Lo salt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lo salt

K was een tijdje geleden aan het werk bij ah in een voor mij vreemde gang (kruiden,soepen,etc) en er stond bij mijn vulling een potje losalt.
    k heb zo'n potje zout gekocht en er staat op: 66% minder natrium dan in gwn keukenzout maar nog steeds de smaak van gwn keukenzout doordat er natuurlijke mineralen aan zijn toegevoegt.
    Het smaakt indd net zoals de verpakking zegt naar gwn zout.
    het heet dus losalt, het is in grote potten verkrijgbaar maar ook in kleine tafel potjes. een aanrader dus.

waarom wil je zout toevoegen aan je eten? met veel verse kruiden kun je veel meer smaak aan je voedsel geven zonder extra zout te gebruiken.

daarnaast is de hoeveelheid zout die je binnenkrijgt zowieso al superhoog. De hoeveelheid zout die je via handmatige toevoeging binnenkrijgt is meestal minimaal. Ik denk dat dat nog niet eens 1g van de 10g die we gemiddeld dagelijks binnenkrijgen is.

Als ik kijk naar de gemiddelde voedingsschemas hier op het forum, dan eten velen makkelijk 9 sneetjes brood op een dag en een 200g aan plakjes kipfilet. (dat alleen al is makkelijk 7g zout)

als je je zoutinname wil beperken, dan kun je beter dingen als brood (1g per 100g brood) met kipfilet (2g per 100g), vervangen voor bijvoorbeeld rijst met kip of je eet gewoon een gabakken kipfilet die je in stukken snijd op je brood.
    dan kun je je zoutinname makkelijk van 10g per dag beperken tot 4-5g.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

kaas, kipfilet, brood all salt
      Groeten

Comment

En tonijn uit blik ook, die is zo fucking zout.
        Verder krijg ik amper zout binnen, kwark/kipfilet/shakes en eieren zit geen zout in.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

Ik krijg ook amper zout binnen. Ik eet kipfilet, vis, tartaar, groenten, eieren, whey, visolie. Geen brood, kaas, kipfilet voor op brood. Tonijn uit blik alleen in het weekend.

Denk dat ik toch eens ga kijken voor die losalt.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

In eieren zit wel zout toch?
            Groeten

Comment

Zou goed kunnen. Maar met twee eieren per dag denk ik niet dat ik dan dusdanig veel zout binnen krijg (ik zei ook 'amper', niet 'geen' zout) dat ik opeens over mijn limiet zit als ik een beetje zout op mijn vis pleur 's avonds,
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ookal gebruik je geen tot weinig zout op gerechten, tis beter dan gwn zout.
                er is ook brood met weinig zout te krijgen. dat eet ik ook.

Comment

Becel Meergranen Volkoren brood bevat 0,1 gram natrium per 100 gram brood (= 0,25 gram zout) ipv 1 gram zout per 100 gram.

Dat is mijn bijdrage wat betreft zoutarme producten. Het wordt echt in alles gestopt.

Comment

Waarom zou je zout met minder natrium willen gebruiken om aan je ADH te komen? Puur voor de jodium?
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

er word bij mij thuis nogal vaak uitgebreid gekookt door men ouders, die gebruiken dus ook wel eens zout.
                      als vervanging voor gwn zout is dit beter.

Comment

Hebben jullie een reden waarom jullie zout uitbannen? Zolang je bloeddruk het toelaat kan je imo gewoon zout eten. De meeste mensen hier sporten redelijk fanatiek (door zweten verlies je ook zout). Je kan er ook voor kiezen om extra zout te nemen na je training zodat voeding beter opgenomen wordt. Veelal is het zo dat meer vocht zorgt voor betere gains (denk aan creatine, wanneer je bloated bent ben je stuk sterker).
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Dat vroeg ik me ook af? Waarom doet iedereen zo panisch over zout? Ik neem aan dat niet iedereen hier een te hoge bloeddruk heeft?
                          "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

@FM Als je thuis moet mee eten met je ouders, en die voegen naar jouw mening teveel zout er bij dan zij het maar zo zou ik zeggen, volgens mij eet je niet je hele leven met je ouders mee dus die paar jaar zal je nog wel uithouden denk ik.

Comment

Zout op zich is niet het probleem, te veel zout is dat wel. En in veel voedingswaren zit behoorlijk wat zout. Zaak is om dat zoutverbruik niet te hoog te laten worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X