Ik was aant lezen in mijn bijbel (burn the fat, feed the muscle) en nu las ik een stukje text wat precies haaks staat op een stukje uit het IF-stuk van Atta.
Burn the fat, feed the muscle (bladzijde 127/128):
Intermittent Fasting:
Bron: Intermittent Fasting - Bodybuilding Maaltijdindeling
Nu weet ik dat btfftm al bijna antiek is maar ben benieuwd naar wat jullie hierover weten.
Burn the fat, feed the muscle (bladzijde 127/128):
Your body doesn’t have the ability to store proteins. Amino acids only remain in your bloodstream for about three hours after each meal. After that, you go into a state called negative nitrogen balance, a condition where you are burning up your own muscle protein. That’s why it’s crucial to eat a meal with protein every three hours. Eating massive amounts of protein in two or three large meals doesn’t help – it must be spread out.
Het is wetenschappelijk bewezen dat het pieken van aminozuren in je bloed verantwoordelijk is voor de anabole respons, en dat je lichaam juist niet meer reageert als het een constante stroom van aminozuren betreft. Met zeven maaltijden per dag en dus een constantere stroom aminozuren ben je dus eigenlijk contraproductief bezig.
Dit effect is ook te zien in onderzoeken waarin bijvoorbeeld twee groepen worden vergeleken: een groep eet zeven keer per dag, de andere drie keer per dag. Beide eten evenveel calorieën. De balans slaat positief uit naar de groep die maar drie keer per dag eet op het gebied van spiermassa, en afname van de vetmassa.
Dit effect is ook te zien in onderzoeken waarin bijvoorbeeld twee groepen worden vergeleken: een groep eet zeven keer per dag, de andere drie keer per dag. Beide eten evenveel calorieën. De balans slaat positief uit naar de groep die maar drie keer per dag eet op het gebied van spiermassa, en afname van de vetmassa.
Nu weet ik dat btfftm al bijna antiek is maar ben benieuwd naar wat jullie hierover weten.
Comment