Hoeveel eiwit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel eiwit?

Ik zie dat er vaak erg hoog in eiwit wordt gegaan soms wel tot 4gr.per kg lichaamgewicht terwijl 1,5 tot 2 voldoende zou moeten zijn voor spiergroei.
    Nu vraag ik me af waarom en of meer dan 4gr. wel enig nut heeft?
    Overdaad schaadt lijkt mij en je lichaam heeft lijkt me ook meer moeite en werk om al die eiwitten te verteren.
    Hoe denken jullie hierover en wat zijn jullie ervaring?

en is het wetenschappelijk bewezen dat deze grote aantallen eiwit wel meerwaarde heeft??
    Face your demons...........

doe meestal vetvrijemassa dat maal 2.5 tot 3 voor mijn eiwit. maar ligt ook aan hoe actief je ben en je dagelijkse benodig heden. correct me of i'm wrong

Comment

Er is door jarenlange ervaring kennis opgedaan en door veel uitproberen is iedereen(de -grotere- bodybuilders) van mening dat je gewoon goed hoog in je eiwitten moet zitten.
      Of er duidelijke en gedegen onderzoeken naar zijn gedaan weet ik zou gauw niet. Denk dat een dergelijk onderzoek te moeilijk is om goed uit te voeren.
      Overdaad schaadt ja, dat klopt wel, maar wanneer is het overdaad?
      1,5 tot 2 gram is idd genoeg voor spiergroei ook dat klopt, maar dat geldt helaas alleen voor de gemiddelde ecto met een minimale spiermassa die ook minder intensief traint of als recreant aan fitness doet.
      Er zijn bodybuilders die ver boven de 5gr zitten per kg bw, tot wel 10 gram en meer soms. Maar vergeet niet de spieren herstellen door eiwitopname niet door suiker, dus hoe meer schade er hersteld moet worden hoe meer eiwitten je nodig hebt.

Ik weet niet op hoeveel ik zit momenteel, dat zal rond de 4gr per kg bw zijn als ik weer wat meer in vorm ben gaat het ook weer omhoog.

2e probleem is het volgende, je zal meer cal nodig hebben naarmate je intensiever gaat trainen als je sterker en zwaarder wordt. Als je ruim boven de 4000cal zit dan wil je niet 3000cal uit suikers halen, want dan groei je niet, maar dan vervet je.

Dus het is het ene of het andere. VVM gainen of vet gainen. Zo simpel is het.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by jojis View Post
        doe meestal vetvrijemassa dat maal 2.5 tot 3 voor mijn eiwit. maar ligt ook aan hoe actief je ben en je dagelijkse benodig heden. correct me of i'm wrong
        is correct! nemen wat je nodig hebt.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Maar wat ik me dan afvraag is heb je ook wel is geprobeert op minder eiwitten?

Ik stel deze vraag omdat ik veel mensen ken die er heel goed uit zien door trainen natuurlijk en die houden zich totaal niet bezig met hun voeding gebruiken wel roids maar het zijn er echt veel en het valt me op dat de mensen die zich wel bezig houden met hun voeding er helemaal niet zoveel beter uit zien.

Het is raar maar waar.

Comment

heb het nu wel over mijn kennisenkring.

Ik denk soms wel is je lichaam geeft zelf ook aan wat hij nodig heeft en daar moet je naar luisteren op dat moment:

Heb je dorst ga je ook drinken.
            Voel je je flauw neem dan suikers enz. enz.

Bij een voedingsschema luister je in veel gevallen niet echt naar je lichaam vooral niet als je geen trek hebt in weeeeeeeeeeeeeer dat eten wat je neus uitkomt, snao je waar ik heen wil.

tenzij je het podium moet dan, maar das weer een andere verhaal.
            Last edited by Kevin72; 27-08-2010, 19:13.

Comment

nou als ik niet mijn kwark bijv. eet savonds dan wordt ik snachts wakker van het gevoel dat mijn maag leeg is. vroeger had ik hier geen last van toen ik dit nog niet deed.
              je moet gewoon in een ritme komen en dan valt het wel mee.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Je laat je lichaam wennen idd met wat je naar binnen werkt(je maag die wordt groter dus eerder honger).

Comment

heb niet zoveel probleem met het naar binnen werken behalve sóchtends als je in mijn eigen topic leest. maar heb dat ook als ik savonds mijn laatse caseine voor de dag niet neem, krijg ik savonds ook zo'n honger gevoel :P maar nu heb ik een vraag nu we hier tog over bezig zijn. als ik wil bulken adviseren ze 500 KCAL boven op je voedingschema en als je wil cutten 500KCAL der onder want de gene die mijn schema's maakt ( weet ben lui) zegt dat het beste is? nu weet ik dus niet of dat waar is maar ik ga der wel goed op. kom goed aan en als moet val ik ook goed af.

Comment

Ook hier ben ik het weer niet eens met Marnop. 2 a 3gram eiwit per 1kg vet vrije massa is meer dan genoeg. Ook voor professionele bodybuilders. Maar zij wegen 130-150kg schoon aan de haak. Dan is het niet vreemd dat zij rond de 500gr eiwitten op een dag eet. En dan is het ook niet vreemd dat ze potten Whey per week weg werken omdat die figuren zoveel kcal moeten eten op een dag dat het niet meer te doen is puur op vaste voeding.

