Erg duf / ongeconcentreerd na het trainen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Erg duf / ongeconcentreerd na het trainen!

Ik ben na elke training erg duf en ongeconcentreerd na het trainen. Op heel af en toe een uitzondering na.

Ik heb dit overigens niet nadat ik zaalvoetbal speel, dan ben ik heel fit. het is wel zo dat we vaak een biertje drinken hierna wat voor de nodige voedingsstoffen kan zorgen (?). Na het boxen en krachttraining heb ik er wel altijd last van.

Ik wordt daar echt gek van want ik kan me niet concentreren op opdrachten/boeken voor mijn studie of op hobby poker, waarvoor je erg geconcentreerd moet zijn dit winstgevend te spelen :S

Wat kan ik hieraan doen?

Ik ben 21 jaar, weeg 73 kilo en ben 186cm groot.
    Ik heb amper vet, en ik schijn iets van 4000 koolhydraten per dag te kunnen eten zonder aan te komen

Ik heb het volgende al geprobeerd:
    - sportdrank: tijdens trainen, of en/na het trainen
    - dextro: tijdens en/of na het trainen
    - koolhydraten door: van tevoren musley repen te eten.
    - ik eet ook standaard kwark na het trainen, maarja dit heeft niet zoveel invloed

PS:

Ik heb geen vermoeidheid, ik eet en drink veel en ben gewoon gezond. Eet genoeg fruit en neem een vitamine pil elke dag.
    Ik ben trouwens wel iemand die als hij traint voor 100, zo niet 110% gaat.
    Raar is trouwens, dat mijn (eeneiige) tweelingbroer er geen last van heeft.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

4000 Koolhydraten per dag joh o.O?!?
    Damn je vreet nog meer als een beer dan lol, denk dat je Kcal bedoelt, dan nog is dit teveel voor jou stats,
    Zeg maar gewoon wat je eet op en dag

Comment

4000 koohlydraten? funny, hehe

Maar wat eet je verder zoal op een dag, heb je een voedingsschema?
      I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Oke eerst even een aantal vragen.

Hoeveel vocht drink je per dag?
        Wat eet je smorgens?
        Wat is je hartslag in rust en tijdens de training?
        Is je huid tijdens zaalvoetbal roder dan tijdens trainen?
        Pomp je je spieren of verzuur je?

hoe is de binnenkant van je ooglid? als je je ooglid naar beden trekt?
        is deze mooi goed bloeddoorlopen of wit?

Comment

Originally posted by me_be_kiwi View Post

hoe is de binnenkant van je ooglid? als je je ooglid naar beden trekt?
          bloedarmoede had de dokter al wel eerder gemerkt

Vaak is de meest logische conclusie de juiste. In dit geval is deze jongen gewoon e druk denk ik.

Je doet dus aan KT, je zaalvoetbalt en je bent druk

Daarnaast belast je je geest ook zwaar met poker en studie.

Las je wel genoeg relax en rustdagen in?
          You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by me_be_kiwi View Post
            Oke eerst even een aantal vragen.

1. Hoeveel vocht drink je per dag?
            2. Wat eet je smorgens?
            3. Wat is je hartslag in rust en tijdens de training?
            4. Is je huid tijdens zaalvoetbal roder dan tijdens trainen?
            5. Pomp je je spieren of verzuur je?

6. hoe is de binnenkant van je ooglid? als je je ooglid naar beden trekt?
            1: Vocht? Water, fris, thee enzo bij elkaar? sowieso 2 a 2,5 liter, als ik sport 3 tot 4.
            2: 2 boterhammen als ontbijt. bij de koffie 2 kracker met kaas, of een banaan.
            3: 58 in rust, ik zal eens meten tijdens trainen. Maar bij boxen of trainen moet toch wel een verschil zijn>
            4: Zal ik op moeten letten, waar kan dit op duiden?
            5: Met trainen pomp je ze, maar met boxen verzuren ze en daar heb ik het ook.
            6: Nee, niet wit. Beetje roze met bloedvaatjes

Wat ik eet op een dag?
            - ongv 10 tot 12 boterhammen (bruin) Met vleeswaren of kaas. geen zoete dingen
            - 2 crackers
            - gemiddeld per dag 1/2 pak koeken of een 1/2 zak chips.
            - bakje joghurt elke dag, na het trainen 0.250L kwark
            - 2 a 3 stuks fruit
            - vitamine pil.
            - Avond eten, vaak gezond. avond eten eet ik meestal gewoon normale hoeveelheid aangezien ik de hele dag door brood eet.

drinken: 2 bakken koffie, ongv 1 liter water en 2 a 3 glazen frisdrank. en gemmideld om de dag 1 blikje energy drink.

Nee, ik heb niet echt een voedingsschema. Trouwens misschien wel handig om te weten, ik heb vaak erg trek na trainen (maar dat hebben wel meerderen denk ik)

Ja, Kcal is het ja! haha

Comment

Originally posted by Bilo View Post
              bloedarmoede had de dokter al wel eerder gemerkt

Vaak is de meest logische conclusie de juiste. In dit geval is deze jongen gewoon e druk denk ik.

Je doet dus aan KT, je zaalvoetbalt en je bent druk

Daarnaast belast je je geest ook zwaar met poker en studie.

Las je wel genoeg relax en rustdagen in?
              Ja, ik ben bijna altijd bezig ja. Vaak heb ik op zondag een rustdag, ik ben dan meestal wel zwaar brak van de vorige dag. Ook op deze dag ben ik vaak nog even een klusje doen of soms trainen.

Daarbij moet ik wel zeggen, als ik niet zoveel doe zowel mentaal al physiek dan kan ik echt moeilijk slapen en heb ik dus nog wel gewoon energie over.

