hoeveel eieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoeveel eieren

hoeveel eieren per dag kan je maximaal eten? (qua gezondheid). ik heb al genoeg gezocht hier op het forum en weet dat bijvoorbeeld 5 prima kan. heb namelijk erg veel moeite met goedkope eiwitbronnen vinden als student en eieren zijn ideaal.

Eieren(met eigeel) zijn goed voer. Denk zelf niet dat er een maximaal is, tenzij je gevoelig bent voor een te hoog cholestrol, anders zou ik me er niet druk om maken.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
      Eieren(met eigeel) zijn goed voer. Denk zelf niet dat er een maximaal is, tenzij je gevoelig bent voor een te hoog cholestrol, anders zou ik me er niet druk om maken.
      Waarom adviseert het Voedingscentrum er dan max. 3/week ?

Comment

Originally posted by Travis Bickle View Post
        google maar eens dit weet ik dan weer wel. voedingscentrum heeft het gewoon niet altijd bij het juiste eind. is er namelijk nooit bewezen dat veel cholesterol zorgt voor een hoger cholesterolgehalte. sterker nog. dit komt waarschijnlijk door TE veel verzadigd vet. (dus niet stoppen met verzadigd vet eten want dat heb je ook nodig). voordat ik postte las ik zelfs stukje van iemand die al 5 jaar lang 10 eieren per dag at zonder bang te zijn. toen was er iets waardoor hij toch bang was en ging hij zn cholesterol laten testen. was niets mis mee. je kan trouwens ook gewoon bij zoekfunctie ''eieren'' intypen. reden dat ik toch dit post is omdat er nooit over maximum is gesproken.

OT. zelf dacht ik ook dat er geen max zou zijn. zit te denken aan stuk of 8/10 per dag inclusief eigeel. is namelijk gewoon lekker makkelijk om 20 eieren te koken, in koelkast te leggen en af en toe eitje naar binnen te proppen. maar gevoelig voor cholesterol.. ik ben 19 dus nog niet echt ervaring mee

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
          google maar eens dit weet ik dan weer wel. voedingscentrum heeft het gewoon niet altijd bij het juiste eind. is er namelijk nooit bewezen dat veel cholesterol zorgt voor een hoger cholesterolgehalte. sterker nog. dit komt waarschijnlijk door TE veel verzadigd vet. (dus niet stoppen met verzadigd vet eten want dat heb je ook nodig). voordat ik postte las ik zelfs stukje van iemand die al 5 jaar lang 10 eieren per dag at zonder bang te zijn. toen was er iets waardoor hij toch bang was en ging hij zn cholesterol laten testen. was niets mis mee. je kan trouwens ook gewoon bij zoekfunctie ''eieren'' intypen. reden dat ik toch dit post is omdat er nooit over maximum is gesproken.

OT. zelf dacht ik ook dat er geen max zou zijn. zit te denken aan stuk of 8/10 per dag inclusief eigeel. is namelijk gewoon lekker makkelijk om 20 eieren te koken, in koelkast te leggen en af en toe eitje naar binnen te proppen. maar gevoelig voor cholesterol.. ik ben 19 dus nog niet echt ervaring mee
          Vind het Voedingscentrum een betrouwbare bron dan een poster op een forum. Overigens zit er in eieren ook aardig wat verzadigd vet.

Verder snap ik het sowieso niet als je 6 eieren in 1 maaltijd neemt. Dat is 6*6=36 g vet. Dacht altijd dat je je vetten beter verspreid over de maaltijden. Zal wel aan mij liggen.

Comment

Vind het Voedingscentrum een betrouwbare bron dan een poster op een forum. Overigens zit er in eieren ook aardig wat verzadigd vet.

Verder snap ik het sowieso niet als je 6 eieren in 1 maaltijd neemt. Dat is 6*6=36 g vet. Dacht altijd dat je je vetten beter verspreid over de maaltijden. Zal wel aan mij liggen.

