globaal voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• globaal voedingsschema

Beste BN'ers,

Ik heb een tijdje geleden hier een trainingsschema opgesteld en verbeterd, tot dusver gaat het wel aardig alleen probeer ik de laatste tijd toch ook wat meer op mijn voeding te letten.

Ik studeer nog en het is voor mij niet altijd mogelijk om exact aan te geven wat/wanneer ik eet. Ik doe echter mijn best.

Ik heb globaal een voedingsschema weergegeven en dit is, zo snap ik zelf ook wel, misschien niet zo duidelijk dan wel compleet. Echter geeft het vrij goed weer wat ik over het algemeen op een dag eet. In het weekend, vaak op zaterdag wijk ik hier nog wel van af, dan eet ik bijvoorbeeld een keer friet of gebakken aardappelen, daarentegen sport ik vaak wel in het weekend en eet ik vaker/meer vis en rosbief / biefstuk ect. (alleen niet altijd volkoren brood)

Mijn doel is het verlagen van mijn vetpercentage maar daarnaast wel sterker worden. Ik geloof dan we dan spreken over cutten.

(19 ,186,68 kg) Om o.a. mijn buikspieren beter te zien zal mijn vetpercentage toch wel iets lager moeten worden. ( en nee ik focus mij niet enkel op mijn buik

Ik heb (nog) niet de tijd gehad en willen maken om exact weer te geven hoeveel calorieën/vetten/eiwitten ik binnen krijg. Daarom snap ik ook zeer goed dat jullie mij niet exact weer kunnen geven of ik juist bezig ben.

Ik hoop ook even op een algemene reactie.

bvd

p.s. probeer wel foto toe te voegen, misschien dat jullie een indicatie kunnen geven wat mijn vetpercentage is...
    Attached Files
    Last edited by Pinada; 01-04-2010, 13:11.

Ik ben geen expert maar waarom die slanki etc? Maak daar gewoon kipfilet van, en verander die halve bak kwark gewoon in een hele(500gr)

Dat hardlopen laat ook maar weg.. Naar mijn mening moet je gewoon aankomen aangezien 68 kilo bij 186 natuurlijk helemaal niks is.

ETEN ETEN ETEN

Een cut vind ik dan ook niet nodig voor jou aangezien je abs gewoon doorkomen (span je ze aan?) Ik snap wel dat je er voor de zomer een beetje strak wil uitzien maar dat lukt ook wel als je gewoon op onderhoud gaat eten en goed op je voeding blijft letten.

En na de zomer ff flink bulken!

Succes verder
    19j - 1.96m - 105kg
    Train harder, grow faster

Comment

moet bekennen ik spande ze wel even aan , niet getraind of iets.

Comment

Denk eerder dat je je abs niet goed ziet omdat ze nog niet ver genoeg gegroeid zijn dan dat het door je BF% komt.
        Who's the Chef

Comment

Foto verwijderd, lees de regels.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik ben me bewust van de regels heer Pinada, echter leek mij dat deze post niet onder 'vermaak' toebehoord. Nja, jammer, iig graag wat reacties over mijn schema.

En Been, je suggereert dat mijn abs misschien nog niet volgroeid zijn, echter worden hier buikspieroefeningen altijd afgeraden, zal ik gewoon dit schema aanhouden...

bvd

Comment

Beetje lastig te zeggen of je schema goed is. Wat is je behoefte? Wat krijg je hiermee binnen? Kcal, k, e v?

M.V.G.

Meneer Pinada

Edit: Zo op het eerste gezicht way too weinig eiwitten en vetten.
              Last edited by Pinada; 01-04-2010, 13:35.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Zie geen deathlift in je schema, vraag aan instructeur hoe je die moet uitvoeren en voeg hem toe bij je rugdag als 1ste oefening.

Squat ook als eerste oefening doen, hardlopen vervangen door HIIT.

Succes verder,
                19j - 1.96m - 105kg

Comment

Originally posted by sandk View Post
                  Zie geen deathlift in je schema, vraag aan instructeur hoe je die moet uitvoeren en voeg hem toe bij je rugdag als 1ste oefening.

Squat ook als eerste oefening doen, hardlopen vervangen door HIIT.

