Afvallen..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen..

Hallo medemensen..

Ik heb een vraagje ik ben nu al bijna 30 kg afgevallen in 3 maanden tijd..
    Maar nu heb ik ff een stop periode ofzo.. normaal vloog dr zowieso wel 2 tot 3 killo in de week af!.. Ik moet nu al blij zijn als dat 1 killo is!
    Wat ik op een dag eet is..

S`ochtends 2 vitaal crackers met kipfilet en boter, en een glas karnemelk.

Tegen 1 uur een appel

En s`avonds aardappels met altijd kipfilet en verse groenten.

En op een dag drink ik alleen water of thee!..

Hoe kan dat nu dan toch dat ik niet meer zoveel afval in een week..
    weet iemand dat toevallig..
    o ja en ik doe bijna elke avond zumba!..
    hoop snel reactie te krijgen...

xx sinitta

Euhm. Lees de zomersticky.

Stop met crash dieet.

Stop met iedere avond cardio.

Ow en lees de zomersticky.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom

lees de ZomerSticky even door

Comment

stickies!

Je eet veel te weinig, werkt alleen maar averechts op de lange termijn.

Comment

Heb jij de zomersticky al gelezen?

Jij bent flink aan het crash dieeten.
          Je valt niet af omdat jou lichaam steeds minder nodig heeft.
          Dit is niet gezond.
          Ga maar snel wat meer eten en een voedingsschema maken dan helpen wij je verder
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Je metabolisme komt in een spaarstand en dan verbruik je minder energie. Crashdiëten zijn nooit goed, je moet niet weinig eten, je moet de juiste dingen eten.
            Deze http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...tml#post550279 is speciaal voor jou geschreven!

Comment

Originally posted by Sinittatjuh View Post
              Hallo medemensen..

Ik heb een vraagje ik ben nu al bijna 30 kg afgevallen in 3 maanden tijd..
              Maar nu heb ik ff een stop periode ofzo.. normaal vloog dr zowieso wel 2 tot 3 killo in de week af!.. Ik moet nu al blij zijn als dat 1 killo is!
              Wat ik op een dag eet is..

S`ochtends 2 vitaal crackers met kipfilet en boter, en een glas karnemelk.

Tegen 1 uur een appel

En s`avonds aardappels met altijd kipfilet en verse groenten.

En op een dag drink ik alleen water of thee!..

Hoe kan dat nu dan toch dat ik niet meer zoveel afval in een week..
              weet iemand dat toevallig..
              o ja en ik doe bijna elke avond zumba!..
              hoop snel reactie te krijgen...

xx sinitta

Je metabolisme ligt plat. daarom val je niet tot nauwelijks af. Wat je eet is echt niet verantwoord en 30 kilo afvallen daar zal veel spier bij zitten.

hoe kom je er bij om dit te eten? heeft iemand je dit advies gegeven? laat me eens raden: sonja bakker?

geloof al die comerciele nonsens niet die maken je lichaam alleen maar kapot.

30 kilo in 3 maanden is ook veels te veel. Ongetwijfeld heb je wel eens van het jojo effect gehoord? ik hou mijn hart vast als dit gebeurd want dan zal je nog veel meer teleurgesteld raken.

En nu vraag jij je af wat je moet doen. Al staat alles in de zomerstickys zal ik je een klein advies geven.

reken eerst uit wat je behoefte is. ga vervolgens meer eten dan nu. Dit kun je uitrekenen nadat je weet wat je nodig hebt. zorg dat je lichaam weer aan het verbranden komt.

kijk in de zomersticky hoe je dat moet doen. Is niet moelijk als je even de tijd neemt om het door te lezen.

het enige dat ik nu nog kan zeggen is, stop met crashen!!!

wat zijn je stats? (lengte,leeftijd,lichaamsvetpercentage,gewicht nu enz.)

Comment

Hoiii!!

Dankjullie wel voor alle reactie´s!!

Ik ben 22 jaar oud en weeg nu 96.2 kg!!.

Ik ben 1.75 lang!

Kort om dus nog steeds veeeeelste zwaar!..

Hoe moet ik een voedingsschema maken.

