Carb cycle bulk vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb cycle bulk vraagje

Ik wil nu een carb cycle bulk schema volgen, maar ik weet niet hoe het zit met de verhoudingen. Tot nu toe heb ik alleen maar high, low en no-carb gevolgd (carb cycle cut).

Dit is mijn voedingsbehoefte:

Lichaamsgewicht: 70 KG
    Lichaamsvet percentage: 9.1%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3044 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 140 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 68 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 469 Gram

Uitgerekend op voedingsbehoefte.nl, eiwitten zijn altijd boven de 200gr per dag.

Ma en do train doe ik UB, di en vrij doe ik LB, za doe ik resistance training en wo en zo rustdagen.

Moet ik nu high, medium, low gaan en no-carb schrappen? Hoe zit het met vetten? Tot nu toe at ik altijd op high: 50gr, low: 100gr en no: 100gr.

Bedankt voor jullie tijd!
    Last edited by Tanner; 23-07-2010, 08:20.

Ik zou gewoon wat uittesten wat voor jou het beste werkt. Persoonlijk heb ik het niet zo voor het systeem met no-carb days. Ik had toen echt weinig energie doordat mijn lichaam zich op zo een korte tijd niet kon aanpassen aan zo weinig carbs, maar zoals ik zei, dat was in mijn geval.

Ivm de vetten ging ik hier meestal van uit: hoe meer carbs hoe minder vet.

Carb cycling werkt imo zeer goed, zowel bij bulken als cutten, maar het is zoiets dat bij iedereen anders zal werken. Uittesten is de boodschap
    @ ketIF

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
      Ik zou gewoon wat uittesten wat voor jou het beste werkt. Persoonlijk heb ik het niet zo voor het systeem met no-carb days. Ik had toen echt weinig energie doordat mijn lichaam zich op zo een korte tijd niet kon aanpassen aan zo weinig carbs, maar zoals ik zei, dat was in mijn geval.

Ivm de vetten ging ik hier meestal van uit: hoe meer carbs hoe minder vet.

Carb cycling werkt imo zeer goed, zowel bij bulken als cutten, maar het is zoiets dat bij iedereen anders zal werken. Uittesten is de boodschap
      Inderdaad. Op woensdag is het meestal wel moeilijk omdat ik meestal wel andere dingen doe dan trainen, op zondag had ik het niet zo'n moeite mee omdat ik dan meestal altijd thuis zit. Ivm vetten doe ik ook altijd meer vetten wanneer ik minder carbs at.

Comment

Je kan best wel de EKV verhoudingen zelf wat aanpassen.
        2,5-3 keer je gewicht in gram voor aantal eiwitten.
        Vetten hield ik zelf altijd gelijk (vrij hoog 30-40%) , ook op de high carb day.

En dan varieren met de KH. Je moet zien dat je in je week totaal boven je behoefte zit, hoe hoger boven je behoefte, hoe sneller je aankomt maar ook hoe meer vet, dit zal je ondertussen wel al weten.

Zoals Brambo zegt kun je best zelf wat uittesten wat voor jouw het beste werkt.

Succes

Edit: Zelf zat ik in de bulk en deed zonder no-carb day, maar met high, medium en low carb days
        Last edited by Wasofski; 23-07-2010, 14:18.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ga maar eerst op minimaal ca. 3gram eiwitten per kilo bw zitten en houd de vetten op minimaal 100gram.
          Dan heb je nog niet echt veel, maar het is een begin.
          ca. 850cal uit eiwitten en 900cal uit vetten.
          Dan kan je eventueel gaan jo-jo'en met de KH op de trainingsdagen en rustdagen.
          Zelf denk ik op benendagen high carb, de medium spiergroepen ook medium carb en rustdagen low carbs. De rugdag tussen high en medium in zitten, zijn wel medium spieren in grootte, maar totaal een grote spiergroep.

