carb cycle: wat op een no carb dag met zware arbeid?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carb cycle: wat op een no carb dag met zware arbeid?

Stel: je hebt door zware fysieke arbeid een onderhoud van 5000 kcal. (is bij mijzelf zo hoog niet maar neem het gewoon als voorbeeld om aan te tonen)
    Je wilt hier 300 kcal onder zitten dan kom je op 4700 kcal om zachtjes te cutten.

high carb: 5200 kcal: /

low carb: 4700 kcal: /

no carb: 4200 kcal:

300gr eiw. (standaard)
    435 kh. (overschot)
    140gr vet. (30%)

Zijn die 435 koolhydraten dan niet zeer veel voor een 'no' carb dag? Gaat het effect van het dieet dan behouden blijven? Omdat er op die dag normaal gezien bijna geen koolhydraten gegeten worden?

Op een no carb day eet je "no carbs" he
    dan eet je bijvoorbeeld gewoon je 300gr eiwitten en vul je het verschil aan met vet.

De vraag of je echt no carb zou moeten gaan is wat anders. Ik doe geen zware arbeid dus een sluitend antwoord kan ik je niet geven, maar ik heb net ook zoiets gedaan met no carb days op niet-trainingsdagen en medium carb op trainingsdagen. Wat ik hierbij merkte was dat mijn lichaam niet de tijd had om aan te passen (zoals bi keto) waardoor ik na een no carb day enorme carb cravings had. In jouw geval zou ik dus van die no carb, low carb maken en zelf wat uitvinden wat jouw minimum hoeveelheid carbs is.
    @ ketIF

Comment

Nja, ik ga dan gewoon bij het carb cycle schema blijven denk ik maar dan met meer koolhydraten, ik denk dat uiteindelijk het belangrijkste is dat je op een high dag genoeg energie en bouwstoffen hebt om hard te trainen en goed kunt herstellen tijdens slaap, op medium dag goed herstellen met juist voldoende 'energie en bouwstoffen', en op no carb dag of in mijn geval low carb dag vet verbrand maar spieren zoveel mogelijk behoudt met tekort aan energie maar wel genoeg bouwstoffen.
      Dat is hoe ik er teegenaan kijk, kan het ook mis hebben..

Comment

Die kerel uit dit artikel zit op zijn low carb day ook boven de 200 koolhydraten.
        TMUSCLE.com | Carb Cycling Codex

Comment

Originally posted by Alex- View Post
          Die kerel uit dit artikel zit op zijn low carb day ook boven de 200 koolhydraten.
          TMUSCLE.com | Carb Cycling Codex
          Low carb is ook geen no carb. Hij heeft waarschijnlijk ook een heel ander lichaam dan jij. Op no carb dag heb ik iets van 45 kh totaal (door groenten en noten)

Comment

Ja, maar jij hebt een energiebehoefte van 2656 kcal, dat is juist wat ik wil duidelijk maken dat als je een energiebehoefte hebt die bijna het dubbele is van het jouwe, het niet zo makkelijk te verdelen valt zodat je op een 50 koolhydraten uitkomt op een no carb...
            maar maakt niet uit, dan wordt het bij mij een low carb in plaats van no carb..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X