Hartinfarct en voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hartinfarct en voedingsschema

Ik had een belangrijke vraag, dus stel ik hem ook hier even.
    Het is voor iemand die me heel dierbaar is.

Ik wil een gezond voeding schema opstellen voor een vrouw die een hartinfarct gehad heeft.

Waar moet ik op letten? Wat en welk gezonde voeding verminderd bv de risico op een tweede hartinfarct en welk ''gezond voedsel'' verhoogd juist de kans op een tweede hartinfarct?

Info over de vrouw:
    49 jaar
    1,64 lang
    70 kilo

Ze is een heel stuk zwakker dan de gemiddelde vrouw, weinig kracht zegmaar, snel moe.

Leefstijl: 2x per week groepstherapie/fitness, snoept niet echt veel, eet 3 stuks fruit (appel en sinaasappel en mandarijn) en eet redelijk groente, eet 3 snee brood met bv komkommer en drinkt per dag 2 glazen melk.
    Verder eet ze muesli en s'avonds 1 bal gehakt met mosterd. Verder drinkt ze over de gehele dag 6 bakken koffie zonder suiker of melk

Ze rookt niet en drinkt geen alcohol. Ze drinkt voldoende water!

Als ik maar weet waar ik bv rekening mee moet houden, dan kom ik er wel uit!

Waarom eet ze zo weining?
    Vaak is een hartinfarct gerelateerd aan dicht geslibte aderen. Cholesterol is dan de boosdoener.
    Ik denk dat ze niet anders moet eten als een gemiddelde sporter. Genoeg kev in de vorm van Volkoren brood/rijst/pasta/aardappelen, zuivel/eieren/vis/kip/vlees, en vetten uit plantaardige olie/vete vis noten. Zorgen voor genoeg vitamine en mineralen. En wat vooral belangrijk is is omega 3 in de vorm van vette vis en c/q visolie capsules.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Ik kan niet zeggen wat ze juist moet eten, vind het ook beetje gevaarlijk om te zeggen aangezien ik niet veel kennis heb qua hartproblemen.
      Wat ik wel weet is transvetten vermijden, die staan erom bekend dat ze niet goed zijn voor hart en bloedvaten.

Comment

Wat Ashley zegt: wat was de oorzaak? Pas dan kun je wat nuttigs gaan zeggen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Jongens ik heb gisteren 1 woord fout zitten te typen, het is Herseninfarct ipv Hartinfarct

Kan iemand de titel en de woorden ''Hartinfarct'' in mijn tekst omzetten naar Herseninfarct?

Ik was gister avond laat een beetje in de stress omdat mijn moeder gisteren middag onwel is geworden, in eerste instantie dachten ze aan een tia, maar later bleek dat ze een nog wat ouder litteken had zitten van een Herseninfarct. (ze heeft dus al eens een herseninfarct gehad, waarschijnlijk tijdje terug) De oorzaak van deze ''aanval'' is nog niet helemaal duidelijk wat het nu precies is, maar vermoedens gaan uit naar een tia of een 2e Herseninfarct.

Ik wil een 2e (of misschien 3e) herseninfarct voorkomen en las dat een dieet daarbij een boel kon verminderen.
          Last edited by henk_a; 21-08-2010, 17:54.

Comment

een herseninfarct kan allerlei oorzaken hebben: leeftijd, hoge cholesterol, roken en ook een belangrijke oorzaak is het familair voorkomen.
            Als het veel in je familie voorkomt is het risico dat je dit zelf kan krijgen vrij groot.

Voeding is zeker een belangrijke factor maar absoluut niet de enigste hoor.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X