Checkup voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Checkup voedingsschema

Checkup: Ik ben nou al een tijdje bezig met goede voeding bij het sporten en werk nou eigenlijk dagelijks het volgende naar binnen:

's Morgens

Eiwitshake (niet opgenomen in berekening bij calorieteller.nl)

Havermout pap (+/- 400ml halfvolle melk goed gevuld met havermout en een lepel basterdsuiker)

10 volkoren boterhammen met blueband idee boter waarvan 6 dik belegd met kipfilet en 4 met pindakaas

1 appel
    1 banaan
    2 mandarijnen
    5 wortels

's Middags
    2 boterhammen met Tonijn met yoghurt mayonaise en augurkjes
    of
    een lekkerbekje
    of
    een broodje haring

's Avonds
    Mager vlees: rund of kip of varkensfilet
    flinke scheppen groente
    verhoudingsgewijs minder aardappelen (2-3)
    of
    Rijstgerechten met zilvervliesrijst en kipfilet of mager rundergehakt.
    of
    Pasta's met volkoren pasta en kipfilet of mager rundergehakt..
    (uiteraard allemaal met veel groente)

1 blik tonijn met yoghurt mayonaise en augurkjes

450-500 gram magere kwark

In de avonddienst van 9 uur ipv 8 neem ik 12 boterhammen mee en eet ik smiddags warm.

Vroeger dronk ik ook nog wel eens een bodempje wiskey voor het slapen gaan maar hier ben ik tijdelijk even mee gestopt omdat ik echt even maximaal wil aanzetten.

Als ik dit allemaal invul op Calorieteller.nl dan kom ik op het volgende uit:

Cal. 3415.5
    Eiwit 217.7

Vet tot. 143.5

Vet verz. 33.3

Khd 315.1

Alc. 0

Voedingsbehoefte.nl zegt dat ik het volgende nodig heb:

Lichaamsgewicht: 81 KG
    Lichaamsvet percentage: 13.7%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3504 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 154 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 78 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 547 Gram

Nou ben ik het al niet eens met de 78 gram vetten ik vind dat dit hoger mag liggen na het inlezen dat ik heb gedaan. Mits gezonde vetten natuurlijk.

Nu is mijn vraag natuurlijk of ik gewoon zo moet doorgaan? of toch nog een beetje moet gaan schuiven en mijn eiwit en vetiname iets moet verlagen en de koolhydraten meer omhoog moet gooien met groente snacks.. het probleem is alleen dat groentesnacks zo'n lage calorie waarde en ik er dus veel van moet eten waar ik niet altijd de tijd voor heb.

Graag jullie mening!

Last edited by Cidious; 09-04-2010, 19:16. Reason: aanvulling
    "The only thing worse than failing is not trying."

oh en in de avonddienst van 9 uur ipv 8 neem ik 2 boterhammen meer mee en eet ik smiddags warm

verder ben ik vergeten te zeggen dat ik ook nog een liter karnemelk drink op een dag.

Comment

Niemand?

Dit is trouwens in de bulk om van 81 kg naar 90 te komen.. zit nu op 84kg in 4 weken.. ik vermoed dat er veel vet bij zit dus.. of is dit wel een normale gain in 4 weken?

Helaas heb ik mijn vetpercentage bij 81kg niet gemeten maar ik lijk niet veel vetter te zijn geworden.. wel massiever.. vrijdage even vetpercentage meten in de sportschool.

Comment

Originally posted by Cidious View Post
        Niemand?

Dit is trouwens in de bulk om van 81 kg naar 90 te komen.. zit nu op 84kg in 4 weken.. ik vermoed dat er veel vet bij zit dus.. of is dit wel een normale gain in 4 weken?

Helaas heb ik mijn vetpercentage bij 81kg niet gemeten maar ik lijk niet veel vetter te zijn geworden.. wel massiever.. vrijdage even vetpercentage meten in de sportschool.

Ter opheldering. Het lijkt in mijn ogen alsof ik niet vetter ben geworden maar ik vermoed dat dit wel zo is.

Comment

je zal weinig reacties krijgen als je niet met een fatsoenlijk excel overzichtje komt waarbij je netjes de K/E/V hebt genoteerd.

Comment

Je schema ziet er goed uit, goede kev verdeling. Maar je geeft aan dat je voedingsbehoefte ongeveer 3500kcal is, en je eet 3400kcal, dan ga je niet bijkomen maar afvallen (in theorie, je kan je behoefte moeilijk perfect nauwkeurig meten).

Die 4kg dat je al bent aangekomen zal warschijnlijk voor het grootste deel vocht zijn, en hopelijk ook wat spieren natuurlijk
            @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
              Die 4kg dat je al bent aangekomen zal warschijnlijk voor het grootste deel vocht zijn, en hopelijk ook wat spieren natuurlijk
              Ik meet mezelf elke morgen na het toiletbezoekje.. en ik dronk hiervoor ook altijd genoeg water en eet zo goed als zoutloos op het zout dat al standaard in voedingsmiddelen mee komt na..

Ik heb helaas wel een vetpercentage meting gedaan en ben er tot mijn schrik achter gekomen dat dit nu op 17,3% ligt.. iets meer dan ik gehoopt had.. wat zal ik nu doen? door gaan met bulken? of eerst lekker droog trainen?

Ik vind persoonlijk dat er dan weinig van me over blijft en dat ik eerst maar eens wat meer massa moet aanklatsen.. maar wat is wijsheid?
              Last edited by Cidious; 23-04-2010, 16:54.

Comment

ik zie te veel fruit
                en lekkerbek is geen goede keus. deze wordt 9 van de 10x gefrituurd. transvet is evul

Comment

3 stuks fruit.. teveel? 2 mandarijnen tellen voor 1 stuk vind ik..

ik eet mijn fruit allemaal smorgens.. voor 12 uur..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X