Cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutschema

hoi hoi,
    Ik ben Brecht, ben 1 meter 80 , 78 kilo, 18% bf en 16 jaar.
    Will graag vet verliezen en zoveel mogelijk spieren te behouden.
    het is bijna trug herfst/winter, en zou normaal beginnen bulken, maar nu will ik eerst gaan cutten tot aan de zomer, en na de zomer beginnen bulken.
    will graag van 18% naar een 8% gaan, jaja, een lange weg te gaan, maar zal well lukken zeker !

Heb een probleempje met microsoft excel , dus zal het hier maar gewoon plakken

------------------------------------

7:00
    - 70 gram Brinta
    - 300ml magere melk
    - 25 gram wei poeder
    - 1 snee brood met kipfilet/ kalkoenfilet.

9:00
    2 Volkoren snee's met kipfilet , kalkoen.

12:00
    2-3 volkoren snee's met kipfilet, kalkoen. ( met mosterd erop)

2:30
    banaan, appel , ...

4:30

rijst met kip, + tonijn in eigen nat.

5:30

Trainen, na trainen whey shake.

8:00
    wat de pot schaft.

10:00
    Magere kwark met handje cashewnoten (ongezout).
    ------------
    Sups: Visolie (10 stuks) , Amino's , Whey , Vitamine C.
    Drink zo een 3-4 liter water per dag.

Ben 8 maanden bezig met 'BB'.
    de eerste 2 maanden was het zowat expirimenteren, toen was ik begonnen met op dit forum wat schema's af te halen.
    Heb een enorme groeischeut gehad, ben van 1m68 naar 1m80 gegaan, ook van 69 kilo naar 78.

Het voedingsschema zal 9/10 slecht zijn, heb hier al veel voedingsschemas gelezen, maarja, ben 16 jaar en kan niet koken
    rijst met kip lukt nog wel
    Zit op school, dus van 8 uur tot half 5 kan ik niets klaarmaken =(

Men basisbehoefte is zo een 2950 kalorien? ( gerekend met een meter van dvit)
    2950 - 500 = 2450.

Iemand wat tips?

4 keer per week krachttraining.
    4 keer per week cardio.

Maandag: Rug, Biceps
    Dinsdag : Cardio , buik
    Woensdag : Borst , triceps
    Donderdag : Benen, Buik, Cardio
    Vrijdag : Schouders, Voorarmen, Traps.
    Zaterdag : Cardio
    Zondag: Cardio

Comment

Originally posted by Brecht 1993 View Post
      hoi hoi,
      Ik ben Brecht, ben 1 meter 80 , 78 kilo, 18% bf en 16 jaar.
      Will graag vet verliezen en zoveel mogelijk spieren te behouden.
      het is bijna trug herfst/winter, en zou normaal beginnen bulken, maar nu will ik eerst gaan cutten tot aan de zomer, en na de zomer beginnen bulken.
      will graag van 18% naar een 8% gaan, jaja, een lange weg te gaan, maar zal well lukken zeker !

Heb een probleempje met microsoft excel , dus zal het hier maar gewoon plakken

------------------------------------

7:00
      - 70 gram Brinta
      - 300ml magere melk
      - 25 gram wei poeder
      - 1 snee brood met kipfilet/ kalkoenfilet.

9:00
      2 Volkoren snee's met kipfilet , kalkoen.

12:00
      2-3 volkoren snee's met kipfilet, kalkoen. ( met mosterd erop)

2:30
      banaan, appel , ...

4:30

rijst met kip, + tonijn in eigen nat.

5:30

Trainen, na trainen whey shake.

8:00
      wat de pot schaft.

10:00
      Magere kwark met handje cashewnoten (ongezout).
      ------------
      Sups: Visolie (10 stuks) , Amino's , Whey , Vitamine C.
      Drink zo een 3-4 liter water per dag.

Ben 8 maanden bezig met 'BB'.
      de eerste 2 maanden was het zowat expirimenteren, toen was ik begonnen met op dit forum wat schema's af te halen.
      Heb een enorme groeischeut gehad, ben van 1m68 naar 1m80 gegaan, ook van 69 kilo naar 78.

Het voedingsschema zal 9/10 slecht zijn, heb hier al veel voedingsschemas gelezen, maarja, ben 16 jaar en kan niet koken
      rijst met kip lukt nog wel
      Zit op school, dus van 8 uur tot half 5 kan ik niets klaarmaken =(

Men basisbehoefte is zo een 2950 kalorien? ( gerekend met een meter van dvit)
      2950 - 500 = 2450.

Iemand wat tips?

Reken even de KEV verhouding uit dan kunnen we wat meer

Comment

Weet iemand een soort van rekenmachine voor dit te berekenen?

Comment

Je verpakking van de voeding. En even hoofdrekenen.

Waarom kan je niet koken omdat je 16 bent? Beetje onzin he!

En een jaar lang op 500cal onder je behofte gaan zitten? Je bent gek!
          Ga gewoon goed eten en hard trainen zorg er eerst voor dat je spiermassa toeneemt en daarmee je bf al verlaagd, dan ga je de intensiteit wat opvoeren om je bf nog iets te laten zakken. Ga dan eerst naar de 12% en dan eventueel later naar de 10%, lager hoef je niet tenzij je een wedstrijd gaat doen. Als je door wil groeien dan blijf je op de 10% tot 12% zitten en niet lager.

De dinsdag en zaterdag cardio laten vallen, de zondag mag blijven.
          Verder doe je cardio lekker intensief na je krachttraining om extra vet te verbranden zonder dat het de spiergroei in de weg staat.