Kan iemand mij hierbij helpen

en dat ik elke avond aan zumba doe dat is toch alleen maar goed dacht ik zo
                gr

Comment

Lees. de. zomersticky.
                  "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Sinittatjuh View Post
                    Hoiii!!

Dankjullie wel voor alle reactie´s!!

Ik ben 22 jaar oud en weeg nu 96.2 kg!!.

Ik ben 1.75 lang!

Kort om dus nog steeds veeeeelste zwaar!..

Hoe moet ik een voedingsschema maken.

Kan iemand mij hierbij helpen

en dat ik elke avond aan zumba doe dat is toch alleen maar goed dacht ik zo
                    gr
                    eingelijk staat alles in de zomersticky maar ik zal je op weg helpen.

Ik zet hier even een stukje neer die ik ook voor een andere bn'er heb geschreven.

staar je niet blind op de getallen die ik daar gebruikt heb want die zijn voor andere stats.

Voor jou geld natuurlijk hetzelfde alleen moet je uitgaan van je eigen leeftijd,gewicht en lengte. Kijk maar eens of je eruit komt.

komt ie wat ik dus geschreven heb:

Ik zou het zo doen:

BMR is 1330 http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html

Jouw activiteitsniveau is 2 (Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375) Als je KT doet dan zou ik naar niveau 3 gaan maar dat weet ik dus nu even niet.

Maar goed. 1330 x 1,375= 1828 calorieën (BMR + trainingstoeslag). Dan zul je, afhankelijk van je dagelijkse activiteiten, ook nog eens een grof geschat 400 Calorieën nodig hebben om die taken op een normale manier uit te kunnen voeren.

1828+400 = 2228. Om af te vallen ga je in eerste instantie met kleine beetje Cal omlaag. Pak de eerste week 150 Cal minder om je lichaam te laten wennen aan de lagere inname. Bouw dit op tot je max. aan -500 zit van je 2228 calorieën. Dus uiteindelijk niet minder gaan eten dan 1728 Cal. Op trainingsdagen. Op niet trainingsdagen zou je eventueel er nog 200 af kunnen doen. Dan zit je dus op 1528.

Staar je niet blind op het feit je snel moet afvallen zo even vlak voor de zomer. Doe het rustig en met beleid want wat dan weg is blijft over het algemeen ook weg.

Even terugkomen op die 1828 Cal op trainingsdagen. Deel het zo in:

In jou geval zou ik minimaal 2 x lichaamsgewicht aan Eiwitten pakken. Dus 116 gram. ( 464 Calorieën)
                    Vervolgens pak je 30% vet van die 1828 calorieën = 61 gram vet. (548 Calorieën)

Je hebt dus nu 464 calorieën aan eiwit en 548 calorieën aan vet.

1828 – 464 – 548 = 816 calorieĂ«n aan KH. (1 gram KH =4 calorieĂ«n) Dus 816/4=204 gram aan KH.

Resumé:

Je voedingsschema zou er dus zo uit mogen zien:

Eiwit = 116 gram (minimaal)
                    KH= 204 gram
                    Vet=61 gram

Dus als je strakker wilt worden en je BF wilt laten verlagen moet je niet crashen maar met verstand afvallen.

Probeer het eens een tijdje op deze manier en kijk wat het met je lichaam doet.

Natuurlijk kun je ook werken met low/high carb dagen maar dat is weer een heel ander verhaal.

Succes!

Comment

Phoenix, sinds wanneer moet je wennen aan een lage kcalinname, je kunt toch ook meteen 500 kcal omlaag gaan?

Gezien het feit dat je amper wat gegeten hebt en je behoefte nu behoorlijk laag is, zou ik, om het jojo-effect zoveel als mogelijk tegen te gaan op 1400 kcal gaan zitten. Even een kleine uitleg:

1 kg spier verbruikt 120 kcal. Jij bent 30 kg afgevallen en het kilo spieren verloren, dat kan simpel weg niet anders. Gaan we even het ergste geval 8 kg (8x120= 960 kcal minder) uit en als het mee zit 5 kg (5 x 120= 600 kcal minder).

