe ik carbcyclen, of sinds kort ud2.0.

Volgens berekeningen is mijn onderhoud zo rond de 3200-3300 kcal. als ik bulk eet ik elke dag 3800 kcal. ik kom dan ongeveer zoon 2 kilo per maand aan. Ik wou deze keer clean bulken, dus zoon 300 kcal boven behoefte eten.

deze keer wou ik het heel goed en serieus aan gaan pakken. heb een fatsoenlijke keukenweegschaalgekocht ipv zo 1 met een schuifje. ik heb dus nu 2 weken vrij exact zoon 3600 kcal per dag gegeten. En heb keihard getraind (4dagen split). zo hard dat ik elke dag compleet stijf van de spierpijn. tot mijn verbazing ben ik een halve kilo afgevallen, ipv bijv een kilo aangekomen. (ik weeg elke dag en het gewicht is geleidelijk aan afgenomen)

waaraan denken jullie dat dit ligt?
    - ik train nog niet eens een jaar en kan nog een beetje vetmassa verliezen en spiermassa winnen tegenlijk. door clean te bulken win ik wel spiermassa maar verlies ook nog vet?
    -mijn oude weegschaal was insecuur. wellicht at ik toen ongemerkt een paarhonderd calorien meer per dag dan ik dacht.
    -je hebt veel meer spiermassa, en je moet daarom meer eten?
    -of weet ik wat voor reden.

ik wacht iig nog 1 week af wat er gaat gebeuren. wat zouden jullie in mijn geval doen?

groeten dynobet.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

blijkbaar at je toen meer. feit dat je cleaner eet kan ook meetellen. en het puntje meer spiermassa gaat inmiddels ook wel op.

Comment

Is je vetpercentage ook afgenomen in die 2 weken?
      Mischien is die bulk wel stiekem met de tijd dat je spiermassa gewonnen hebt wel onderhoud of zelfs langzaam cut geworden. Door spiermassa dus je onderhoud onbewust hoger geworden.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
        Is je vetpercentage ook afgenomen in die 2 weken?
        Mischien is die bulk wel stiekem met de tijd dat je spiermassa gewonnen hebt wel onderhoud of zelfs langzaam cut geworden. Door spiermassa dus je onderhoud onbewust hoger geworden.
        Denk ik ook.... Zou nogmaals 200Kcal verhogen en nog eens kijken wat het doet...

Comment

Je valt af en wilt aankomen. Wat ik zou doen? Meer eten, meer eten en nog eens meer eten. Niet zo moeilijk toch?

verhogen is inderdaad een goed idee. Alleen ben ik bang dat 200 kcal niet genoeg zal zijn, als je met de huidig kcal afvalt, omdat je dan waarschijnlijk eerder op onderhoud zult gaan eten, dan bulken. Maar kijk eerst maar eens wat die 200 kcal met je gewicht doen.

Comment

Heb je alles wel goed bijgehouden? Je moet niet vergeten dat je steeds je behoefte opnieuw moet uitrekenen he. Bijvoorbeeld je weegt 80 kg en je behoefte is 3000 kcal wanneer je begint met bulken. Als je uit de bulk komt weeg je 90kg kg en is je behoefte 4000 kcal. Dan cut je terug en kom je op 85 kg uit en is je behoefte 3500 kcal. Als je dus nu weer gaat bulken moet je uit gaan van je behoefte als 3500 kcal omdat je nu zwaarder bent. En dus niet die 3000 aanhouden van toen je nog 80 woog. Kijk dus of je dat niet over het hoofd hebt gezien. Verder zou ik dan gewoon het totaal aantal kcal nog wat verder omhoog schroeven inderdaad. Begin met 200 en kijk hoe het loopt. Misschien ben je meer gaan bewegen?

Verder zou ik een gemiddelde bijhouden van je gewicht. Per dag kijken werkt toch niet aangezien dat te veel schommelt. Je kunt het volgende doen. Ofwel je weegt je elke dag op het zelfde moment (het liefst op nuchtere maag en zonder kleren) telt die getallen op en deel het door zeven. Of je weegt je gewoon 1x per week elke keer dezelfde dag.
            Last edited by jordy; 07-01-2010, 22:00.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              wat zouden jullie in mijn geval doen?
              Meer eten
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X