Vervolg.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervolg.

Tips om de eetlust te bevorderen:
    • Maak het eten en de tussendoortjes niet te zwaar en te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is elke paar uur iets te eten.
    • Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon of eventueel een glaasje alcohol een half uur voor de warme maaltijd, kunnen de trek op gang brengen.
    • Zorg voor variatie in smaak (zoet-hartig), in temperatuur (warm-koud), kleur en keuze van ingrediĆ«nten en bereidingsmethoden. Zorg voor voldoende rust, ontspanning en lichaamsbeweging.
    • Zorg voor een goede basisvoorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.
    Klopt dit dan wel?

Mvg
    Itsmylife

Niemand ?

Comment

Wat wil je hiermee bereiken? Maak gewoon een voedingsschema en eet wat daarop staat.

Dingen als een kop bouillon of een glas alcohol om de eetlust op te wekken... Zal wellicht werken, maar wat heb je er verder aan?
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik wil gewoon graag meer eten en ook gezond dus,
        Maar ik wilde gewoon kijken of het well waar is wat ik gepost hebt.
        want ik heb best wel moeite met eten, dus ik wil even kijken of er wat tips zijn,

En ik wil een gezonde eet patroon aanemen.

Comment

Als je graag meer wil eten dan ga je toch..... meer eten?

Wellicht lastig in het begin, kwestie van wennen.

Lijkt me nou niet echt handig alcohol te gaan nemen of bakken zout alleen om eetlust op te wekken .

Ik snap best dat je op zoek bent naar manieren om gemakkelijker meer te eten, maar ik vind het een beetje een vreemd topic eerlijk gezegd. Schema maken, eten wat op het schema staat. Punt.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik heb soms ook moeite met meer eten gast, maarja als ik het gewoon goed verdeel over de dag valt het eigenlijk best mee, omdat het ongeveer 500 kcal per maaltijd dan is. Dus ik denk het vooral goed verdelen en verder maar gewoon eten.

Ik voel me nu ook niet echt erg lekker, maar dat komt denk omdat ik nog niet helemaal beter ben (dat verder terzijde)
            "Straight outta gym"

Comment

Vreemd, ik heb totaal geen moeite met de hoeveelheid die ik moet eten. Kan nog wel wat bij, maar dan hou ik me niet aan m'n schema
              DL 90kg, SQ 85kg, BP 80kg @ 70kg

Comment

haha tjah als ik het mijn kcal gewoon ook goed weet te verdelen over ongeveer 2 Ć  2,5 uur zou er ook nog bij kunnen, maar ik hoef niet moddervet te worden
                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X