Als we er vanuit gaan dat je behoefte ooit 2000 was, dan ligt hij dus nu tussen de 1040 en 1400 kcal. Ga dus een tijdje op 1400 eten en doe wat krachttraining erbij om je verloren spieren er weer bij te krijgen. Heb je weer een kilootje spieren erbij, verhoog je met 120 kcal. Kom je niet in spieren aan, verhogen met 200 kcal. Ik weet niet hoe snel dat gaat, aangezien de spieren er ooit zaten en de spiergeheugen alles versnelt, gok ik op +- 1 weekje. Dus om de week verhogen, totdat je weer op je normale behoefte zit.

Als je nu meteen op 2000 of 2200 kcal gaat zitten dan dik je alleen maar weer aan, omdat je behoefte niet hoger komt dan 1400 en in het ergste geval dus 1000 kcal (misschien zelfs lageR). concentreer je eerst op om je metabolsime weer opgang te krijgen en weer wat spieren te ontwikkelen, alvorens je aan afvallen denkt. Daarna gewoon netjes 500 kcal onder je behoefte gaan zitten en om de 8 weken 2 weken op behoefte gaan eten, dan zul je zien dat het afvallen veel sneller en beter gaat.

succes!

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                        Phoenix, sinds wanneer moet je wennen aan een lage kcalinname, je kunt toch ook meteen 500 kcal omlaag gaan?
                        Omdat je kans hebt op sneller vetopslag en dat je lichaam rare dingen gaat vertonen zoals vermoeidheid.

Simpel omdat het lichaam met ineens 500Kcal minder inname al snel de kans bestaat in "shock" te raken omdat het lichaam ineens een opmerkelijk groot Kcal verschil te verwerken krijgt.

Je hebt dus kans dat het lichaam extra vetcellen zou kunnen gaan aanmaken om die te vullen met "reserve" brandstof in de vorm van vet. Als het lichaam dan ineens weer een groot tekort krijgt heeft die genoeg vet opgeslagen om niet te crashen.

het lichaam zelf heeft iets van 2000 Kcal aan glycogeen dus de eerste paar dagen kan je vooruit en lijkt 500Kcal ineens een prima verlaging.

Maar als men geen verstand van voeding heeft en ineens alle of veel Kh gaat schrappen zal de energietoevoer ergens anders gehaal moeten worden na een tijdje. De nieuwe vetcellen.

Gevolg de oude cellen blijven steeds onder die nieuwe zitten en dat willen we niet.

Maar als je het lichaam laat wennen in kleine stapjes zal je lichaam niet snel van de leg zijn en zich daar aan gaan aanpassen. Dan kan je na een tijdje op die 500 Kcal gaan zitten.

En om dan weer niet op een plateau te komen, na de gewenning je Kcal omhoogschroeven. Dan na een tijdje weer omlaag enz. Vetverlies gaat sneller doordat het lichaam niet eerst weer die nieuwe vetcellen moet gaan aanbreken.

correct me if im wrong.

Comment

Ik kan je niet corrigeren, omdat ik er geen bal van snap. Hoezo zou het lichaam vetcelllen aanmaken als je minder gaat eten? Het zou zo kunnen zijn, heb er alleen nog nooit van gehoord, vandaar.

Trouwens 2000 kcal aan glucogeen is wel heel erg veel. dat is 500 gram aan koolhydraten. Daar komen topsporters volgens mij amper aan, gemiddelde mens zal iets van 300 gram aan opslagmogelijkheden hebben.

Dat de opslagmogelijkheden er zijn, wil niet zeggen dat ze ook tot de rand gevuld zijn met glucogeen. Als je gewoon normaal beweegt en sport etc, dan zullen de glucogeen voorraden nooit helemaal gevuld zijn.Duurlopers eten niet voor niets een flinke lading koolhydraten de dag voor een grote wedstrijd om de glucogeen tot aan de rand te vullen.

Comment

Ja the Phoenix dat eetschema had je voor mij gemaakt....werkt goed dus hij weet waar hij het over heeft ..zou inderdaad stoppen met dat crashdieet...

Comment

Originally posted by jacky_s View Post
                              Ja the Phoenix dat eetschema had je voor mij gemaakt....werkt goed dus hij weet waar hij het over heeft ..zou inderdaad stoppen met dat crashdieet...
                              Fijn dat het werkt! en nu volhouden he!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X