Zucht.. Iemand?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Laat je progressie zien. Weet niet of je thuis pics hebt, maar mijn familie is precies zo dom als de jouwe. Van eigeel is ongezond tot aan van whey krijg je vloeibaar spier aan. Wat ik dan laat zien is dat ik in 4 maanden tijd van 83kg naar 96kg ben gegaan, en daarna weer in 2 maanden van 96 naar 88.

Had toen op intenret ook nog eens een zo'n link naar wetenschappelijke onderbouwing gestuurd en toen geloofden ze wel dat wat ik deed veel effectiever was. Misschien ook iets voor jou.
    Still shrinking.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      laat ze aanmodderen en dan op het eind: "i told you so...". en gewoon lekker op je eigen progressie focussen. mensen die niet geholpen willen worden kan je niet helpen. verspilde tijd en energie (parasieten die je leeg zuigen als het ware) die je beter in jezelf of anderen kunt stoppen die er wel wat aan hebben.
      Tja maar het blijft toch m'n moeder hè... Tekort aan vetten verhoogt o.a. kans op bloedklontering.. Het zou toch te gek voor woorden zijn als ik er niks aan doe..

Originally posted by marnop View Post
      Dan is het verhaal op dit punt zwaar uit z'n verband getrokken door mij, sorry..
      Is niet erg .

Originally posted by Unexist View Post
      Laat je progressie zien. Weet niet of je thuis pics hebt, maar mijn familie is precies zo dom als de jouwe. Van eigeel is ongezond tot aan van whey krijg je vloeibaar spier aan. Wat ik dan laat zien is dat ik in 4 maanden tijd van 83kg naar 96kg ben gegaan, en daarna weer in 2 maanden van 96 naar 88.

Had toen op intenret ook nog eens een zo'n link naar wetenschappelijke onderbouwing gestuurd en toen geloofden ze wel dat wat ik deed veel effectiever was. Misschien ook iets voor jou.
      Zou nog maanden duren, aangezien ik pas geleden begon met bulken.
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

Goed nieuws. Ik heb net even met m'n vader gepraat. Hij wist niet dat de boel zo in elkaar zat, dus ik heb hem even alles uitgelegd erover. Komende zaterdag gaat hij met haar naar de stad en probeert hij het voor elkaar te krijgen.

Hij staat dus achter me, ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Originally posted by Roy P View Post
          Goed nieuws. Ik heb net even met m'n vader gepraat. Hij wist niet dat de boel zo in elkaar zat, dus ik heb hem even alles uitgelegd erover. Komende zaterdag gaat hij met haar naar de stad en probeert hij het voor elkaar te krijgen.

Hij staat dus achter me, ik hou jullie op de hoogte.
          Goed zo, met 2 sta je sterker dan alleen hé!

Comment

Originally posted by Lukas View Post
            Goed zo, met 2 sta je sterker dan alleen hé!
            3, kleine broertje..

Comment

hey roy,

Je lichaam heeft een bepaalde caloriebehoefte. Je organen, hersenen, spieren en ook ander weefsel kan gebruik maken van de energie die jij je lichaam beschikbaar stelt.

deze caloriebehoefte is de hoeveelheid calorien die je lichaam behoeft om optimaal te kunnen functioneren. (we hebben dan nog niet gekeken naar vitaminen, mineralen, eiwitten, vetten, etc. puur naar energiebehoefte).

Op het moment dat jij je lichaam minder energie levert (via voeding) als deze caloriebehoefte (die afhankelijk van je leef en sportpatroon is), dan zal je lichaam zich vroeg of laat aanpassen aan jouw lagere kcal inname.

het probleem is hierbij: Hoe minder kcal je tot je neemt, hoe groter het kcal tekort. Hoe groter het kcal tekort, hoe sneller je lichaam zich zal aanpassen aan de lagere kcal inname. dit is met het oog op het vergroten van onze kansen op overleven in barre omstandigheden ook logisch. Je lichaam gaat gewoon zuiniger om met de energie die jij via voeding binnenkrijgt (dit wordt grotendeels opgeslagen als vet).

aan de andere kant breekt je lichaam ook veel spiermassa af om op die manier de caloriebehoefte kleiner te maken. spieren gebruiken namelijk veel energie. Je vergroot dus je vetmassa, je vertraagt je stofwisseling, en je breekt grote hoeveel heden spiermassa af. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
              (je word namelijk relatief vetter).

je lichaam verbrand dus veel minder kcal dan het eigenlijk zou moeten, en op het moment dat je het ooit niet meer vol kan houden om ze weinig te eten en heel veel te bewegen, dan zal je als je meer gaat eten veel te veel boven je behoefte eten (want die is super super laag).

vrijwel alles wat je eet word opgeslagen als vet. en binnen no time ben je vetter als voor je dieet. Meestal gaan mensen dan nog strenger dieten, en het nog erger maken. je zit in een vicieuze circel waar je niet makkelijk uitkomt.
              ---------------
              Nu even over idioot veel cardio:
              dit is uit een boek van lyle mcdonald.