Met veel eiwitten eten moet je juist uitkijken. Is een enorme belasting op je nieren om maar iets te noemen. En omdat die pro's bijna allemaal AS gebruiken hebben ze ook te maken met een verhoogde eiwit-synthese. Maar dat betekend alleen dat hun lichaam sneller de eiwitten gebruikt om spiermassa te ontwikkelen. Niet dat ze meer eiwitten nodig hebben. Dan nog is 4gr per 1kg vet vrije massa de bovengrens qua toegevoegde waarde zonder allerlei lichamelijke klachten te krijgen. Veel eiwitten = meer giftige afvalstoffen in het lichaam = hogere negatieve effecten intern.

Het is niet vreemd dat de meeste mensen eerder hun vet inname verhogen ipv eiwitten. Dit omdat de vetten rond 30-40% van de dagelijkse kcal in beslag neemt. En dat zorgt voor hogere testosteron aanmaak. En dat levert meer spiermassa ontwikkeling op, beter herstel, betere gezondheid, beter metabolisme etc etc.

Dan wat er qua kcal overblijft is voor de complexe koolhydraten met eventueel wat "suikers" bij ontbijt en na het trainen. Wat mij betreft heeft niemand in deze sport meer dan 300gram kh's op een dag nodig. We zijn immers geen maraton lopers of wielrenners die 600-800gram koolhydraten op een dag nodig hebben.
                    Last edited by Falstyr; 28-08-2010, 09:32.

Comment

De meeste mensen moeten ook rustig hun eiwit inname verhogen. Als je het te snel verhoogd kan het lichaam niet een bepaald hormoon aanmaken in de juiste hoeveelheden die helpt bij het verwerken van de eiwitten. En dan krijg je acne/puisten als resultaat. Sommige kunnen in 1x hun eiwit inname omhoog gooien. Anderen moeten het rustig verhogen zodat het lichaam de hormoon aanmaak mee kan verhogen zodat de eiwitten daadwerkelijk gebruikt kunnen worden voor spierontwikkeling en niet voor puistontwikkeling.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Ook hier ben ik het weer niet eens met Marnop. 2 a 3gram eiwit per 1kg vet vrije massa is meer dan genoeg. Ook voor professionele bodybuilders. Maar zij wegen 130-150kg schoon aan de haak. Dan is het niet vreemd dat zij rond de 500gr eiwitten op een dag eet. En dan is het ook niet vreemd dat ze potten Whey per week weg werken omdat die figuren zoveel kcal moeten eten op een dag dat het niet meer te doen is puur op vaste voeding.

Met veel eiwitten eten moet je juist uitkijken. Is een enorme belasting op je nieren om maar iets te noemen. En omdat die pro's bijna allemaal AS gebruiken hebben ze ook te maken met een verhoogde eiwit-synthese. Maar dat betekend alleen dat hun lichaam sneller de eiwitten gebruikt om spiermassa te ontwikkelen. Niet dat ze meer eiwitten nodig hebben. Dan nog is 4gr per 1kg vet vrije massa de bovengrens qua toegevoegde waarde zonder allerlei lichamelijke klachten te krijgen. Veel eiwitten = meer giftige afvalstoffen in het lichaam = hogere negatieve effecten intern.

Echt een mooi stukje text en ik kan me daar echt perfect in vinden, naar mijn mening schaadt het alleen maar en dat zijn nu mijn bevindingen ook.
                        Moe lusteloos en me zeik stinkt helemaal naar de eiwitten die ik vreet.
                        Vandaar dat het idd bij 2gr. per kg ga houden en me vetten omhoog krik.
                        dat zou dus betekenen dat ik obnegveer 170gr. eiwit naar binnen moet werken wat een makkie is en het dan ook leuk blijft qua eten en ook de kosten ervan.
                        Kijk daar hebben we wat aan.

Het is niet vreemd dat de meeste mensen eerder hun vet inname verhogen ipv eiwitten. Dit omdat de vetten rond 30-40% van de dagelijkse kcal in beslag neemt. En dat zorgt voor hogere testosteron aanmaak. En dat levert meer spiermassa ontwikkeling op, beter herstel, betere gezondheid, beter metabolisme etc etc.

Dan wat er qua kcal overblijft is voor de complexe koolhydraten met eventueel wat "suikers" bij ontbijt en na het trainen. Wat mij betreft heeft niemand in deze sport meer dan 300gram kh's op een dag nodig. We zijn immers geen maraton lopers of wielrenners die 600-800gram koolhydraten op een dag nodig hebben.

Kijk daar hebben we wat aan en kan me daar ook perfect in vinden want dat zijn mijn ervaringen ook.
                        Overdaad schaadt alleen maar en heeft naar mijn inziens weinig meer waarde, het kost alleen maar meer en de zin in eten neemt erg af het moet wel leuk blijven.
                        Dit wil dus zeggen dat ik zo een 170gr. eiwit nodig heb per dag en ga me daar dan aan houden.
                        Ik weet zeker dat dan die lusteloosheid en moe zijn weg zal gaan door de lagere belasting.
                        thnx btw.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X