Hardgainer dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardgainer dieet

Beste bodynetleden,
    Heeft iemand enige ervaring met dit dieet of opmerkingen erover?
    Ik ben 17 jaar, 63 kilo en train nu een jaar.
    ik eet voldoende vetten,calorieen en eiwitten.
    Maar ik wil nog wat kilos erbij.
    met vriendelijke groet,
    mike

Kcal 5675
    Eiwit 313 gram
    Koolhydraat: 948 gram
    Vet 70 gram

07:00 uur
    1/2 liter vruchtenyoghurt met een eetlepel lijnzaadolie, 1 banaan, 3 plakken ontbijtkoek en een whey proteine shake (30 gram whey proteine poeder gemixt met water)
    Eiwit: 50 gram Koolhydraat: 149 gram Vet: 15 gram

09:00 uur

2 scheppen mammoth met 250 ml magere melk
    Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram

11:00 uur

8 boterhammen, waarvan 4 met 50 gram kalkoenfilet en de andere 4 met honing/stroop/jam
    Eiwit: 35 gram Koolhydraat: 152 gram Vet: 9 gram

13:00 uur

8 boterhammen, waarvan 4 met 50 gram kalkoenfilet en de andere 4 met honing/stroop/jam

15:00 uur

2 scheppen mammoth met 250 ml magere melk

17:00 uur

19:00 uur

150 gram mager vlees met 5 aardappelen en 400 gram groente

21:00 uur

1/2 liter vruchtenyoghurt

Voeg op trainingsdagen de volgende maaltijden toe:
    • Maaltijd 9 - 20 minuten voor de training - 25 gram whey proteïne, liefst whey isolaat (Syntrax Nectar!) en 1 groot glas vruchtensap (bv druivensap) - of Vendetta direct voor de training
    • Maaltijd 10 - Direct na de training: isogainer of mammoth 2500

Als ik jou was, zou ik de vetten wat opvoeren, zo rond de 130 gram ofzo (Of iig een stuk meer dan nu). Dat zijn easy kcal, en met die gigantische hoeveelheden die jij doet eten, kan dat zeker geen kwaad.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

hey
      schema ziet er wel goed uit volgens mij..63 kilo weeg je en dan 5675 kcal
      naar binnen werken is wel erg veel voor iemand voor jouwn gewicht.ik weeg 80 kilo en ik eet nog niet zo veel.maar ik ben geen expert.maar weet wel dat dit Te VEEL is.
      en met welke schema train je?
      grtz

Comment

06:30 Bord brinta
        Glas sinasappelsap
        1 boterham pindakaas

10:00 4 Boterhammen met roodvlees
        500ml water
        1 banaan

12:30 4 boterhammen met roodvlees
        500ml water
        150 witte rijst gekookt

14:15 2 boterhammen met roodvlees
        250g yoghurt gemix met wat siroop

17:15 Wat me voor wordt geschotelt
        Meestal groente, aardappel en stuk vlees

19:00 trainen, Na trainen banaan, dextro en whey shake

22:00 500g kwark
        Handje casweynoten

Komt ong. uit op: 3000 callorien
        180g eiwit
        75g vet
        400 Koolhydraten

Dit is nu ong. mijn schema waar ik nu net een maandtje mee bezig bent.
        maar wil graag iiets voller worden omdat ik best slank ben aangelegd.
        maar door een beetje te kijken op internet moet ik minstens 2.5 x mijn gewicht in eiwitten hebben.
        Dus dat zit goed. Maar ik doe naast sporten in daagelijks leven werken op de bouw.
        Zwaar werk dus verbrand veel kcal, Veel moeite om aantekomen dus! Jullie advies dit schema aanhouden of de hardgainer schema een maand invoeren?

Met vriendelijke groet,
        mike

Comment

Ik ben geen voedingsexpert, maar 5700kcal is volgens mij echt te veel. Ik zou zelf niet over de 4000 gaan als ik jou was. Daarnaast zijn vruchtenyoghurt, ontbijtkoek, stroop, honing en jam allemaal snelle suikers.
          Als ik jou was zou ik s' ochtends die brinta houden voor meer complexe koolhydraten en die vruchtenyoghurt en ontbijtkoek eruit gooien. En die 4 boterhammen met stroop e.d zou ik vervangen voor bijvoorbeeld rijst
          "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

hardgainers bestaan niet. je moet gewoon genoeg eten naar wat je werkelijk dagelijks gebruikt. Als je met al je activiteiten rond 4000kcal nodig hebt is het dom om dit schema te gaan gebruiken tenzij je veel vet ipv spieren wilt ontwikkelen.

