Hou het wel bij kwark naturel. die smaak went vanzelf
Goji bessen
Collapse
X
-
Er is totaal niet bekend wat dit spul met je doet op de lange termijn!!!!! En om daar dan een hoop geld aan uit te geven. Tot nu toe bleken praktisch alle gezondheidsclaims over specifieke groenten + fruit onderuit gehaald te kunnen worden zodra er daadwerkelijk relevant onderzoek naar werd gedaan.
Claims op de sites van de distributeurs zou ik minimaal misleidend willen noemen, maar voor mijn gevoel komt de term leugenachtig meer in de buurt.Voeding en kanker: canceranddiet.nl
Voeding en gezondheid: voedingengezondheid.com
Comment
-
Wat dit spul met je doet op lange termijn?? Dit spul is een bes.. Waar heel veel onderzoeken naar zijn gedaan. De gojibessen zijn de meest voedzame vruchten ter wereld. Ook bevatten goji bessen van alle onderzochte vruchten en groenten de meeste antioxidanten. Meer info Onderzoeken Wat kan een bes op lange termijn voor schade aanrichten dan volgens jou ?? Eet jij ook geen andere vruchten dan ?
Comment
-
Originally posted by isdatzo View PostEr is totaal niet bekend wat dit spul met je doet op de lange termijn!!!!! .
ja, dit vind ik ook een beetje onzin, het is gewoon een bes die al jaren en jaren gegeten wordt."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
claims van leveranciers en goji bes enthousiaste sites zijn amper objectief te noemen.
Heb ook even zitten zoeken. Het lijkt dus wel mee te vallen met die vele onderzoeken die ernaar gedaan zijn. Grappig genoeg wordt inderdaad veel geclaimt dat er veel onderzoek naar is gedaan en wat daar wel niet uit blijkt... maar nergens wordt een daadwerkelijk onderzoek aangehaald.
NWT Online : Goji-bes is placebo-fruit
Na zelf nog wat meer zoeken kom ik wat onderzoeken op muizen tegen en IV onderzoek, maar geen onderzoeken naar resultaten in mensen. Enige plek waar ik wat daadwerkelijke onderzoeken tegenkwam is op de site van Pubmed. kwam ik via goji - medisch wetenschappelijk onderzoek
Maar ook daar lijkt het dat ze vooral beredeneren (stofje a is goed, stofje a zit in de bes... bes is goed) waarbij je je kan afvragen of dit soort redeneringen kloppen. Of zoals eerder al duidelijk werd... niet daadwerklijk menselijk onderzoek hebben gedaan.
Als laatste is de aanwezigheid van bepaalde nuttige stoffen in een bes... geen enkele garantie dat je lijf die daadwerkelijk eruit haalt en kan benutten. Maar dat terzijde.
Laat het duidelijk zijn... ik ben niet perse anti-Goji bes ofzo. Maar ik ben voor nu toch nog behoorlijk spectisch. Maar ik hou deze bes in de gatenFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by TheRealNance View PostWat dit spul met je doet op lange termijn?? Dit spul is een bes.. Waar heel veel onderzoeken naar zijn gedaan. De gojibessen zijn de meest voedzame vruchten ter wereld. Ook bevatten goji bessen van alle onderzochte vruchten en groenten de meeste antioxidanten. Meer info Onderzoeken Wat kan een bes op lange termijn voor schade aanrichten dan volgens jou ?? Eet jij ook geen andere vruchten dan ?
Waaruit kun je afleiden dat de goji bes de meest voedzame bes ter wereld is? Moet ik dat aannemen omdat de verkoper dat zegt, of kan ik dat afleiden uit een vergelijkend onderzoek?
Wat doen antioxidanten? Vroeger werd altijd gedacht dat bepaalde antioxidanten (vooral C + E) en selenium het risico op chronische ziekten zouden verlagen. Dat bleek uit dier- en in-vitro studies. Toen echter resultaten van betrouwbaardere vormen van onderzoek beschikbaar kwamen, bleek dat er geen positieve effecten bij mensen te verwachten waren.
Je plaatst een lijst met referenties naar onderzoeken waarvan ik de relevantie niet begrijp. Kun je in je eigen woorden vertellen:
-Wat de effecten van goji bessen zijn volgens deze onderzoeken.
-Wat de relevantie voor mensen is van deze onderzoeken. M.a.v. wat zeggen de resultaten uit deze onderzoeken over de verwachte resultaten bij mensen?
Verder begrijp ik niet op basis waarvan deze lijst met "onderzoeken" is samengesteld. Je zegt dat er veel onderzoeken zijn gedaan. Staan alle onderzoeken in deze lijst? En zo niet, waarom zijn er onderzoeken weggelaten? Hoe weet ik dat de weggelaten onderzoeken niet tegenstijdige resultaten laten zien?
Tenslotte vraag ik me af welke onderzoeken uit je lijst hebben gekeken naar de lange termijn effecten. Kun je deze aangeven, want ik zie ze er niet tussen staan..............
Wat goji bessen op lange termijn kunnen aanrichten weet ik niet. Vreemd dat de verkopers van dit product met dat wel kunnen vertellen gezien het feit dat er geen onderzoek naar is gedaan.