Ik zou verder de maandag en dinsdag trainen, woensdag rust/herstel en dan donderdag en vrijdag weer trainen, zaterdag rust/herstel en zondag mag je dan cardio doen.

Dat is de beste manier voor spiergroei en fatburn.
          Last edited by marnop; 26-08-2010, 15:35.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dat bestaat niet! er is maar 1 manier en dat is zoals marnop zegt op de verpakking kijken.

1 gram koolhydraten = 4 calorien
            1 gram eiwit = 4 gram calorien
            1 gram vet = 9 calorien.

Dus stel je eet een bord spaghetti van 100 gram zonder saus en op de verpakking staat "voedingsswaarde per 100 gram = 78 KH" dan eet je dus: 78 KH x 4 calorien = 312 calorien.

hetzelfde doe je met eiwit (x4) en met vet (x9)

op deze manier werk je dus je K/E/V uit.

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Je verpakking van de voeding. En even hoofdrekenen.

Waarom kan je niet koken omdat je 16 bent? Beetje onzin he!

En een jaar lang op 500cal onder je behofte gaan zitten? Je bent gek!
              Ga gewoon goed eten en hard trainen zorg er eerst voor dat je spiermassa toeneemt en daarmee je bf al verlaagd, dan ga je de intensiteit wat opvoeren om je bf nog iets te laten zakken. Ga dan eerst naar de 12% en dan eventueel later naar de 10%, lager hoef je niet tenzij je een wedstrijd gaat doen. Als je door wil groeien dan blijf je op de 10% tot 12% zitten en niet lager.

De dinsdag en zaterdag cardio laten vallen, de zondag mag blijven.
              Verder doe je cardio lekker intensief na je krachttraining om extra vet te verbranden zonder dat het de spiergroei in de weg staat.

Ik zou verder de maandag en dinsdag trainen, woensdag rust/herstel en dan donderdag en vrijdag weer trainen, zaterdag rust/herstel en zondag mag je dan cardio doen.

Dat is de beste manier voor spiergroei en fatburn.
              Juist terug van Schouders , traps en bene =d
              Hmm, en wat bedoel je dan met goed eten? gewoon op men basisbehoefte zitte? en intensiteit verhoge, bedoel je daarmee de reps en setsjes wat verhoge? ik doe nu meestal 4*8 of 3*10 . Woensdag kan ik niet laten wegvallen, deze dag heb ik maar tot 12 uur school, andere dagen tot 16:30. en meot met men fietsje naar fitniss ( moeder steunt me hier niet mee, heeft is een reportage gezien van bodybuilding en jaja, ze denkt dat ik ook anabolen en synthol van die shit ga pakken) fitniss is zo een 40 minute met de fiets.
              tog bedankt voor je snelle reactie, dus kort gezegd:

Moet ik gewoon op men basisbehoefte zitte?

Comment

je behoefte die je berekend, hoeft niet perse je daadwerkelijke kcal behoefte te zijn. Je echte kcal behoefte is namelijk van tig meer factoren afhankelijk als jij in een calculator in kunt geven. het is een richtlijn.

vanuit deze richtlijn, ga je verder werken. Ik zou dus gewoon je huidige trainingschema en een voedingsschema op "behoefte" gaan aanhouden. (waarmee ik met behoefte je berekende behoefte bedoel).

dat een maandje doen. evalueren na een maandje. Afhankelijk van de resultaten het een en ander aanpassen in je voeding, en verdergaan.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Juist terug van Schouders , traps en bene =d
                  Hmm, en wat bedoel je dan met goed eten? gewoon op men basisbehoefte zitte? en intensiteit verhoge, bedoel je daarmee de reps en setsjes wat verhoge? ik doe nu meestal 4*8 of 3*10 . Woensdag kan ik niet laten wegvallen, deze dag heb ik maar tot 12 uur school, andere dagen tot 16:30. en meot met men fietsje naar fitniss ( moeder steunt me hier niet mee, heeft is een reportage gezien van bodybuilding en jaja, ze denkt dat ik ook anabolen en synthol van die shit ga pakken) fitniss is zo een 40 minute met de fiets.
                  tog bedankt voor je snelle reactie, dus kort gezegd:

Moet ik gewoon op men basisbehoefte zitte?
                  Als je moeder tegen synthol is dan heeft ze daar GROOT gelijk in!

Nooit maar dan ook nooit aan die rotzooi beginnen!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    je behoefte die je berekend, hoeft niet perse je daadwerkelijke kcal behoefte te zijn. Je echte kcal behoefte is namelijk van tig meer factoren afhankelijk als jij in een calculator in kunt geven. het is een richtlijn.

vanuit deze richtlijn, ga je verder werken. Ik zou dus gewoon je huidige trainingschema en een voedingsschema op "behoefte" gaan aanhouden. (waarmee ik met behoefte je berekende behoefte bedoel).

dat een maandje doen. evalueren na een maandje. Afhankelijk van de resultaten het een en ander aanpassen in je voeding, en verdergaan.
                    Ok bedankt, zal ik doen ! , ben nog maar een beginner dus vind het leuk om tips te kirjgen! . ik heb well een vermoede dat men benen niet goed groeien, mischien 2 keer in de week trainen?

Comment

Ok bedankt, zal ik doen ! , ben nog maar een beginner dus vind het leuk om tips te kirjgen! . ik heb well een vermoede dat men benen niet goed groeien, mischien 2 keer in de week trainen?
                      welke oefeningen doe je voor je benen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X