Comment

Meer vetten, minder koolhydraten, en met 24 boterhammen krijg je erg veel zout binnen, dat probleem had ik al bij 15 boterhammen, ik zit nu zelf op 8.
              En ik ben het er mee eens dat je teveel calorién hebt voor iemand van jouw gewicht.
              En als je nu 3000kcal/dag eet, lijkt het me sterk dat je dat alles op krijgt. Probeer eerst eens 3500kcal/dag, en als dat niet bevalt nog 500 kcal meer, en zo door werken.

Comment

Inderdaad, ik had ook een tijd dan kon ik bij wijze van spreken elke dag wel wat snoepen zonder aan te komen. Nou stel dat dat gesnoep hooguit 400kcal extra was per dag en nog kwam ik niet aan, maar wat bleek nou ik at gewoon veel te weinig.

Dankzij de stickies en hulp van mensen van de forum ben ik na behoefte gaan eten en ben hier met schoon eten boven gaan zitten en ben tot nu al bijna 10kg aangekomen in ruim 4 maanden tijd.

Bereken dus je behoefte met sport EN werk en ga daar boven zitten en je zal vanzelf aankomen

of je moet een stofwisselingsziekte hebben, want dan moet je volgens mij immense hoeveelheden verorberen voordat je aankomt, maar dan nog kan je aankomen volgens mij xD
                Last edited by Iron Mind; 12-09-2010, 14:56.
                "Straight outta gym"

Comment

okeoke dus het schema waar ik nu mee bezig bent gewoon door blijven gaan.
                  En in de loop van de tijd er wat bij doen mits dat nodig is?
                  Heel erg bedankt voor jullie reacties!
                  Mocht er nog verbeteringen kunnen zijn in dit schema hoor ik het graag.
                  Greetz mike

Comment

Beetje erg veel simpele carbs.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Inderdaad, ik had ook een tijd dan kon ik bij wijze van spreken elke dag wel wat snoepen zonder aan te komen. Nou stel dat dat gesnoep hooguit 400kcal extra was per dag en nog kwam ik niet aan, maar wat bleek nou ik at gewoon veel te weinig.

Dankzij de stickies en hulp van mensen van de forum ben ik na behoefte gaan eten en ben hier met schoon eten boven gaan zitten en ben tot nu al bijna 10kg aangekomen in ruim 4 maanden tijd.

Bereken dus je behoefte met sport EN werk en ga daar boven zitten en je zal vanzelf aankomen

of je moet een stofwisselingsziekte hebben, want dan moet je volgens mij immense hoeveelheden verorberen voordat je aankomt, maar dan nog kan je aankomen volgens mij xD
                      10kilo in 4maanden dat kan niet alleen spier zijn dat is grotendeels vet ...

Comment

Als je beginner bent, is 10kg in 4 maanden geen probleem, en schat ik dat je gauw op 70 à 80% spier zit.

Comment

Je gaat in 1 keer naar veelste veel Kcal en dat gaat je lichaam niet goed oppikken.
                          Wat je zou kunnen proberen is je huidige voedingsschema is heel langzaam aan met de dag te verhogen, ik doe dat zelf ook regelmatig en werkt echt super.

Voorbeeld:

als je smorgen nu op
                          60gr.brinta/havermout en 30 gr whey zit.

pak je morgens 65gr.brinta/havermout en 35gr. whey
                          Dit ga je met de week bekijken hoe het gaat en kan je bij meer maaltijden doen.
                          Tot je op een niveau zit waar je je goed bij voeld, maar ga nooit in 1 keer zo een sprong maken.
                          Face your demons...........

Comment

10 kilo? ik leer op school dat je 1kilo per 3maanden ofzo gained als beginner

Comment

vage school is dat dan. een schriele ecto kip kan zo rond de 20-25kg eerste jaar bij krijgen als hij het goed aanpakt qua voeding en training. Een wat zwaarder en van natuurlijk al gespierd persoon zal automatisch wat minder krijgen. Heeft te maken met lengte en ideaal gewicht. De meeste schriele ecto kippen zijn net 65-70kg terwijl ze rond de 1.80m zijn. Tja dan is het eitje om in no time naar de 80-85kg aan te zetten in het eerste jaar. op school letten ze niet zo op eten. en dan is de progressie al een heel stuk minder inderdaad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X