If vs. Btfftm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• If vs. Btfftm

Ik was aant lezen in mijn bijbel (burn the fat, feed the muscle) en nu las ik een stukje text wat precies haaks staat op een stukje uit het IF-stuk van Atta.

Burn the fat, feed the muscle (bladzijde 127/128):
    Your body doesn’t have the ability to store proteins. Amino acids only remain in your bloodstream for about three hours after each meal. After that, you go into a state called negative nitrogen balance, a condition where you are burning up your own muscle protein. That’s why it’s crucial to eat a meal with protein every three hours. Eating massive amounts of protein in two or three large meals doesn’t help – it must be spread out.
    Intermittent Fasting:
    Het is wetenschappelijk bewezen dat het pieken van aminozuren in je bloed verantwoordelijk is voor de anabole respons, en dat je lichaam juist niet meer reageert als het een constante stroom van aminozuren betreft. Met zeven maaltijden per dag en dus een constantere stroom aminozuren ben je dus eigenlijk contraproductief bezig.
    Dit effect is ook te zien in onderzoeken waarin bijvoorbeeld twee groepen worden vergeleken: een groep eet zeven keer per dag, de andere drie keer per dag. Beide eten evenveel calorieën. De balans slaat positief uit naar de groep die maar drie keer per dag eet op het gebied van spiermassa, en afname van de vetmassa.
    Bron: Intermittent Fasting - Bodybuilding Maaltijdindeling

Nu weet ik dat btfftm al bijna antiek is maar ben benieuwd naar wat jullie hierover weten.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Na mijn weten is het voor jonge mensen beter om om de 2 a 3 uur grote hoeveel heden eiwitten te nuttigen en voor oudere mensen betere resultaten hebben met pieken. Ik weet niet meer waar ik dit gelezen heb , ben hier ook niet helemaal zeker van.
    Mind is everything.

Comment

Eiwitten die 2 a 3 uur na het eten ervan al weer weg zijn. Correct me if i'm wrong. Sommige trage eiwitten doen er uren over, voordat ze überhaupt in het bloed terecht komen.

Comment

BFFTM is best al een oud boek zeker aangezien de wetenschappen grote sprongen maakt, er zijn nu al nieuwe dingen bekend waar hij zich toen de tijd nog niet bewust van was. er komt binnenkort een nieuwe versie BFFTM.

Comment

ik ga voor de IF stelling.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@sch00m: Kun je eens de publicatiedata van de verschillende stellingen opzoeken? Ik bedoel, een x aantal jaar geleden dachten ze ook dat eieren slecht waren en we weten nu wel beter.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

BTFFTM: 2003

IF: vrijdag 20, 02 2009 by: Atta
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                BTFFTM: 2003

IF: vrijdag 20, 02 2009 by: Atta

Euhm... ik denk niet dat Atta het wetenschappelijk heeft bewezen, maar verwijst naar een onderzoek...
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Euhm... ik denk niet dat Atta het wetenschappelijk heeft bewezen, maar verwijst naar een onderzoek...
                  Nope, geen bronnen
                  The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by resike View Post
                    Na mijn weten is het voor jonge mensen beter om om de 2 a 3 uur grote hoeveel heden eiwitten te nuttigen en voor oudere mensen betere resultaten hebben met pieken. Ik weet niet meer waar ik dit gelezen heb , ben hier ook niet helemaal zeker van.
                    Ergogenics.

@ Sch00m
                    Voor er voedsel uit je systeem is, mag er wel wat meer tijd verstrijken dan drie uur. Met vrije aminozuren is dat wellicht een wat ander verhaal, maar verder...
                    Aan de andere kant, kan je lichaam inderdaad maar heel beperkt aminozuren vasthouden. Volgens de IF'ers weegt dit echter op tegen de extra gevoeligheid voor aminozuren en de extra insulinegevoeligheid. Volgens de standaardbodybuilders niet. Voor zover die zich al ooit verdiept hebben in insulinegevoeligheid en wanneer aminozuren het meest efficiënt worden gebruikt.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Ergogenics.