Can exercise hurt?
              can exercise be detrimental to weight or fat loss? In the case of a crash diet, the answer is yes. At least one study has found that the addition of a large amount of aerobic activity (roughly 6 hours per week) combined with a crash diet
              increased the drop in metabolic rate that occurred.

It didn’t increase weight loss over the length of the study (4 weeks) either. Basically the caloric burn of the exercise led to an adaptive decrease in metabolic rate.

Door zoveel cardio te doen gecombineerd met een crash dieet (alle dieten die minder als 1200 kcal aanbevelen zijn crash dieten), zorg je ervoor dat je niet meer afvalt tijdens het lijnen, maar als je stopt met lijnen, moet je wel zo veel cardio blijven doen, want anders kom je gigantisch aan. dit komt doordat de cardio icm een crashdieet de drop in metabolic rate vergroot. dit betekend niet dat veel cardio slecht is, maar wel dat veel cardio icm te weinig calorien slecht is.
              ----------------------

laat je moeder dit anders even doorlezen. misschien ook de reacties van de mensen in kefv zijn topic. Het beste zou zijn om een twee weken op onderhoud te eten, en daarna een 500 kcal onder onderhoud. pas wel op dat je het onderhoud niet te hoog inschat. zeker omdat je moeder wellicht niet zo hard en intensief traint als jij dat doet.

een 2200 kcal per dag eten, icm met 2-3x per week een uurtje sporten, lijkt me een goed begin. wanneer je moeder dit twee weken vol heeft gehouden, kan ze bijvoorbeeld haar kcal inname verlagen naar bijvoorbeeld 1900 kcal, en 4x per week een uurtje sporten. Dan gaat ze zowieso afvallen en strakker worden.

vrijwel iedereen hier op het forum weet dat krachttraining veel effectiever is voor het verliezen van lichaamsvet en het strakker en sterker maken van ons lichaam. of je je moeder zover krijgt dat ze dit ook zou gaan doen betwijfel ik echter. Misschien dat ze wel dingen als bodypump, body attack, body combat enzo zou willen proberen. dat is iig beter als ellenlange cardio sessies op een crosstrainer of loopband doen.

ikzelf had in het begin toen ik hier kwam ook niet genoeg kennis. Maar nu ik genoeg weet over ons lichaam en afvallen, ben ik ondertussen alweer 25+ kilos aan vet verloren. en dat met bijna geen cardio en voldoende eten.

In de sportschool waar ik werk heb ik ook het genoegen mogen hebben om een aantal vrouwen te ondersteunen als persoonlijke begeleider. Ik ondersteunde hen met afvallen. Tijdens het intake gesprek bleek volgens de meesten niets te helpen, en het afvallen wou gewoon niet meer lukken. Een aantal van hen schommelden voorheen met hun gewicht, en bleven maar steeds terugkomen op hun oude gewicht of werden nog zwaarder. na 6 maanden onder mijn begeleiding te hebben gestaan waren de meesten 10 kilo of meer kwijt. (en een aantal andere durfden de stap niet te maken en haakten al af voordat ze twee weken op onderhoud gegeten hadden. das wel jammer als mensen je hulp niet aan willen nemen).

Ik hoop dat jij of je moeder hier wat aan heeft.

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thnx . Precies wat ik net aan m'n vader heb uitgelegd. Als ze na zaterdag nog steeds eigenwijs is, stuur ik haar het stuk tekst door.

Originally posted by dynobet View Post
                vrijwel iedereen hier op het forum weet dat krachttraining veel effectiever is voor het verliezen van lichaamsvet en het strakker en sterker maken van ons lichaam. of je je moeder zover krijgt dat ze dit ook zou gaan doen betwijfel ik echter. Misschien dat ze wel dingen als bodypump, body attack, body combat enzo zou willen proberen. dat is iig beter als ellenlange cardio sessies op een crosstrainer of loopband doen.
                Ik heb er alles gedaan om haar een paar compound oefeningen te laten doen (apparaten natuurlijk, anders weet je 100% zeker dat ze het fout gaat doen of afhaakt). Na één keer kapte ze daarmee en ging ze alleen nog maar op die klote hip adductors en abductors zitten.

BodyPump en Body Combat doet ze al jaren trouwens.

Bedankt Dynobet!

