Vet uit vis of noten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet uit vis of noten?

Beste BN'ers,

Ben nu een tijdje bezig met een nieuw eetschema(bulk) en weeg me ook geregeld. Hierop is duidelijk te zien dat ik wel iets gewicht gain, maar niet echt super veel. Heb nog weinig ervaring met een bulk dat zou graag advies willen, wat ik zou moeten aanpassen in me schema.

Ik heb zelf ook wat rond gekeken en mijn vetten zouden denk ik nog iets hoger kunnen. De vraag is nu, waar ga ik die vetten uit halen. Uit vis of noten. Tenzij er nog andere opties zijn?

Even voor de makkelijke, dit is mijn schema op dit moment.

Basis behoefte is 2900 cal.

voeding schema

Ontbijt (585 cal) KH 94, pr 40, vet, 6

Whey shake bij het opstaan (15 gram)
    Havermout 80 gram
    Yogurt 400 gram

Tussen door s' ochtends (645 cal) KH 73, Pr 41, vet 21

5 eieren(alleen het eiwit)
    1 heel ei
    banaan
    Havermout
    kaneel
    Handje noten 20 gram

Lunch (780 cal) KH 77, Pr 77, vet 18

Basmati rijst 150 gram
    Kipfilet 200 gram
    Handje noten 20 gram(door de rijst)

Tussen door s' middags (450 cal) KH 47, Pr 35, vet 13

Volkoren bruinbrood 3 sneetjes
    Gerookte zalm 100 gram

Avond Gevarieerd: kip, vis, biefstuk, Tartaar(meestal kip) (720 cal) KH 51, Pr 60, vet 19

(voorbeeld)

Kipfilet 200 gram
    roergebakken groente 350 gram
    Toritilla 60 gram

Tussen door 's avonds (150 cal) KH 5, Pr 29, vet 2

Whey Caseine 15 gram
    45 gram kipfilet of kwark
    2 tomaten
    0,5 paprika

Totaal:
    KH 347 gram
    Pr 282 gram
    Vet 79 gram

Hiermee kom in in totaal op 3200 cal. De balans is naar mijn idee redelijk, ongeveer 40/40/20.

Tips zijn welkom.

Joey
    Last edited by joey88; 18-05-2010, 10:07.
    Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

je eet nu 40/40/20:
    KH 347 gram
    Pr 282 gram
    Vet 79 gram

Ik weet je stats niet, maar zou toch iig meer vet eten.
    Wat een super goede bron van vetten en tegenlijkertijd ook eiwitten is, zijn eieren.

Je geeft verder aan dat je ook heel langzaam gained. dit is niet verwonderlijk als je maar 300 kcal boven behoefte eet.

je zou dan het volgende kunnen doen:
    kh 325 = 1300 kcal
    pr 275 = 1100 kcal
    vet 111 = 1000 kcal

succes
    Last edited by dynobet; 18-05-2010, 11:12.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je met mijn stats bedoelt. Gewicht, lengte, vetpercentage, dan staan deze onder in als "handtekening"
      Mocht je er iets anders mee bedoelen, dan hoor ik dat graag.

Ok, ik ga er meer eieren aan toevoegen, moet ff kijken hoe en wat. Wat ik hieruit op maak is dat ik iets lager ga zitten in de kh en pr en hoger in vetten.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Vooral meer eten. gezonde dingen natuurlijk.
        En meer kwark in de avond. 500 gr.

Comment

Originally posted by sinte View Post
          Vooral meer eten. gezonde dingen natuurlijk.
          En meer kwark in de avond. 500 gr.
          Die kwark zit er nu ook in, vond het eigelijk niet echt lekker. Maar gaat steeds makkelijker. Ga nu 6 hele eieren eten en in totaal 60 gram cashewnoten.

Ik heb het ff ingevoerd in me eetmeter. Ik kom nu op deze verdeling uit

3380 cal in totaal.

K = 306 gram
          E = 295 gram
          V = 110 gram

hiervan zijn 28 gram verzadigde vetten, is dit niet laag of is dat normaal?

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

ik bedoelde met je stats idd gewicht vet% etc.
            aangezien je nog niet zo heel veel massa hebt, heb je ook niet zoon hoge proteine inname nodig.

