Etenswaren mee naar werk/school

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Etenswaren mee naar werk/school

Beste bb'ers.

Wie neemt er wel een vis of kwark mee naar het werk of school?
    Momenteel neem ik als ik tot 4 uur les heb eigen tonijn-eisalade mee en een bak kwark. De school begint om 8:45 en om 13:00 wordt de tonijnsalade pas gegeten. Wat ik meestal gewoon in een plastic bakje mee neem. De kwark laat ik gewoon in de originele verpakking.

Maar hoe lang blijft dit ongekoeld goed? Of hoe doen jullie het?

.Addsz
    If it's important to you, you will find a way.
    if not, you will find an excuse.

De tonijn is gaar en de kwark is gefermenteerd dus blijft lang genoeg goed, geen probleem.
    alleen zal de kwark minder lekker zijn als die warm is.
    Als je kwark met whey, melk en brinta neemt als ontbijt dan heb je de hele dag zowat aanvoer van eiwitten, de caseïne die je dan binnenkrijgt doet er 7 uur over om geheel af te breken, het wordt langzaam afgegeven aan je lichaam. Dan hoef je niet apart kwark mee te nemen.

Die tonijn-ei salade is dat een eigen mix met tonijn uit blik met een paar gekookte eieren er doorheen? Hoop het wel.
    Verder tussendoor nog een keer melk oid drinken en broodjes met kip of kalkoenfilet en of ei, dan zit je goed in je eiwitten.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik neem een kleine koelbox mee met koelelementen die ik iedere avond weer in de vriezer stop. Zo blijft het koel en zal het ook als het bloedheet is niet bederven. Voorheen had ik een soort van koelrugtas. Dan valt het misschien niet zo op dat je met een koeltas loopt te sjouwen....Mocht je daar een probleem mee hebben.

Comment

mijn ontbijt bestaat uit:

kwark
        brinta
        whey
        carb gainer
        water.

Alles in een blender en vloeibaar maken. Dan alles in een flesje en zuipen maar! Makkelijker kan niet.

Comment

brinta dikt je shake wel in als je het lang laat staan. Dus niet het meest ideaal om mee te nemen.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen ik jong was... als ik mijn brinta lang genoeg liet staan... ik er muurtjes mee kon metselen :P
          Fear is the mind killer

Comment

waarom eigenlijk brinta ipv havermout? als je de waardes per 100gram bekijkt zitten er in havermout net wat meer kh's, waardoor je minder havermout in je shake hoeft te doen en tog dezelfde waarde behoudt.
            ikzelf neem havermout al een hele tijd, brinta word gigantisch dik en lobbig in tegenstelling tot havermout wat ik zo wegdrink.

en @ ts indd een koelbox/tas ma dat gebruik ik meer in zomer bij warme dagen, me kip, vis etc blijft prima gedurende de dag, bij ons op het werk (bij wie niet) hebben we n koelkast dus daar gaat alles in als ik op het werk aankom. aangezien jij op school zit en dit niet echt n optie is (of voor elkaar krijgen bij de lerarenkamer) zou ik tog ALS je het zelf prettiger vind alles koel te houden een box/tas nemen
            LET'S GET NASTY YATES!!!
            COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Ik heb altijd wel een twee maaltijden in mijn rugzak. vaak een indonesische curry met rijst kip en groenten. gewoon in een tupperware doosje en in je rugzak doen. smaakt koud ook goed genoeg.

Verder neem ik vaak een zelfgemaakte tonijnsalade met brood mee. ik snijd een uitje klein. doe er een blikje tonijn op water bij. 20g mayonaise en een beetje ketchup en zwarte peper erbij voor de smaak. dit meng ik goed doorelkaar en verpak ik in een klein plastic doosje. Dit is een salade die heerlijk is samen met brood. kan met gewoon een aantal sneden volkoren brood, maar een lekker broodje (of twee) is ook goed te doen.

Een shakebeter met 50g brinta en 20g whey erin kun je ook meenemen. haal je op school een half litertje melk in de kantine. gooit dat bij je shake, en drinkt het leeg voor het stijf wordt.

Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het al meegenomen naar mijn werk of school. doosjes met groenten, mini flesjes met zelfgemaakte dressings voor erover. doosjes met gekookte eieren. Een thermoskan met een zelfgemaakte groentesoep erin. en een appart doosje met gekookte kipfilet voor bij de soep. Je kan bijna alles meenemen en het meeste smaakt ook koud erg lekker.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@ marnop : Ja dat is idd eigen mix.(een blik tonijn + 1 ei en 1 lepel mayo)

Bedankt voor de reacties. De whey neem ik meteen s'morgens na mijn brinta. De eerste ochtend pauze heb ik broodjes met kipfilet. En dan smiddags de homebrew salade en om 3 uur nogeens de kwark.

Maakte me alleen beetje zorgen over de tonijn. Maar dit zou dus gewoon in een plastic bakje een 3-4 uur goed blijven?

Het stinkt dan wel weer als ik hem open doe. Wat leuke reacties geeft van mijn frikandelbroodjesetende mede studenten
                If it's important to you, you will find a way.
                if not, you will find an excuse.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X