Maar kan dit ook door bloedarmoede komen? Hoe kan ik dit merken?

Comment

gast je eet hetzelfde op een dag wat ik eet in de morgen, en je eet vrij ongezond.
                als je op een dag 1/2 pak koek en chips wegeet en ook nog frisdrank drinkt dan ben je niet gezond bezig.
                en alleen water drinken is het beste

Comment

Je eet veel te weinig en wat je eet ontbreekt aan ''nuttige'' voedingsstoffen. Dingen als rijst, kwark, tonijn, kip, noten, aardappels, brinta, havermout, melk, pindakaas, fruit, eieren etc. bevatten de nodige voedingsstoffen om goed te kunnen herstellen. Je ontbijt en voeding rondom je training is ook erg belangrijk. Voor de training ongeveer een uur kh die je kunt gebruiken voor tijdens de training. En na je traning ook kh icm. eiwitten om goed te kunnen herstellen en te groeien. En dan niet alleen wat kwark na je training.
                  Last edited by brainiac; 03-09-2010, 14:02.

Comment

Originally posted by brainiac View Post
                    Je eet veel te weinig en wat je eet ontbreekt aan ''nuttige'' voedingsstoffen. Dingen als rijst, kwark, tonijn, kip, noten, aardappels, brinta, havermout, melk, pindakaas, fruit, eieren etc. bevatten de nodige voedingsstoffen om goed te kunnen herstellen. Je ontbijt en voeding rondom je training is ook erg belangrijk. Voor de training ongeveer een uur kh die je kunt gebruiken voor tijdens de training. En na je traning ook kh icm. eiwitten om goed te kunnen herstellen en te groeien. En dan niet alleen wat kwark na je training.
                    Bedankt voor je/jullie reacties!!

Ook al train ik na het avond eten, en ik heb rijst of aardappels met groenten gegeten heb ik het ook :s Maar, ik wil het zeker proberen!

Om het even concreet te maken:
                    Ik moet meer koolhydraten binnen krijgen de hele dag door, maar vooral voor de training. En ik moet na de training meer eiwitten.

- Ik ga meer koolhydraat rijk voedsel eten. meer dingen als rijst, noten, brinta, havermout, tonijn, pindakaas en fruit(?). (brood heb ik genoeg na 10 a 12 sneetjes die ik al eet). Ik lees dat er in snoep ook veel koolhydraten zitten, maar dit lijken me toch niet de goede?

- Eiwitten: Ik merk dat als ik meer kwark ga eten dat ik puistjes krijg en daar heb ik persoonlijk niet zoveel zin in Ik eet dit vaak na mn training. Als ik dit meer verspreid over de dag zou doen, zou ik er dan minder last van hebben en zou ik door deze extra eiwitten wel meer opbouwen?

PS: Is het zo slecht dan dat ik een halve pak koeken weg eet per dag en nog wat frisdrank. Ik heb namelijk echt behoefte aan die zoete dingen, vooral 's avonds achter m'n pc (a)

Comment

Laat je suiker is checken.
                      Je kan ook zelf zo een meter kopen die dingen kosten een eurootje of 20 tegenwoordig.
                      Face your demons...........

Comment

Originally posted by ronaldp View Post

PS: Is het zo slecht dan dat ik een halve pak koeken weg eet per dag en nog wat frisdrank. Ik heb namelijk echt behoefte aan die zoete dingen, vooral 's avonds achter m'n pc (a)

Als je een keertje behoefte hebt aan extra suikers is normaal, maar structureel dan blijkt dus dat je voeding niet goed is.
                        Je moet echt betere koolhydraten binnen krijgen en voldoende eiwitten voor je herstel.

succes.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by ronaldp View Post

Ook al train ik na het avond eten, en ik heb rijst of aardappels met groenten gegeten heb ik het ook :s Maar, ik wil het zeker proberen!

Om het even concreet te maken:
                          Ik moet meer koolhydraten binnen krijgen de hele dag door, maar vooral voor de training. En ik moet na de training meer eiwitten.

- Ik ga meer koolhydraat rijk voedsel eten. meer dingen als rijst, noten, brinta, havermout, tonijn, pindakaas en fruit(?). (brood heb ik genoeg na 10 a 12 sneetjes die ik al eet). Ik lees dat er in snoep ook veel koolhydraten zitten, maar dit lijken me toch niet de goede?

- Eiwitten: Ik merk dat als ik meer kwark ga eten dat ik puistjes krijg en daar heb ik persoonlijk niet zoveel zin in Ik eet dit vaak na mn training. Als ik dit meer verspreid over de dag zou doen, zou ik er dan minder last van hebben en zou ik door deze extra eiwitten wel meer opbouwen?

Ja je voeding rondom je training is erg belangrijk, dus voor maar ook zeker ná, want dan moet je lichaam voldoende geven om goed te kunnen herstellen.

Nee ik denk dat t sprijden van die kwark over de dag geen verschil zal uit maken. Schrap de kwark dan maar, zijn voldoende andere eiwitbronnen » google is je vriend.

Ja koek en frisdrank zijn rotzooi en hebben geen toegevoegde waarde. Keertje in de week, geen probleem. Dat kan je doen op 'junkdag'.

Comment

Ok, bedankt! Ik ga het even uit proberen.

Ik zal jullie de resultaten vertellen.

Echter, ik ben helaas met zaalvoetbal verkeerd gevallen op mijn staartbeen (stuitje) en zit al een paar dagen aan de pijnstillers. Heb even getrained, maar dat ging niet lekker door de pijn.

Ik hou jullie zo snel mogelijk op de hoogte wanneer ik weer ben begonnen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X