chips?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ow ja... Volgens mij is het gewoon spreektaal. In het 'Vlaams' zal het toch ook 'maar', 'daar' en 'niet' zijn. En het is ironbrotherhood nu al twee keer vriendelijk doch dringend verzocht door een mod op te houden met die MSNtaal en ik ga er dan ook vanuit dat hij dat doet.

En nu weer On Topic.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

niet iedereen verstaat vlaams, wij maken zoveel afkortingen.. als ik op msn tegen nederlanders spreek, kijken die af en toe toch eens:
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

even voor alle duidelijkheid deze chips is niet gefrituurd maar in de oven gebakken (oven baked de naam vandaar) dus ook geen transvetten neem ik aan?

Comment

Er zit erg veel zout in chips:
          0.8g natrium per 100g = 2g zout/100g chips.

daarnaast is de combinatie van veel vetten + veel zetmelen/koolhydraten/suikers niet ideaal, en zorgt voor vetopslag.

verder zijn onverzadigde vetten (welke voornamelijk in chips voorkomen) eerder onderhevig aan oxidatie (vooral bij verhitting). Dit zorgt er uiteindelijk voor dat er verder niets goeds meer in chips zit. het zijn enkel nog kcal, maar chips heeft verder minimaal/geen voedingswaarde in de zin van vitamines etc.

Als het even kan, zou ik dus de chips laten staan.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by ironbrotherhood View Post
            je kan et toch lezen dus wat ist probleem dan?

We zitten hier niet op msn.....
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
              Tegenwoordig frituren ze de chips steeds meer met onverzadigde vetten (zonnebloemolie). Men promoot dat men vloeibaar frituurvet moet gebruiken, maar het blijkt dat bij verhitting van onverzadigde vetzuren, transvetzuren kunnen ontstaan.

Verder vind ik 0.8 gram zout per 100 gram wel een boel, een bult suikers zit er ook nog eens in. Je kunt best af en toe wat chips eten, desnoods eens in de zoveel tijd een zak naar achteren gooien, maar het is niet iets wat in een voedingsschema zou passen.

GVD moet ik heel mijn voedings schema weer omgooien. omdat die 6 zakken chips er niet meer inpassen :s
              Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

6 zakken chips
                als je eentje eventueel op je, als je die nodig hebt junkdag neemt.. dat zal ook wel genoeg zijn.
                ik hoop voor jou dat je veel water drinkt..
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

1 van de stoffen die gevormd worden bij de bereiding van chips : Acrylamide - Wikipedia

Comment

Originally posted by Rob-1984 View Post
                    GVD moet ik heel mijn voedings schema weer omgooien. omdat die 6 zakken chips er niet meer inpassen :s
                    Het spijt me voor je, sorry

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                      Het spijt me voor je, sorry

Ben echt zo diep teleurgesteld.
                      Als je het antwoord toch al denkt te weten, waarom vraag je het dan ???

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X