hoeveel eieren per dag kan je maximaal eten? (qua gezondheid). ik heb al genoeg gezocht hier op het forum en weet dat bijvoorbeeld 5 prima kan. heb namelijk erg veel moeite met goedkope eiwitbronnen vinden als student en eieren zijn ideaal.
hoeveel eieren
Collapse
X
-
Originally posted by Travis Bickle View PostWaarom adviseert het Voedingscentrum er dan max. 3/week ?
OT. zelf dacht ik ook dat er geen max zou zijn. zit te denken aan stuk of 8/10 per dag inclusief eigeel. is namelijk gewoon lekker makkelijk om 20 eieren te koken, in koelkast te leggen en af en toe eitje naar binnen te proppen. maar gevoelig voor cholesterol.. ik ben 19 dus nog niet echt ervaring mee
Comment
-
Originally posted by Viking18 View Postgoogle maar eens dit weet ik dan weer wel. voedingscentrum heeft het gewoon niet altijd bij het juiste eind. is er namelijk nooit bewezen dat veel cholesterol zorgt voor een hoger cholesterolgehalte. sterker nog. dit komt waarschijnlijk door TE veel verzadigd vet. (dus niet stoppen met verzadigd vet eten want dat heb je ook nodig). voordat ik postte las ik zelfs stukje van iemand die al 5 jaar lang 10 eieren per dag at zonder bang te zijn. toen was er iets waardoor hij toch bang was en ging hij zn cholesterol laten testen. was niets mis mee. je kan trouwens ook gewoon bij zoekfunctie ''eieren'' intypen. reden dat ik toch dit post is omdat er nooit over maximum is gesproken.
OT. zelf dacht ik ook dat er geen max zou zijn. zit te denken aan stuk of 8/10 per dag inclusief eigeel. is namelijk gewoon lekker makkelijk om 20 eieren te koken, in koelkast te leggen en af en toe eitje naar binnen te proppen. maar gevoelig voor cholesterol.. ik ben 19 dus nog niet echt ervaring mee
Verder snap ik het sowieso niet als je 6 eieren in 1 maaltijd neemt. Dat is 6*6=36 g vet. Dacht altijd dat je je vetten beter verspreid over de maaltijden. Zal wel aan mij liggen.
Comment
-
Originally posted by Travis Bickle View PostWaarom adviseert het Voedingscentrum er dan max. 3/week ?Originally posted by Travis Bickle View PostVind het Voedingscentrum een betrouwbare bron dan een poster op een forum. Overigens zit er in eieren ook aardig wat verzadigd vet.
Verder snap ik het sowieso niet als je 6 eieren in 1 maaltijd neemt. Dat is 6*6=36 g vet. Dacht altijd dat je je vetten beter verspreid over de maaltijden. Zal wel aan mij liggen.
Voedingscentrum adviseert wel meer dingen die onzin zijn.
36 gram vet is mooi toch. Of wil jij die 36 gram vet verspreiden over de hele dag? Als je zo weinig vetten binnen krijgt is dat een stuk ongezonder als die paar eieren die je per dag opeet.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostVoedingscentrum adviseert wel meer dingen die onzin zijn.
Originally posted by Ashley View Post36 gram vet is mooi toch. Of wil jij die 36 gram vet verspreiden over de hele dag? Als je zo weinig vetten binnen krijgt is dat een stuk ongezonder als die paar eieren die je per dag opeet.
Stel dat is 50 g vet. Dan ga je niet al die 50 g vet in Ă©Ă©n maaltijd gooien. Macro's bij voorkeur in balans houden. Je eet bijv. 6 x per dag : dan ga je dus proberen 50 / 6 = 8,3 g vet per maaltijd te pakken.
Comment
-
Een richtlijn is ongeveer 100 gram vet per dag. 50 gram vet is echt te weinig en al helemaal als je aan het bulken bent. S'morgens een maaltijd zonder vetten en dan de vetten verdelen over de dag is 20 gram vetten per maaltijd. Aangezien het een fabeltje is dat je 6-8 per dag moet eten, doe ik het in 5 maaltijden en er zijn er ook die het in 4 maaltijden moeten prakken ivm tijd. Dan zit je toch gemiddeld op een 20-25 gram vet per maaltijd? Is toch mooi verdeeld?ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Ik ken een kerel die is nu 63 en de tijd van schwarzenegger goed meegemaakt en hij staat zelfs in het publiek bij de film "Pumping Iron"bedoel daarmee te zeggen dat hij een doorgewinterde BBer is.
Hij at dus 30 eieren per dag incl. het geel.Zijn cholesterol waarden zijn altijd goed geweest.
Niet dat jij dat nu ook moet gaan doen natuurlijk.
Check eerst is in je familie of er afwijkingen voorkomen.Face your demons...........
Comment
-
1) Bron van die richtlijn ? Ik zou persoonlijk niet hoger gaan dan 20 en%.
2) Die 50 g was enkel als voorbeeld, om mijn punt duidelijk te maken. Ben het verder met je eens dat het wat aan de lage kant is.
3) Waarom 's morgens een maaltijd zonder vet ?
4) Geen idee waar je het over hebt met 'Aangezien het een fabeltje is dat je 6-8 per dag moet eten...'.
5) Ik blijf benieuwd wat voor onzin, volgens jou, het Voedingscentrum nog meer heeft verkondigd.
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostKrachtsport | Voedingscentrum, eerlijk over eten
Hier staan een aantal dingen in waar ik me ???? bij zet
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Post
Dat filmpje heb ik enige tijd geleden zien. Snap niet wat dit met deze kwestie te maken heeft ?
Comment
-
filmpje laat precies zien dat alle slechte dingen die men over eieren en vetten denkt eigenlijk toebehoort aan bewerkte suikers waar men zich in hedendaagse maatschappij mee vol propt. maar schijnbaar is dat filmpje een beetje over je heen gegaan met al die moeilijke woorden.
Hoe ik weet dat voedingscentrum vol staat met achterhaalde info? Verdiep je eens zelf in de materie. Ga op zoek naar de laatste artikelen en onderzoeksresultaten. Dan zul je vanzelf zien hoe belabberd de voeding en sport kennis hier in nederland is.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
5 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment