Honing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als ik zo zie wat Homeopathie inhoudt, betwijfel ik of jou uitspraak van enige waarde is.

Comment

Originally posted by gameface View Post
      Ik doe altijd een beetje zoetstof..
      me 2.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Thoms04 View Post
        wees voorzichtig met de hoeveelheden zoetstoffen die je toevoegt.
        Ik vermijd ze geheel. Het is puur toxische gif, in zeer lage hoeveelheden.
        Homeopathie heeft (aan mij) inmiddels al bewezen wat hele kleine hoeveelheden voor grote effecten kunnen hebben.
        Homeopathie sucks gast.
        In mijn ogen valt Homeopathie gewoon onder kwakzalverij.

Comment

Originally posted by kiss View Post
          Wat je zelfs zou kunnen doen (voor de crea's) is rooibos, eventueel groene thee in je kwark doen (of de thee zelf iets), dat maakt de smaak ook anders....moet je wel zorgen dat het niet te drinkbaar wordt...

Hoezo mag het niet te drinkbaar zijn? Ik maak hem juist wel altijd drinkbaar met water. Ik kan me toch niet voorstellen dat de consistentie iets uitmaakt voor de kwaliteit van de kwark? Of zelfs de opname ervan? Hier ben ik heel benieuwd na.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
            Hoezo mag het niet te drinkbaar zijn? Ik maak hem juist wel altijd drinkbaar met water. Ik kan me toch niet voorstellen dat de consistentie iets uitmaakt voor de kwaliteit van de kwark? Of zelfs de opname ervan? Hier ben ik heel benieuwd na.

Ik denk dat kiss het zegt omdat de meesten kwark toch liever eten dan drinken. Als in: 'voeg toe naar smaak'.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
              Ik denk dat kiss het zegt omdat de meesten kwark toch liever eten dan drinken. Als in: 'voeg toe naar smaak'.
              ooooooh nu snap ik het!

Comment

Ikzelf doe altijd een beetje light siroop er doorheen. Prima weg te beuken daarna!

Comment

Een ieder mag zelf geloven wat hij of zij wil. Ik ben een voorstander van homeopatie. Sommige producten zijn zelfs geaccepteerd in de reguliere medische wereld oa arnica.
                  Zoetstoffen, er zijn studies die met bewijzen komen, en studies die zeggen van niet. Zoals met alles, want de meeste studies zijn zeer multi-interpretabel.
                  Ik heb een aantal studies over zoetstoffen gelezen, waarin toch wel schokkende uitkomsten waren. Ratten die kanker kregen, ratten die slecht zicht krijgen etc. Zo zijn er ook onderzoeken die zeggen dat het juist helpt. Feit is bijvoorbeeld dat in de US cyclamaat verboden. Hier vreten we et gewoon. Ja zegt europa, Wij hebben ander onderzoek gedaan en wij vonden ander conclusies.
                  Een ieder moet eten wat hij of zij wil. Ik ben een voorstander van voedsel zo dicht mogelijk bij de natuur en het liefst biologische.

Zoals sommige van jullie misschien weten bestaat er een natuurlijke variant. De plant stevia, megazoet. Hebben ze gvd verboden, alleen uitwendig gebruik.
                  Ik zie naast een farmaciemaffia ook een voedselmaffia(maar mssn ben ik maar een complotdenker)

Wikipedia zegt iig :
                  • Het product leidt niet tot gewenst gewichtsverlies, er zijn sterke indicaties dat het gewicht toeneemt[11].
                  • Er is een toename van diverse kankersoorten in ratten bij inname van aspartaam[12][13][14].

The Iron Never Lies

Comment

dubbel
                    The Iron Never Lies

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                      Als ik zo zie wat Homeopathie inhoudt, betwijfel ik of jou uitspraak van enige waarde is.
                      Ik gebruik alleen homeopatische middelen bij sommige dieren op mn werk. Merk daarbij (juist bij wilde dieren) bij zon 60-75% toch wel grote verschillen, dat zegt voor mij wel genoeg.

Comment

Originally posted by Thoms04 View Post
                        Een ieder mag zelf geloven wat hij of zij wil. Ik ben een voorstander van homeopatie. Sommige producten zijn zelfs geaccepteerd in de reguliere medische wereld oa arnica.
                        Zoetstoffen, er zijn studies die met bewijzen komen, en studies die zeggen van niet. Zoals met alles, want de meeste studies zijn zeer multi-interpretabel.
                        Ik heb een aantal studies over zoetstoffen gelezen, waarin toch wel schokkende uitkomsten waren. Ratten die kanker kregen, ratten die slecht zicht krijgen etc. Zo zijn er ook onderzoeken die zeggen dat het juist helpt. Feit is bijvoorbeeld dat in de US cyclamaat verboden. Hier vreten we et gewoon. Ja zegt europa, Wij hebben ander onderzoek gedaan en wij vonden ander conclusies.
                        Een ieder moet eten wat hij of zij wil. Ik ben een voorstander van voedsel zo dicht mogelijk bij de natuur en het liefst biologische.

Zoals sommige van jullie misschien weten bestaat er een natuurlijke variant. De plant stevia, megazoet. Hebben ze gvd verboden, alleen uitwendig gebruik.
                        Ik zie naast een farmaciemaffia ook een voedselmaffia(maar mssn ben ik maar een complotdenker)

Wikipedia zegt iig :
                        • Het product leidt niet tot gewenst gewichtsverlies, er zijn sterke indicaties dat het gewicht toeneemt[11].
                        • Er is een toename van diverse kankersoorten in ratten bij inname van aspartaam[12][13][14].
                        Zoetstoffen maken je niet dik. Probleem met zoetstoffen is, dat je lichaam een zoetsmaak proeft, maar er vervolgens geen kcal binnen komen. Het lichaam rekent echter op kcal, waardoor je sneller honger krijgt. Dit is trouwens alleen het geval als je er niets bij eet. De zoetstoffen aan zich zorgen dus niet voor een gewichtstoename.

Asperataam is pas schadelijk als je 3,5 gram per dag in zou nemen en dit voor een lange tijd. Om even een duidelijk beeld te schetsen, dat is minimaal 4,5 liter light cola, als het niet veel meer is.

Ik zou me meer zorgen maken over suiker (HFCS) dan over aspartaam. Aspartaam veroorzaakt eventueel alleen kanker. Suiker veroorzaakt alles wat zogenaamd verzadigd vet zou veroorzaakt (verzadigd vet is dus niet de boosdoener). Zou al lang van de markt af gehaald moeten worden.

Nee nee, dat beetje zoetstoffen door je kwark veroorzaakt echt geen kanker, omdat de dosis simpel weg te laag is. In een pot zoetstoffen zit minder dan 2,5% aspartaam in. Je zou dus 140 gram (2 potten) zoetstoffen door je kwark moeten doen, wil het schadelijk/kankerverwekkend zijn en dat zou je dan iedere dag moeten doen.

Die ratten kregen er kanker van, omdat ze er mee volgepropt werden. Bij normaal gebruik krijg een mens echt geen 3,5 gram per dag binnen.

P.S. Ik ben het volkomen met je eens, dat je het beste gewoon natuurlijke onbewerkte producten kunt gebruiken.
                        Last edited by Misterfit; 25-01-2010, 00:19.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                          Ik gebruik alleen homeopatische middelen bij sommige dieren op mn werk. Merk daarbij (juist bij wilde dieren) bij zon 60-75% toch wel grote verschillen, dat zegt voor mij wel genoeg.
                          De homeopathy zegt toch dat het er vanuit gaat dat het lichaam zelf alles geneest?

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                            Zoetstoffen maken je niet dik. Probleem met zoetstoffen is, dat je lichaam een zoetsmaak proeft, maar er vervolgens geen kcal binnen komen. Het lichaam rekent echter op kcal, waardoor je sneller honger krijgt. Dit is trouwens alleen het geval als je er niets bij eet. De zoetstoffen aan zich zorgen dus niet voor een gewichtstoename.

Asperataam is pas schadelijk als je 3,5 gram per dag in zou nemen en dit voor een lange tijd. Om even een duidelijk beeld te schetsen, dat is minimaal 4,5 liter light cola, als het niet veel meer is.

Ik zou me meer zorgen maken over suiker (HFCS) dan over aspartaam. Aspartaam veroorzaakt eventueel alleen kanker. Suiker veroorzaakt alles wat zogenaamd verzadigd vet zou veroorzaakt (verzadigd vet is dus niet de boosdoener). Zou al lang van de markt af gehaald moeten worden.

Nee nee, dat beetje zoetstoffen door je kwark veroorzaakt echt geen kanker, omdat de dosis simpel weg te laag is. In een pot zoetstoffen zit minder dan 2,5% aspartaam in. Je zou dus 140 gram (2 potten) zoetstoffen door je kwark moeten doen, wil het schadelijk/kankerverwekkend zijn en dat zou je dan iedere dag moeten doen.

Die ratten kregen er kanker van, omdat ze er mee volgepropt werden. Bij normaal gebruik krijg een mens echt geen 3,5 gram per dag binnen.

P.S. Ik ben het volkomen met je eens, dat je het beste gewoon natuurlijke onbewerkte producten kunt gebruiken.
                            Mee eens, over de (negatieve) effecten van suiker kunnen we ook een boekje opendoen. 4.5 liter cola. idd dat is veel, toch zijn er zijn mensen die een dergelijke hoeveelheid wegwerken. Wat te zeggen van kinderen dan, 1 a 1.5 liter is voor hun al de max. Er zijn genoeg kinderen die 1 liter cola drinken. Ik denk dat aspartaam in kleine hoeveelheid niet zo veel schadelijk zal zijn nee.
                            Feit is wel dat light producten(aspartaam) zoals je beschreef et hongergevoel aanwakkeren: gevolg je gaat meer eten. Media vermeld dit niet.(dus voor iedereen die wil afvallen, let op)
                            Om terug te komen op het topic, honing lijkt me dan toch de beste vervanger. Ik doe vaak wat honing door mijn kwark. Wie weet wat de nadelen zijn van honing?
                            The Iron Never Lies

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Prachtig toch, ongeveer 70% van de homeopatische middelen blijken werkzaam te zijn bij mensen. uiteraard een deel puur door het placebo-effect, hetzelfde als alle andere reguliere medicijnen. Gesteld wordt dat zelfs tot een percentage van 70% de klachten door dit placebo effect kunnen worden verholpen. Dit wordt regelmatig gebruikt om homeopathie als kwakzalverij te omschrijven.

Erg mooi dat je dan uit eigen ervaring merkt dat bij dieren een soortgelijk getal naar voren komt. Het lijkt me dat het placebo-effect bij dieren niet zo van toepassing is, en het geeft dus aan dat er werkzame stoffen in de homeopathische middelen zitten en geeft mij alleen maar weer meer bevestiging dat homeopathie bij mensen een zeer nuttige bijdrage levert(en dan niet alleen door de suggestie)
                              The Iron Never Lies

Comment

Zoetstof werkt prima
                                Nobody said it was easy...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X