@ Sch00m
                      Voor er voedsel uit je systeem is, mag er wel wat meer tijd verstrijken dan drie uur. Met vrije aminozuren is dat wellicht een wat ander verhaal, maar verder...
                      Aan de andere kant, kan je lichaam inderdaad maar heel beperkt aminozuren vasthouden. Volgens de IF'ers weegt dit echter op tegen de extra gevoeligheid voor aminozuren en de extra insulinegevoeligheid. Volgens de standaardbodybuilders niet. Voor zover die zich al ooit verdiept hebben in insulinegevoeligheid en wanneer aminozuren het meest efficiënt worden gebruikt.
                      Heb je een onderzoekje ofzo hier over?

Maar als je logisch nadenkt dan kan, in 8 uur alle kh voor de hele dag naar binnen proppen, ook niet echt bevorderlijk zijn voor de insuline gevoeligheid. Of heb ik het mis?
                      The Sky Ain't The Limit

Comment

Insulinegevoeligheid kan al fluctueren per uur. En omdat je wat gevoeliger bent voor insuline zal je eerste lading koolhydraten al beter worden verwerkt dan al die andere maaltijden die je normaal op een dag vrat. Denk echt wel dat dat opweegt.

Onderzoek over aminozuurpieken is gewoon te vinden op ergogenics, insulinegevoeligheid volgens mij ook in een onderzoek dat je vindt als je zoekt op "een maaltijd per dag". En anders moet je even via Lyle McDonald googlen.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Via "een maaltijd per dag" op ergogenics kwam ik uit bij dit artikeltje:
                          Overgewicht | Afvallen met meer maaltijden per dag gaat niet vlotter
                          De mensen knaagde 700kcal onder hun behoefte en diegene die maar 3 maaltijden aten verloren meer vetvrije massa dan diegene die 6 maaltijden aten. Het vetverlies was niet veel verschil tussen. De vetvrije massa dus wel.

Dit werd 27 december 09 gepost. Vrij vers dus.

Ben jij veel vvm kwijt geraakt tijdens je IF cut?
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Insulinegevoeligheid kan al fluctueren per uur. En omdat je wat gevoeliger bent voor insuline zal je eerste lading koolhydraten al beter worden verwerkt dan al die andere maaltijden die je normaal op een dag vrat. Denk echt wel dat dat opweegt.
                            Geld dit dan ook voor de ladingen die daarna komen? Of gaat je lichaam dan juist minder efficient om met je koolhydraten om je gevoeligheid met die eerste vette lading kh naar de knoppen gaat?
                            The Sky Ain't The Limit

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                              Via "een maaltijd per dag" op ergogenics kwam ik uit bij dit artikeltje:
                              Overgewicht | Afvallen met meer maaltijden per dag gaat niet vlotter
                              De mensen knaagde 700kcal onder hun behoefte en diegene die maar 3 maaltijden aten verloren meer vetvrije massa dan diegene die 6 maaltijden aten. Het vetverlies was niet veel verschil tussen. De vetvrije massa dus wel.

Dit werd 27 december 09 gepost. Vrij vers dus.

Ben jij veel vvm kwijt geraakt tijdens je IF cut?

Euhm. Studie uitgevoerd op gezonde dikkerds? De verschillen waren niet statistisch significant? De samenstelling van het dieet gehoorzaamde aan de gevestigde inzichten in de voedingswetenschap over wat voor voeding gezond is? Oftewel we weten niet wat ze aten. Trainden ze?

Ik zou de resultaten uit dat onderzoek niet één op één doortrekken naar jezelf of een vergelijkbaar persoon. Bovendien gaat dit onderzoek niet over meerdere maaltijden per dag vs. IF maar over meerdere maaltijden per dag vs. 3 maaltijden per dag.

Edit: heb overigens alleen artikel op ergogenics gelezen en niet de studie zelf en aangezien het stuk op ergogenics ook maar een interpretatie is kan het zijn dat de studie dus al mijn vragen nauwkeurig beantwoord.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X