Succes verder,
                  t' is DEADlift, bij een deathlift zou k' er niet graag bij zijn

Comment

ik ben zelf ook 1m86, en weeg 95 kilo. En zelfs met 95 kilo voel ik me nog erg smal en dunnetjes. En jij weegt maar 68 kilo bij die lengte...? ik zou je ten zeerste aanraden om niet te cutten. Zelfs al breng je je vet% nu omlaag naar 6%, dan zie je er nog steeds niet goed uit. laat staan indrukwekkend ofzo.
                    Voor echt een mooie look, moet je toch wat massa hebben. 10 kilo spiermassa op je frame erbij, en ik weet zeker dat je er 3x zo goed uitziet.

ik zou de komende 3 maanden bulken. kom je misschien 6 kilo aan. (3 kilo spier, 3 kilo vet). na die 3 maanden ga je 6 weken cutten. (3.25 kilo eraf, 3 kilo vet, 0.25 kilo spier ofzo). weer 3 maanden bulken, weer 6 weken dieten. en nog een keer 3 maanden bulken, en 6 weken cutten. dan zoon 13.5 maanden later.....(zomer 2011)...

Stel jij weegt nu 68 kilo met een vet% van 13%. dan is je vetvrije massa nu 59,16 kilo, en je vetmassa 8,84 kilo.

dan heb je volgend jaar zomer een mooie 76.25 kilo. je vvm is nu 67.41 kilo. je vetmassa is nu evengroot namelijk 8,84 kilo. maar geloof me dat je er 3x beter uit zult zien als nu.

succes
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ps hardlopen zou ik NIET vervangen door HIIT. ik zou gewoon steady state 20-30 minuten lopen (of andere vorm van cardio) doen.

intervallen (zoals HIIT) zijn best wel belastend voor je centrale zenuwstelsel. Je gaat dus je algemene herstel belemmeren. 4x pw keihard trainen + intervallen ga je niet redden qua herstel.

daarnaast: 2x per week benen hard aanpakken + 2x per week intervallen trekken je benen ook niet. je gaat alleen je spiergroei in de weg zitten.
                      -------------

als je gaat cutten, zou ik 2x pw fullbody trainen (of in een periode van 14 dagen gezien 3x Ub en 3x LB). en daarbij 1x in de week HIIT en 1x in de week normale medium intensity cardio.

pas iig op dat je niet teveel gaat doen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Brasyl View Post
                        t' is DEADlift, bij een deathlift zou k' er niet graag bij zijn
                        Hahha, ja zie et nu ook.. ik las de fout eerder vandaag op het forum en heb het met mijn domme kop onbewust overgenomen denk ik :P

Maar tussen DEAD en DEATH zit niet heel veel verschil hoor dus als je op de naam af moet gaan dan zou ik bij geen een van beiden bij willen zijn

OT: Verder zou ik het advies van Dynobet opvolgen
                        19j - 1.96m - 105kg

Comment

middag,

allereerst bedankt voor de reacties,

Deadliften komt in orde zal het volgende keer meteen even om uitleg vragen.

Kijk ik neem zelf het woord cutten in de mond maar om nou te zeggen dat ik 500 calorieën onder mijn behoefte eet is volgens mij niet zo. Ik probeer gewoon gezond te eten en vermijd dingen als koekjes,snoep enz. Ik heb namelijk niets berekend ofzo. Ik heb zo ongeveer rond de 3000 calorieën per dag nodig. En ik geloof dat ik dat wel haal...
                          Dus bij deze spreek ik niet meer over cutten dan wel bulken

Laat ik het anders stellen, als ik op deze manier door train zoals ik nu doe, ben ik dan correct bezig ?

Ik eet overigens vaak nog wel iets meer dat op het voedingsschema staat, volkoren boterham of roggenbrood, dan wel iets wat nog over is van het avond eten enz.

Even over mijn gewicht, ik ben het er mee eens dat het voor mijn lengte vrij laag is, echter ben ik van nature smal gebouwd. En als ik naar anderen kijk zal je zeker niet kunnen zeggen dat ik mager ben.

gr
                          Last edited by ordentelijk; 01-04-2010, 17:29.

Comment

Iemand die nog even verder wilt helpen graag ?

Comment

Ik zou je wel willen helpen maar zoals Pinada al zei:
                              Originally posted by Pinada View Post
                              Beetje lastig te zeggen of je schema goed is. Wat is je behoefte? Wat krijg je hiermee binnen? Kcal, k, e v?
                              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X