Voedingscentrum adviseert wel meer dingen die onzin zijn.
            36 gram vet is mooi toch. Of wil jij die 36 gram vet verspreiden over de hele dag? Als je zo weinig vetten binnen krijgt is dat een stuk ongezonder als die paar eieren die je per dag opeet.

Comment

Voedingscentrum adviseert wel meer dingen die onzin zijn.
              Vertel.

36 gram vet is mooi toch. Of wil jij die 36 gram vet verspreiden over de hele dag? Als je zo weinig vetten binnen krijgt is dat een stuk ongezonder als die paar eieren die je per dag opeet.
              Dat zeg ik niet. Wat ik bedoelde : stel jij haalt 20 en% van je totaal aan kcal uit vet.

Stel dat is 50 g vet. Dan ga je niet al die 50 g vet in Ă©Ă©n maaltijd gooien. Macro's bij voorkeur in balans houden. Je eet bijv. 6 x per dag : dan ga je dus proberen 50 / 6 = 8,3 g vet per maaltijd te pakken.

Comment

Een richtlijn is ongeveer 100 gram vet per dag. 50 gram vet is echt te weinig en al helemaal als je aan het bulken bent. S'morgens een maaltijd zonder vetten en dan de vetten verdelen over de dag is 20 gram vetten per maaltijd. Aangezien het een fabeltje is dat je 6-8 per dag moet eten, doe ik het in 5 maaltijden en er zijn er ook die het in 4 maaltijden moeten prakken ivm tijd. Dan zit je toch gemiddeld op een 20-25 gram vet per maaltijd? Is toch mooi verdeeld?

Comment

Ik ken een kerel die is nu 63 en de tijd van schwarzenegger goed meegemaakt en hij staat zelfs in het publiek bij de film "Pumping Iron"bedoel daarmee te zeggen dat hij een doorgewinterde BBer is.
                  Hij at dus 30 eieren per dag incl. het geel.Zijn cholesterol waarden zijn altijd goed geweest.
                  Niet dat jij dat nu ook moet gaan doen natuurlijk.
                  Check eerst is in je familie of er afwijkingen voorkomen.
                  Face your demons...........

Comment

Vertel.
                    Krachtsport | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Hier staan een aantal dingen in waar ik me ???? bij zet

Comment

1) Bron van die richtlijn ? Ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan 20 en%.
                      2) Die 50 g was enkel als voorbeeld, om mijn punt duidelijk te maken. Ben het verder met je eens dat het wat aan de lage kant is.
                      3) Waarom 's morgens een maaltijd zonder vet ?
                      4) Geen idee waar je het over hebt met 'Aangezien het een fabeltje is dat je 6-8 per dag moet eten...'.
                      5) Ik blijf benieuwd wat voor onzin, volgens jou, het Voedingscentrum nog meer heeft verkondigd.

Comment

Omdat hun met achterhaalde info werken

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...d-obesity.html

Comment

Krachtsport | Voedingscentrum, eerlijk over eten

Hier staan een aantal dingen in waar ik me ???? bij zet
                          Vertel.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Omdat hun met achterhaalde info werken

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...d-obesity.html
                            Oke. En hoe weet jij dat als ik vragen mag ?

Dat filmpje heb ik enige tijd geleden zien. Snap niet wat dit met deze kwestie te maken heeft ?

Comment

filmpje laat precies zien dat alle slechte dingen die men over eieren en vetten denkt eigenlijk toebehoort aan bewerkte suikers waar men zich in hedendaagse maatschappij mee vol propt. maar schijnbaar is dat filmpje een beetje over je heen gegaan met al die moeilijke woorden.

Hoe ik weet dat voedingscentrum vol staat met achterhaalde info? Verdiep je eens zelf in de materie. Ga op zoek naar de laatste artikelen en onderzoeksresultaten. Dan zul je vanzelf zien hoe belabberd de voeding en sport kennis hier in nederland is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X