Voedingsschema en training.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema en training.

Mensen,

Ik zal eerst even vertellen wat ik wil en waar ik nu zit.

Ik ben al enige tijd actief met het fitnessen zown 2 jaar +-
    In het begin in het veel aftasten en van onwetendheid ben ik niet echt vooruit gegaan in de eerste periodes(maanden), dit had 100% te maken met mijn voedingspatroon.
    Ik zat steeds rond onderhoud of er net onder en eind vorig jaar was mijn gewicht 72kg bij 1,82, opzich niks mis mee!

Maar zoals zoveel mensen wil ik natuurlijk graag groter\breder worden.
    Ik ben sinds februari dit jaar gestart met een voedingsschema ( zie bijlage ) en ik ben met stappen vooruitgegaan qua kracht en groote.
    Ik weeg inmiddels 84kg en ik merk ook dat mijn mooie shirtjes die ik altijd graag draag gewoon te klein zijn geworden :P

Helaas is mijn vet percentage ( lees buik ) wel gestegen maar dit is bijna onontkoombaar ( percentage weet ik zo niet )

Nu wil ik graag advies mbt mijn voedinsschema.
    Voordat jullie hier een duidelijk antwoord op kunnen geven zal ik ook mijn trainingschema plaatsen:

Maandag: Krav Maga ( zie dit als cardio )
    Dinsdag: upper chest\triceps
    wo: rest
    Donderdag: Krav Maga
    Vrijdag: Legs\chest\shoulders
    Zaterdag: back\biceps
    zo: rest

Ik ga niet elke oefening bij naam benoemen omdat ik dat simpelweg niet kan
    In principe werk ik elke oefening af met 4 sets van 8 reps ( soms 3x10 )
    Werk voornamelijk met dumbells en barbell en vermijd apparaten om zo ook stabiliteit te trainen. ( rug doe ik wel bijna alles met apparaten )

Mijn doel: Groeien in massa

Mijn doel is pure massa gain, dat ik er sterker van wordt is een bijzaak.
    Mijn voornaamste doel gebied is mijn upperbody, dus chest biceps shoulders triceps. mijn benen zijn inverhouding met mijn lichaam groot genoeg, ik heb dus geen effect "groot bovenlichaam met lucifersstokjes eronder"

Daarom train ik ook 2x per week mijn chest, in principe ben ik altijd hersteld zodra de volgende training weer begint, mocht het niet het geval zijn doe ik het altijd wat rustiger aan maar ik ben van mening om supercompensatie zijn werk te laten doen 7 dagen rust teveel is.( advies mag uiteraard! )
    Ik doe echter 1x flat en andere training incline dus niet 2x per week exact hetzelfde.

Ik benchpress op dit moment in piramide vorm waarbij ik van laag naar hoog naar laag werk, ik doe hier 5 sets van respectiefelijk 60kg 80kg 90kg 80kg 60kg deze werk ik af met 8 reps ( bij 90kg heb ik de laaste 2a3 reps hulp nodig) ik probeer elke set tot faillure te gaan
    Vandaag wil ik 100kg met 2reps proberen.

Daarnaast doe ik de dumbell flyes en dumbell press. ( soms bar dipps maar kan ik vaak niet meer doen omdat ik meestal begin met de bench en dan te zwak ben om deze routine normaal af te handelen )

Qua incline doe ik in principe dezelfde oefeningen alleen dan incline.
    Merk wel dat ik veel minder incline kan pressen dan flat. ( maximaal 4sets van 8reps met 65-70kg ) komt voornamelijk omdat ik altijd de flat benchpress heb gedaan en sinds kort de incline doe.

wat betreft supplementen staat dat niet zozeer in mijn voedingsschema.
    Ik neem sochtends direct na het opstaan een shake met +- 20gr whey en sinds kort 5gr creatine.

Na mijn workout een shake met 40gr whey+ 40gr dextro + 5gram whey

De creatine neem ik altijd 5gr per dag dus sochtends op dagen dat ik niet train en na de training indien ik wel train en dus sochtenss in dat geval alleen whey. ( wil geen discussie opstarten over op welke tijdstippen je het beste je shake kan nemen en of je alles wel bij elkaar gaan gooien, daar heb ik redelijk wat tijd ingestoken op "het net" en komt er op neer dat iedereen een andere mening heeft )

Anyway, ben ik op de juiste weg? wat kan ik veranderen( zowel voeding als training) en waar zal ik mijn massa vandaan kunnen halen?

On a side note:

Misschien dat iemand mij antwoord kan geven op het in mijn ogen vreemde fenomeen:

Ik zie veel "huge" gasten die echt minimaal dubbel zo breed zijn in vergelijking met mij ( tenminste in mijn ogen ) maar deze mensen wegen gewoon "maar" 80kg of zelfs minder. Ik zag laatst een redelijk brede dude voor mij op de weegschaal staan die maar 74kg was ik dacht echt wtf?
    Heb altijd geleerd dat spieren zwaarder wegen dan vet dus dat zou het niet kunnen zijn, of ben ik dan gewoon big boned ofzo?

jaja, lap text heb niks te doen op het werk
    Attached Files

Allereerst Benen trainen zou zorgen voor een verhoogde testosteron en dus bevorderend voor de spiergroei van je bovenlichaam... Daarom zou ik dus die borst van benendag naar borstdag zetten en er voor zorgen dat je volledig op benen gaat.

Wil je huge worden: doe dan deadlift en squat en de andere compound oefeningen omdat hier het meeste massa op gegaind kan worden.

Voeding:
    Bij de kipfilet van 18u15 zie ik geen waardes.
    Verder vind ik je schema er goed uitzien.
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Dank voor je reactie.

Het enige probleem wat ik tegenkom met het trainen van mijn benen is dat ik ook 2x in de week krav maga beoefen.
      Ik probeer de training van benen op vrijdag te doen ( 1 dag na krav maga ) maar maandag ben ik dan nog niet 100% hersteld terwijl ik al wel weer moet trainen.
      Dit kan ook komen omdat ik mijn benen een tijd niet getrained heb in de gym.

Is het verstandig om de borst oefeningen die ik nu doe in 1 training te stoppen ? dan heb ik namelijk 6 oefeningen 3 flat en 3 incline.

Wat voeding betreft eet ik rond 1800 altijd een maaltijd van rijst\kip en in dit geval heb ik de voedingswaarde van een kant en klaar maaltijd erin gezet.
      Ik probeer iig altijd een koolhydraat rijke maaltijd te nemen icm kip\kalkoen na de training.

Comment

Je benen train je goed zo te horen dus dat is ok.
        Misschien anders je dagen iets anders indelen zodat je na benendag geen rug dag hebt, rug is ook een grote spiergroep en zal dus veel energie vergen.

Voor borst doe ik zelf flat bench press, incline DB press en incline flys. Desnoods nog 1 oefening extra maar meestal ben ik hierna wel leeg.. Ik ken jouw lichaam niet dus je moet zelf aanvoelen wat je kan
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X