In dat geval zou ik het volgende doen:
            kh 350 = 1400 kcal
            pr 250 = 1000 kcal
            vet 111 = 1000 kcal
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

300g eiwitten voor iemand van 80 kilo is erg veel.
              aan 240-250g heb je zeker genoeg (3x bw in grammen).
              ik zou 50g van eiwitten naar carbs transporteren.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                300g eiwitten voor iemand van 80 kilo is erg veel.
                aan 240-250g heb je zeker genoeg (3x bw in grammen).
                ik zou 50g van eiwitten naar carbs transporteren.
                Ok, daar ga ik ook mee aan de slag. Dan rest mij nog 1 vraag. Wanneer je aan het bulken bent, is het dan de bedoeling dat je dit elke dag doet of moet je ook een schema hebben voor niet trainingsdagen. Dat je dan bijvoorbeeld op onderhoud zit?

Verder moet ik zeggen dat het nog vreemd voor me is om elke dag hele eieren te eten, ik wil het toch nog even bevestigd krijgen dat dit geen kwaad kan.

Wil je alvast bedanken voor de bruikbare info.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

ik bevestig je dat het niet erg is en geen kwaad kan om elke dag 5-6 hele eieren te eten.

dit schema zou je moeten volgen zowel op traingsdagen als op niet trainingsdagen.

succes

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    ik bevestig je dat het niet erg is en geen kwaad kan om elke dag 5-6 hele eieren te eten.

dit schema zou je moeten volgen zowel op traingsdagen als op niet trainingsdagen.

succes
                    Hoe lang moet ik dit ongeveer volhouden, voordat ik begin met cutten?

Ok, bedankt voor de info. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Zal een deze dagen even een logje aanmaken, mits jullie dit leuk vinden om te volgen natuurlijk.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Originally posted by joey88 View Post
                      Hoe lang moet ik dit ongeveer volhouden, voordat ik begin met cutten?

Ok, bedankt voor de info. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Zal een deze dagen even een logje aanmaken, mits jullie dit leuk vinden om te volgen natuurlijk.
                      Ik zou stoppen met bulken en beginnen met cutten.
                      Als je voor de zomer droog wilt staan of als je je vet teveel vind worden.
                      sommige mensen maakt het niet uit hoe vet ze zijn.
                      en sommige mensen houden er helemaal niet van en gaan bij een relatief laag bf al cutten.
                      Dus is een beetje jou keuze.
                      Maar laat het niet uit de hand lopen. dan moet je veelste lang cutten en daardoor verlies je vaak je focus.
                      Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                        Ik zou stoppen met bulken en beginnen met cutten.
                        Als je voor de zomer droog wilt staan of als je je vet teveel vind worden.
                        sommige mensen maakt het niet uit hoe vet ze zijn.
                        en sommige mensen houden er helemaal niet van en gaan bij een relatief laag bf al cutten.
                        Dus is een beetje jou keuze.
                        Maar laat het niet uit de hand lopen. dan moet je veelste lang cutten en daardoor verlies je vaak je focus.

Ik ben nu nog redelijk droog, rond de 10 %. Ik zal dus is kijken hoe snel het eraan komt. En daarop reageren. Zal het eerst een paar weken aankijken.

Wat ik ook kan doen is pas na de zomer er mee starten en nu gewoon lekker door trainen.

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Ik ben nu nog redelijk droog, rond de 10 %. Ik zal dus is kijken hoe snel het eraan komt. En daarop reageren. Zal het eerst een paar weken aankijken.

Wat ik ook kan doen is pas na de zomer er mee starten en nu gewoon lekker door trainen.
                          Je wilt dus eigenlijk wel redelijk droog staan voor de zomer?
                          Pak dan een paar weken bulk en ene paar weken cut.
                          Zie in de zomer hoeveel je bij komt of afvalt en ga na hartje zomer bulken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                            Je wilt dus eigenlijk wel redelijk droog staan voor de zomer?
                            Pak dan een paar weken bulk en ene paar weken cut.
                            Zie in de zomer hoeveel je bij komt of afvalt en ga na hartje zomer bulken.
                            Mag wel iets meer vet op zitten, maar wil niet naar de 15% toe.
                            12% vind ik prima in de zomer. Dus ik ga het bij houden en bij de 12% a 13% misschien een cut of onderhoud. Wat raad je me aan?

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

Mag wel iets meer vet op zitten, maar wil niet naar de 15% toe.
                              12% vind ik prima in de zomer. Dus ik ga het bij houden en bij de 12% a 13% misschien een cut of onderhoud. Wat raad je me aan?
                              Ligt eraan.
                              In de vakantie is het wat moeilijker om echt streng te cutten.
                              Dus ik zou rond onderhoud blijven gaan.
                              Maar Juli is nog maar een week of 6 dus het gaat wel meevallen denkk.
                              Ik weet niet hoe snel jij vet aanzet.
                              Maar als jij zonder te cutten op 10% zit ben je denkk redelijk ecto dus zal niet echt een groot probleem gaan opleveren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X