Rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijst

Is het mogelijk zilvervliesrijst de avond van te voren klaar te maken en de volgende dag toch nog lekker te houden? Ik heb gister rijst klaargemaakt en vandaag was het hard/droog en kreeg t amper door mn strot.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Had je het in een afsluitbaar bakje gedaan?

Comment

Wat doe je er mee dan? Ik maak het meestal per 4 dagen klaar en heb nergens last van?

Comment

heb je 't te kort gekookt?
        8 a 10 min koken en vervolgens 8 min laten stomen? (bij de meeste zilvervliesrijst werkt het zo)

Ik kook het elke avond en knal het in een boterhammenzakje... dag later net zo goed te eten als wanneer ik dat 's avonds gedaan had.

Comment

wat ik heb gedaan: 10 minuten koken daarna meteen in een afsluitbaarbakje in de koelkast vlammen. Schijnbaar heb ik dus iets fout gedaan? Want bij mij was de rijst droog en harder dan het moment dat ik het klaargemaakt heb

Comment

Probeer het eens eerst uit te laten stomen voor je het in dat afsluitbare bakje doet.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Alright, ga t nu meteen ff proberen

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
                wat ik heb gedaan: 10 minuten koken daarna meteen in een afsluitbaarbakje in de koelkast vlammen. Schijnbaar heb ik dus iets fout gedaan? Want bij mij was de rijst droog en harder dan het moment dat ik het klaargemaakt heb
                Ik doe het als volgt:

Klaarmaken
                Laten afkoelen tot kamertemperatuur.
                In tupaware bakjes en de koelkast in
                Make it happen, shock everyone!

Comment

Afgieten, deksel op de pan, theedoek om de pan heen, 10-15 minuten laten staan .
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Dan zie ik al waar mn probleem ligt. Ik deed het gister meteen in een bakje, deksel erop en in de koelkast. Heb het nu in de keuken staan dus als het goed is heb ik morgen geen rijst die in mn strot blijft steken, zo droog was het

Comment

Het is sowieso niet goed voor je koelkast om er warme producten er in te zetten. Inderdaad eerst afkoelen naar kamertemp. en dan in de koelkast.

Comment

Verwarmen jullie het opnieuw in bijvoorbeeld de magnetron of eten jullie het koud? En hoe lang is het trouwens nog houdbaar wanneer je het in de koelkast gooit?

PS:Excuses voor het ophalen van het topic, maar beetje nutteloos om meteen nieuw topic te starten
                        Still shrinking.

Comment

8 a 10 min laten koken
                          afgieten en 15 min laten staan met deksel erop
                          aflaten koelen
                          in tupewarebakjes koelkast in.

kan heel goed koud en warm!
                          sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Ik maak het meestal op dag x voor 4 dagen in 1x, laat het vervolgens afkoelen. Gooi dan een bakje de koelkast in voor de dag erop, rest vries ik in en haal ik de avond voor ik het eet er weer uit.

Flikker het wel altijd weer in de magnetron voor ik het op eet..

Comment

Ik maak het voor max. 2 dagen zodat ik altijd verse rijst hebt. Ik bewaar het in de koelkast en warm het altijd op in de magnetron, koud zal niet lekker zijn, als ik het op school eet dan eet ik het op kamertemperatuur omdat ik geen magnetron kan gebruiken
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X