Comment

Laat haar de zomersticky lezen, lol

Als je je moeder over wilt halen en het lukt niet met puur het verrijken van haar kennis (te laag in cal is slecht, misschien wil ze dat gewoon niet accepteren), speel het dan op de persoonlijke kaart. Vertel der dat je haar probeerd te helpen, juist omdat je begaan bent met haar doen en laten en dat je het verschrikkelijk vind wat ze zichzelf aan doet.

Is stuk lastiger voor je moeder om dat af te wijzen, dan om te zeggen dat ze vind dat waar ze nu mee bezig is beter is (zelfs als dat niet waar is).

Je moet niet vergeten dat mensen pas veranderen als ze daar zelf behoefte, kennis en motivatie voor hebben. Ze moeten ook nog idee hebben dat wat ze gaan doen haar gaat lukken anders gaat ze er niet aan beginnen.

Hoe dan ook ik moet er vandoor, succes
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                    Laat haar de zomersticky lezen, lol
                    Komt ze over een paar weken met een sixpack.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Zelfde probleem hier thuis gehad. Een jaartje geleden is ze eiwit shakes gaan halen. Smorgens, smiddags en savonds moest ze die nemen en tussen door een eiwitreep eten en veel water drinken, ze was toen van 68 kg naar 62 kg gegaan op iets meer dan een halve maand tijd...Ze kon het niet volhouden want ze had gewoon geen energie, dus is ze ermee gestopt en in redelijke korte tijd boven de 70 kg uitgekomen. Ze is 1m60 trouwens.

Dan heeft zo nog wat zitten knoeien met andere dieet programmas. En dan heb ik haar wat proberen te helpen de laatste 6 maanden, in hoeverre ik haar hiermee kan helpen want ik leer zelf nog elke dag bij. Ze eet nu elke dag hetzelfde als mij maar in kleinere porties, af en toe eet ze nog wel eens ongezond maar goed, ze is ook maar een mens. ze is nu op 6 maand tijd van 70 kg naar 59-60 kg gegaan met een lengte van 1m60.

Ze is enorm tevreden, heeft veel meer energie, doet ook meer andere activiteiten buiten haar werk, ze zit niet elke avond voor de tv en ze is veel gelukkiger.

Dus mijn raad aan jou is misschien helemaal niet goed en tegen al de regels in, maar aangezien vrouwen te koppig zijn om te luisteren en alleen maar iets willen veranderen als ze het zelf ondervinden.

Zet haar een maand op 3 shakes en tussendoortjes 2 eiwitrepen. Ze zal helemaal niet genoeg energie hebben overdag en uiteindelijk merken dat ze toch eens normaal moet eten, iig dat was hier thuis dan.
                      Je kan dan zeggen, dit is niet gezond, dan zit ze onder haar onderhoud te eten, maar dit doet ze nu ook al dus die extra maand zal ook niet uitmaken. Wat ook helpt is, als je over haar voedingsgewoonte praat, dat je woorden zoals koolhydraten, eiwitten en vetten niet moet gebruiken.

Als je zegt dat vetten essentieel zijn voor bepaalde dingen, dan hoeft het voor haar niet meer. Het woord vet is voor de meeste vrouwen slecht. Zeg gewoon in noten of vis zitten dingen in die je vetverbranding verhogen. Hielp hier thuis om haar noten te laten eten.

Mijn ervaring, berichten laten lezen over nier en lever falen, mensen die ter plekke dood vallen, helpen niet, het enige antwoord dat ik hierop kreeg was, " ja die mensen zullen ook nog wel andere dingen gehad hebben"...

Gewoon aan de lijve laten ondervinden en dan lukt het wel.

Hopelijk had je er wat aan en mijn excuses als ik je topic vervuild heb.
                      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Dat gesprek tussen m'n ouders was ook niet erg zinvol. M'n moeder is onredelijk. Gevolg hiervan is misschien zelfs een scheiding.........

Gezeik.

Comment

Originally posted by Roy P View Post
                          Dat gesprek tussen m'n ouders was ook niet erg zinvol. M'n moeder is onredelijk. Gevolg hiervan is misschien zelfs een scheiding.........

Gezeik.

Kut voor je man....Ga je nou niet schuldig voelen want jij bent echt niet de reden van een scheiding. Sterkte!!
                          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

shit man... dat is echt verrot. maar dan ligt het probleem misschien ook wel wat dieper toch? sterkte ermee...

Comment

Bedankt beide .

Ik ga er voor zorgen dat ze weer normaal gaat eten, weet het gewoon zeker. Maar niet vandaag.

Comment

@ Roy
                                Scheiding is nooit, en let even goed op wat ik zeg: nooit de schuld van het kind.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X