Nog vreemder zijn de claims/suggesties dat de kans op chronische ziekten of overlijden zou verlagen. Dat terwijl er 0,0 onderzoek naar is gedaan bij mensen.Voeding en kanker: canceranddiet.nl
Comment
-
Originally posted by Beaudien View Postja, dit vind ik ook een beetje onzin, het is gewoon een bes die al jaren en jaren gegeten wordt.Voeding en kanker: canceranddiet.nl
Comment
-
Originally posted by isdatzo View Postwaaruit kun je afleiden dat de goji bes de meest voedzame bes ter wereld is? Moet ik dat aannemen omdat de verkoper dat zegt, of kan ik dat afleiden uit een vergelijkend onderzoek?
Wat doen antioxidanten? Vroeger werd altijd gedacht dat bepaalde antioxidanten (vooral c + e) en selenium het risico op chronische ziekten zouden verlagen. Dat bleek uit dier- en in-vitro studies. Toen echter resultaten van betrouwbaardere vormen van onderzoek beschikbaar kwamen, bleek dat er geen positieve effecten bij mensen te verwachten waren.
Je plaatst een lijst met referenties naar onderzoeken waarvan ik de relevantie niet begrijp. Kun je in je eigen woorden vertellen:
-wat de effecten van goji bessen zijn volgens deze onderzoeken.
-wat de relevantie voor mensen is van deze onderzoeken. M.a.v. Wat zeggen de resultaten uit deze onderzoeken over de verwachte resultaten bij mensen?
Verder begrijp ik niet op basis waarvan deze lijst met "onderzoeken" is samengesteld. Je zegt dat er veel onderzoeken zijn gedaan. Staan alle onderzoeken in deze lijst? En zo niet, waarom zijn er onderzoeken weggelaten? Hoe weet ik dat de weggelaten onderzoeken niet tegenstijdige resultaten laten zien?
Tenslotte vraag ik me af welke onderzoeken uit je lijst hebben gekeken naar de lange termijn effecten. Kun je deze aangeven, want ik zie ze er niet tussen staan..............
Wat goji bessen op lange termijn kunnen aanrichten weet ik niet. Vreemd dat de verkopers van dit product met dat wel kunnen vertellen gezien het feit dat er geen onderzoek naar is gedaan.
Nog vreemder zijn de claims/suggesties dat de kans op chronische ziekten of overlijden zou verlagen. Dat terwijl er 0,0 onderzoek naar is gedaan bij mensen.
Ik vind het in iedergeval voldoende informatie om het te proberen en bovendien smaakt het niet slecht. Punt.
Succes
Comment
-
Als je niet weet in hoeverre de informatie betrouwbaar is, is het wellicht een goed idee het niet als feit te presenteren."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
@therealnance Je geeft aan niet te weten in hoeverre de informatie betrouwbaar is. Toch ga je die bessen eten en raad je het mensen aan. Van wat ik heb gezocht... is er minstens evenveel tegengeluid/ kritiek als positief geluid. Daarmee is in mijn ogen niet 'voldoende informatie' om ze maar te gaan eten.
Klinkt alsof je gewoon gevoelig ben voor hypes... en je het eten ervan rechtvaardigd omdat het je het gevoel geeft goed bezig te zijn + dat je ze lekker vindt :P
Ik zou zeggen... eet ze vooral lekker hoor, als je ze lekker vindt. Maar verwacht er geen wonderen vanFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by isdatzo View PostAlcohol wordt al eeuwenlang in grote hoeveelheden gedronken. Tabak wordt al decennia lang gebruikt. Wat is je punt?"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@therealnance Je geeft aan niet te weten in hoeverre de informatie betrouwbaar is. Toch ga je die bessen eten en raad je het mensen aan. Van wat ik heb gezocht... is er minstens evenveel tegengeluid/ kritiek als positief geluid. Daarmee is in mijn ogen niet 'voldoende informatie' om ze maar te gaan eten.
Klinkt alsof je gewoon gevoelig ben voor hypes... en je het eten ervan rechtvaardigd omdat het je het gevoel geeft goed bezig te zijn + dat je ze lekker vindt :P
Ik zou zeggen... eet ze vooral lekker hoor, als je ze lekker vindt. Maar verwacht er geen wonderen van
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Is a data science course useful?door LauravenusAbsolutely, a data science course can be incredibly useful! With the ever-growing reliance on data in several sectors making important decisions, possessing...
-
Kanaal: Algemeen
1 hour ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 2x
- 92.5kg 4x
- 92.5kg 5x
Deficit wide grip SL DL:
- 90kg 2x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
6 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 92.5kg 6x
Sumo safety bar goodmorning:
- 21kg 2x15
Wide...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70.5kg 6x
- 70.5kg 8x
Safety bar back extension:
- 40.5kg 4x
- 23kg...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 2x
One legged calf raise:
- 30kg 15x, 8x L en R
Superset met
Lu side raise:...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111.5kg 2x
- 91kg 3x
- 91kg 4x
Deficit wide grip SL DL:
- 85kg 2x10...-
1 week geleden -
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C