De exacte cijfers moet je even bij Dynobet halen die zit meer in deze materie dan ik.
          Dynobet is bezig met enkele mensen op high proteïne dieten. dus die kan je wel verder helpen ook met KH schommeldieten.
          Last edited by marnop; 23-07-2010, 14:31.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

gewicht = 70 kilo
            behoefte = 3044 kcal.
            omdat je wil bulken nemen we +500 = 3544 kcal gemiddeld per dag

op dagen dat je traint en dus veel verbrand, gaan we ook meer eten. Op dagen dat je niet traint, natuurlijk wat minder (minder koolhydraten). Been trainingen zijn zwaarder en kosten meer energie, dus eten we iets meer als op de UB dagen. In een carb cycle bulk blijven eiwitten en vetten constant, en je past voornamelijk je koolhydraten aan (schommelen).

qua eiwitten gaan we lekker hoog zitten voor jouw lichaamsgewicht.
            Ma: High: e250, k450, v110 = 3800 (LB benentraining)
            Di: High: e250, k400, v110 = 3600 (Ub training)
            Wo: med: e250, k350 v110 = 3400
            Do: High: e250, k450, v110 = 3800 (Lb benentraining)
            Vr: high: e250, k400, v110 = 3600 (ub training)
            Za: med: e250, k350, v110 = 3400
            Zo: low: e250, k300, v110 = 3200
            gemiddeld: 3542 kcal

Simpel gezien pas je je kcal inname beter aan op je daadwerkelijke verbruik van die specifieke dag. En dat is beter om meer massa, en minder vet aan te zetten.

succes
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dan zit ik met de eiwitten goed, dat zit meestal rond de 210-250gr.
              Dus ik moet uitrekenen hoeveel KH ik intotaal per week nodig heb en ervoor zorgen dat ik tijdens de carb cycle bulk erboven zit, of heb ik dat verkeerd begrepen?

Sinds ik een ub (ma en do) en lb (di en vrij) schema volg, dan eet ik bijv. op lb dagen high carb en op ub dagen high of medium?

Ik zal Dynobet meer info vragen wat betreft cijfers.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                gewicht = 70 kilo
                behoefte = 3044 kcal.

op dagen dat je traint en dus veel verbrand, gaan we ook meer eten. Op dagen dat je niet traint, natuurlijk wat minder (minder koolhydraten). Been trainingen zijn zwaarder en kosten meer energie, dus eten we iets meer als op de UB dagen. In een carb cycle bulk blijven eiwitten en vetten constant, en je past voornamelijk je koolhydraten aan (schommelen).

Simpel gezien pas je je kcal inname beter aan op je daadwerkelijke verbruik van die specifieke dag. En dat is beter om meer massa, en minder vet aan te zetten.

succes
                Ah, daar ben je. Haha. Oke, ik zal dit uitproberen ,thanks.

Comment

Ik wil vandaag met de nieuwe schema's beginnen. Hier is mijn medium voedingschema (voor vandaag en woensdag), wat vinden jullie ervan?

Ik heb ongeveer 30gr van de 350gr kh eraf gehaald omdat groenten niet erbij staat en daar eet ik echt veel van.
                  Attached Files
                  Last edited by Tanner; 24-07-2010, 06:48.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    gewicht = 70 kilo
                    behoefte = 3044 kcal.

succes

Ik zelf wil een clean bulk hiervan doen

ik heb elke dag x 0.90 gedaan en de vetten naar 100 afgerond voor een gemiddeld kcal van 3162

mijn dagen komen er zo uit te zien (splitschema + 1 dag extra armen)

Ma: High: e220, k400, v100 = 3380 (Benen)
                    Di: High: e220, k360, v100 = 3220 (Borst tricep)
                    Wo: med: e220, k315, v100 = 3040
                    Do: High: e220, k400, v100 = 3380 (Rug bicep)
                    Vr: high: e220, k360, v100 = 3220 (Schouders)
                    Za: med: e220, k315, v100 = 3040 (Armen)
                    Zo: low: e220, k270, v100 = 2860
                    gemiddeld: 3162 kcal

(onderhoud 2950 kcal)

Is dit goed zo ?
                    Last edited by 2faster12; 22-04-2015, 14:51.

Comment

Bumpje

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X